{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.591 visninger | Oprettet:

Stævner 2013 {{forumTopicSubject}}

Så er den foreløbige stævneoversigt for 2013 klar for både Danmark og Sverige.

Den danske oversigt kan ses på www.distanceridning.Dk under forum. Den svenske kan ses på www.Bukefalos.com under distans.

Så nu kan man få planlagt næste års sæson. Så er vinteren lidt nemmere ankomme igennem. smiley

Hilsen
Dorthe E.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stævner 2013
  • #1   6. nov 2012 fantastisk smiley

• #2   6. nov 2012 Helt præcis på siden finder du det? Kan kun se det fra i år.

• #3   6. nov 2012 Forum. - stævner. - stævner 2013.

Man kan også finde den på distancerytterforeningens facebook side.

• #4   6. nov 2012 Tak smiley Har du noget erfaring med hvilke der er godt at starte med når man er helt grøn?? Bor i vestsjælland.

• #5   6. nov 2012 Stine, jeg går ikke ud fra at du vil til Jylland eller Sverige til dit første stævne.

Kronborg ridtet er et nyt stævne. Jeg ved ikke hvem der er arrangør af det eller i hvilket skovområde det bliver holdt, så det tør jeg ikke sige noget om før jeg ved hvem der arrangere det.

Fællederidtet er ikke på listen endnu men bliver måske til noget. Hvis det bliver til noget kommer det nok til at ligge i slutningen af april. Det plejer det at gøre. Det er et godt ridt på Amager. Man starter dog med at ride ned ad en meget befærdet Ugandavej så hesten skal helst være rimelig trafiksikker.

Ellers er der Hippoaden i Knuthenborg. Det er Danmarks største distancestævne. Rigtig mange ryttere kører langt for at opleve at ride i knuthenborg safaripark. Mange ryttere starter kun dette ene stævne om året. hvis man rider en af de små klasser skal man dog melde til i god tid da der altid er så mange startende at klasserne bliver lukket før sidste tilmelding. Der er mulighed for at sove i telt i parken og for at leje boks tæt på ( ca. 500 m. Fra teltpladsen) jeg synes at Hippoaden er et rigtigt godt begynderstævne.
    Hedelandsridtet ved Roskilde er også et rigtigt godt begynderridt. Det meste af ridtet foregår på gode slaggestier i Hedeland. De største udfordringer kan være en bro som skal krydses (her kan man trække over) samt hvis toget kører.

Københavnerridtet er også et velorganiseret ridt hvor man i de små klasser kommer en tur rundt i Dyrhaven og undgår det værste mudder. De lange klasser kan godt være lidt mudret.

Sidste stævne på denne side af broen er i 2013 sydfalster som også er et nyt ridt i drf regi. De har dog i flere år holdt distanceridt i deres meget aktive skovridelaug og jeg er sikker på at det bliver et supert ridt.

Håber at det har hjulpet dig lidt og ellers bare spørg. Også hvis du vil vide noget om de jyske stævner.

• #6   6. nov 2012 Kunne også godt tænke mig afvide hvilke der er gode at starte som helt grøn, bare i nordjylland i stedet smiley Og skal man være medlem af nogen bestemt klub for at kunne deltage? Og hvad med udstyr, er alm. sadel og trense/hackamore okay til at starte med? smiley

• #7   6. nov 2012 1000 tak smiley Det hjalp mig rigtig meget.

• #8   7. nov 2012 Hmm. Nordjylland. Dronninglund har jeg desværre aldrig prøvet at ride endnu. Håber snart det lykkes. Har hørt at der skulle være mange bakker og at det foregår i skoven. Har hørt at det skulle være et godt ridt. Ellers kender jeg ikke noget til det.

Feldborg ligger igen meget tidligt på sæsonen men det skulle være et godt ridt. Det blev afholdt for første gang i år og der blev redet temmeligt hurtigt, så bunden må være god. havde desværre ikke min i form til at vi kunne starte der. Satser på at det bliver til at træne her i vinter så vi kan komme derhen til næste år.

Hals er et nyt ridt, så det kender jeg ikke noget til. Der skulle vist også være lidt bakker.
    ROM ridtet er et af de ridt jeg meget nødigt vil undvære i min stævneplan. Det er et godt og stort stævneområde hvor der altid er mange overnattende. Stævnet foregår i Klosterheden og der er højest 100 m asfalt. Gode stier og vejer og bare et hyggeligt stævne. Inger Skov holder jævnligt træningsture i Klosterheden. Hvis du finder ROM ridtet på facebook kan du se hvornår der er træningsture.

Vesterhavsridtet synes jeg også er det godt ridt. Jeg er vild med den lange tur langs Vesterhavet. Alle ruter undtagen den helt korte plejer at komme ud og ride langs Vesterhavet. Den eneste ulempe der er ved det ridt er at hesten og jeg har 7,5 times kørsel dertil. Og så skal man også passe på når man rider så langt på stranden at man ikke får redet i det dybe sand så man får skader. Men da jeg var derhenne red jeg i køresporene og der var ikke nær så dybt som ved Liseleje strand hvor jeg ellers træner.

Nu ved jeg ikke hvor langt syd på du vil køre. Der er åskov som er et godt gammelt ridt i et militærområde. Molsridtet som er rimeligt nyt men som i år skal holde Dm og i 2015 EM. Nordslevigske som jo nok ligger temmeligt langt sydpå, men som også skulle være i et godt terræn. Blåberg som også skulle komme ud på stranden, men dette ridt har jeg desværre heller ikke fået prøvet endnu.

Og ellers håber jeg at der kommer nogle jyder banen som kan skrive lidt mere om de jyske stævner.

• #9   7. nov 2012 Glemte lige at svare på det andet du spurgte om. Du kan sagtens ride med dit almindelige udstyr. Der er regler for hvilken hackamore du må ride med. Du kan se dem i reglementet på rideforforbundets hjemmeside. Jeg rider altid selv med hackamore.

Hvis du ikke rider med en eller anden form for sikkerhedsbøjler skal du ride med noget fodtøj med hæl .

Du skal være medlem af en klub under dansk rideforbund.

• #10   7. nov 2012 Super. Tak for gode svar smiley

Kommentér på:
Stævner 2013

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce