{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

Skifter farve og taber man og hale?? {{forumTopicSubject}}

Min plag (Abselon, se evt. galleri) har henover det sidste år skiftet farve og er begyndt at melere - det havde jeg ikke lige forudset smiley

Men nu her er han også begyndt at blive meget tyndhåret i man og hale. Ja halen er faktisk kun en tjavs efterhånden smiley Nogen der ved hvad det kan skyldes?

Han fodres efter alle kunstens regler og er blank og fin - hovene er perfekte!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skifter farve og taber man og hale??
  • #1   13. dec 2012 Tjae, det er svært at sige. Det kan være fordi der er appaloosa i ham måske? De har meget tynd hårvækst. Hvis du er nervøs for om der er noget galt kan du jo få dyrlægen ud og kigge og evt. tage en blodprøve for at se om han skulle mangle noget. Selvom en hest får hvad den skal have kan den godt stadig have problemer med at optage det..
    Forresten vil jeg lige tilføje at jeg synes han er super fin! Meget speciel farve..

• #2   13. dec 2012 Man ser tit at knapstrupper genet ledsages af det men kalder 'rottehale', som bevirker tyndt hår i man og hale, det varierer meget hvor tynd og tjavset hårpragten er, fra næsten hårløse haler og maner til almindelige.
    Her er fx en med meget lidt hår: http://www.equinehits.com/horses-for-sale/horse-285101

• #3   13. dec 2012 Jeg ved også sige at det sagtens kan være det man indenfor knabstrupperforeningen kalder rottehale... Er der noget knab/appaloosa i ham?

I øvrigt, for satan han er lækker... smiley

• #4   13. dec 2012 I og med at han har prikker på røven og han melerer er der jo helt sikkert noget knapper eller appaloosa i ham.

• #5   13. dec 2012 det gjorde min pinto-knabstrupper også.. det er bare træls :S

• #6   13. dec 2012 Tusind tak for svar, det giver jo god mening så. Hans mor er Pinto og hans far er warlander (frieser/andalusier). - Så ikke umiddelbart knapper, men han har jo farverne alligevel kan man sige... Bare lidt øv at det fine hår forsvinder smiley Men elsker hver en prik på ham under alle omstændigheder smiley

• #7   13. dec 2012 Aiii, så lige det billede du linkede til Thomas - puuuh håber ikke han mister så meget hår smiley

• #8   13. dec 2012 Han har i hvert fald lp/knapper genet, og om det er faderen eller moderen der også har det og derfor har givet det videre skal jeg ikke kunne sige, har du billeder af forældre?

• #9   13. dec 2012 Har desværre ikke foto af farmand og mor er ren pinto (hende har jeg foto af)

• #12   13. dec 2012 Manen nænner jeg ikke at klippe, men den er heldigvis heller ikke så slem (endnu?) Men halen, ja der ville det nok pynte at klippe de nederste tjavser af... - Skal prøves smiley

• #14   13. dec 2012 Lotte D, hvis det er Cheyenne du tænker på, er de små pletter i det hvide ikke knapper pletter, men det der kaldes kattepoter, som oftest ses hos pintoer med 2 tobiano gener. Så det er altså 2 forskellige gener der laver knapper pletter og kattepoter. Din hoppe har altså ikke lp/knapper genet, og skulle derfor også gerne have normal hårvækst:)

• #16   14. dec 2012 Oho, jeg kiggede såmænd bare på din profil og fandt hendes...
    Tobiano er den type broget som Cheyenne er. Og som sagt optræder kattepote aftegnene oftest heste med 2 tobiano-gener, det der også kaldes homozygot tobiano. En sådan hest vil altid avle broget uanset hingstens farve, i modsætning til en hest med kun 1 tobiano-gen, som kun vil avle broget 50% at gangene med en ensfarvet hingst.

Kommentér på:
Skifter farve og taber man og hale??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce