{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
608 visninger | Oprettet:

stævner {{forumTopicSubject}}

Ja nu sider jeg og kigger lidt på stævner, da jeg gerne vil ud og starte og kan se at der er noget der hedder t.8, t.5 og 4.3 osv. men da jeg er ny i islænder verden, skal jeg nok starte i de små klasser og er da også kommet frem til at det må være t.8 og 4.5 og at min klub tilbyder trænings stævne her sidst i januar, som jeg synes kunne være sjovt at deltage i, men så kommer mit store spørgmål hvor ser og læsser man hvordan sådan et stævne foregår og kravene for hver enkel klasse, ligesom i dressur er der skrevet et program og tænker at det må da også være i islænder verden, jeg har været i DI men synes ikke at kunne finde noget, men det kan da være at jeg set mig blind, jeg har betalt rytterlincen og hesten har stævne id og vi er medlem af DI og 2 islænder kluber, så den side skulle være iorden, håber der er nogen der kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stævner
  • #1   31. dec 2012 (link fjernet)

her kan du læse de forskellige regler der er for at starte stævner bla. noget om udstyr, skoning osv, og du kan også læse om de klasser du skal starte.

• #2   31. dec 2012 Husk at købe rytterlicens på sporti, for at du kan state.

• #3   31. dec 2012 det er gjort smiley
    det jeg er var i tvilv om var om man startet på højre eller venstre volte og hvilke gangart man statede med og hvilke række følge de forskellige gangarter skulle rides i, og hilser man på dommerne inden man går i gang, jeg har fundet frem til at man mange gange er 4 på banen af gangen og at den er oval bane smiley

• #4   31. dec 2012 Man vælger selv hvilken volte man vil ride i udtagelsen i firgang/femgang, men i töltklasserne kommer du til at ride begge volter uanset hvad.. Men i finalen er det dog flertallet der bestemmer. I 4.5 er det tölt, trav, skridt og så galop, og i T8 er det valgfrit tempo tölt, først den ene og så den anden vej rundt smiley

• #5   31. dec 2012 det vil sige i 4.5 rides der kun på den ene volte ? er det speakerender fortæller hvornpår man skifter gangart eller er det noget man gør på et bestemt sted på banen i 4.5 ? og i t8 siger speakeren også hvor volten skal vendes ?, jeg er jo som sagt ny, fik først min ismule er d. 25-9 og i november begyndte vi at få lidt undervisning, og hun siger vi rider godt, og min hest har en god tølt og nu her i december er hun taget ud at rejse og kommer først hjem igen januar/februar kan ikke huske hvornår, hun har lovet at give bedsked når hun er hjemme igen, men jeg kunne rigtig godt tænke mig at starte stævner og nu ser jeg at min klub tilbyder træningsstævne her i januar og tænker at det måtte da være et godt stævne at starte på i de småklasser, vil I anbefale at man statrer kun den ene, hvis ja hvilken eller kan man starte i dem, det er 4.5 og t8 jeg tænker på, min ismule har i foråret starte til træningstævne med forige ejer starte 1 gang i 4.3 og t5, dette var silkes første stævne og det skulle være det eneste islænder stævne hun været med til, så vidt jeg har fået at vide og så et lille springstævne :), men efter som jeg tænker er jeg helt ny er det bedst at starte fra bunden

• #7   31. dec 2012 DIn underviser nok sikkert hjælpe dig med at fortælle hvordan den foregår.

Her kan du evt. se en 4.5
    Kender hverken hest eller rytter, fandt den bare.
    http://www.youtube.com/watch?v=lYLjAHJ3BxM

• #8   31. dec 2012 problemet er jo min underviser nok ikke når hjem inden, at det er mig der bare springer ud i det og tak for videoen, den giver et super godt ind blik i det 1000 tak

• #10   1. jan 2013 Takker for alle jeres svar tror at jeg har helt styr på det nu smiley og glæder mig meget til at deltage

• #11   3. jan 2013 Jeg tror ikke det er nødvendigt, hvis du har en hest der kan holde tølten du ved og har godt med tølt, er der ingen grund til kun at starte en klasse, de fleste islændere har gået rundt på en ovalbane før uden at bryde ud, og uden at sige noget til musik.
    Hvad de fleste nye konkurrence kan blive lidt bange for er bifald fra publikum, men dette kan vel øves, hvis der er nogle søde menesker der hvor du står som kan klappe lidt mens du rider rundt

Kommentér på:
stævner

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce