{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

Stejle? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal inden for den næste måned have købt mig en shetter til tricks og jordarbejde. Jeg har dyrket begge dele i ca 3-4 år og har rimelig god erfaring med de bersale øvelser og lidt til smiley
Når jeg nu engang køber mig denne shetter vil jeg enormt gerne lære den at stejle (self. først efter lang tid efter at have oprettet tillidsbånd m.m.) alt jeg laver af jordarbejde er på hestens primisser og derfor bliver der ALDRIG tale om at presse den ud i noget og jeg vil self. gerne sørge for at den for rygmuskler smiley

Nu til mine 2 spørgsmål:
Hvordan vil jeg kunne styrke dens rygmuskler når jeg ikke kan ride den, og hvor gammel skal den være før jeg opbygger dens ryg muskler?

Og kan man evt. lære den at stejle ved at føre en taggert lidt højere op end den kan nå??

Tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stejle?
  • #2   30. okt 2012 Det med target kommer helt an på hvad for en hest du har med at gøre smiley

Pas på, shetlændere er ofte dem som 'misbruger' stejle mest men man kan sagtens komme til skade ved det selvom det er en lille hest smiley
    - Husk at tænk godt og grundigt over det, der er så mange andre seje tricks du kan lære din pony som ikke omhandler at du bliver sparket ned, hehe smiley

• #3   30. okt 2012 Jeg er enig med Luna & Bettemus om at levade er meget bedre at begynde på! smiley

• #4   30. okt 2012 Vil også foreslå dig at gå ad akademiske veje. Her vil en træner kunne hjælpe dig rigtig godt, for der er rigtig mange ting i det, som skal på plads.

Maya med Vito herinde fra, har lært sin hest levade, så du kan evt. se hvordan det kommer til at se ud derinde. smiley

• #6   30. okt 2012 Kan i evt. sende et link til mig om hende Maya med Vito?
    -Og mange tak for rådene, jeg har ingen planer om at begynde før jeg ved præcist hvad jeg vil gøre! Og vil self. begynde med en masse andre trick inden:-)

• #7   30. okt 2012 Luna & Bettemus: En 17 årig har ikke tid og gider ikke diskutere med en dum 13-årig som mig som ikke har forstand på det jeg skriver om smiley Så jeg synes ikke vi skal kører den derud igen.

Men(!) jeg er nødt til lige at sige at nogle heste har svært ved at skelne på kommandoerne der bliver givet. Hvis hun f.eks hæver armene og det betyder den skal stejle. Den kan gøre det lige pludselig, og det gør den også med alle andre tricks. Det gør min hest også, men det er mindre farlige tricks som smile og ryste.

• #9   30. okt 2012 Tak smiley

• #11   30. okt 2012 Det er ikke alle som tænker ligesom dig smiley
    - Det var også bare et eksempel.

• #12   30. okt 2012 Der er nogen uvidende mennesker som tror på at hesten kan skelne. Og ja, heste har også situationsfornemmelse til en vis grad, men så går den heller ikke længere og min hoppe misforstår let fordi at det er en løftet pegefinger der betyder smile. Men det synes jeg er ufarligt. Til gengæld har jeg et super stærkt, og meget tydeligt signal når hun skal løfte ben, som hun IKKE kan misforstå smiley Men uvidende folk, og jeg siger altså ikke at de er dumme eller noget, men det er bare nemt at kigge på andres heste og så tænke: 'Ja, de er dygtige og de giver sådan nogle små signaler'. Okay, nej jeg er ikke god til at formulere det på skrift, haha - men altså. Nogle er uvidende om at hesten ikke er så god til at skelne når det er små signaler smiley

• #13   30. okt 2012 lina og bettemus..

det tager 5 år hvis man følger uddannelses trinene at få levade frem. Jeg vil forslå du lærer en pessade først, dvs stejle. og ja sådan kan man godt indlære dem at stejle. det nemmeste er dog ved opadrettet energi og dit eget kropssprog.

• #16   31. okt 2012 Kloge ord fra Luna og Bettemus ^^

• #19   31. okt 2012 Jeg ville starte med at få hesten hjem og så lære den at kende som du selv skriver at du vil :0)

Tænk hvis det går super godt og det er mega nemt at lære den at stejle? Hvem ved? smiley

Kommentér på:
Stejle?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce