{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
460 visninger | Oprettet:

tilridning for tidlig? {{forumTopicSubject}}

jeg er har en dejliig hoppe som er født 24/6-10 altså hun bliver tre i år..

jeg vil rigtig gerne have hende med et sadel kåring som vil være til sommer

men kåring ligger før hun fylder år. er begyndt at tænke på om det vil være dum og tilride hende enden hun bliver 3 år..

hvad er jeres mening

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tilridning for tidlig?
  • #1   16. jan 2013 det kommer helt an på hesten , om den er færdig og klar til tilridning. nogle heste er mere eller mindre færdig vokset, mens andre slet ik er klr endnu. så du skal kigge på din hest og se om den ser"færdig" ud.
    det er efter min mening ik for tidligt. min var også med som 3 års , og havde været i ridning i 3 uger så hjemme på sommergræs og pause i 1½ mdr for derefter at være i ridning i 5 uger op til kåring. da hun var færdig kom hun hjem og fik ferie igen, pga hun var ifol og jeg var gravid. ellers skulle hun have været holdt i gang et par gange om ugen hen over sommeren og så mere hen sidst på året. men det er meget forskelligt fra hest til hest:-)
    håber du finder ud af det:-)

• #2   17. jan 2013 Jeg synes det er lidt tidligt... må den overhovedet deltage når den ikke er fyldt 3 år? eller regner de bare med at alle fylder 1. januar.. Nu ved jeg ikke helt hvor meget der kræves af hesten til den saddelkåring du skal til men synes bare det ville være lidt ærgeligt hvis hesten ikke har muskler nok til at f.eks. skulel bærer rytter i galop, så får man jo også en dårlig bedømmelse.

• #3   17. jan 2013 Altså lige nu er hun meget spinkle. Men hun har jo også bare gået og bygget sig med de andre heste. Men dyrlægen kommer i næste uge så må jeg hører hende ad

• #4   17. jan 2013 Jeg synes heller ikke helt vores 3 års var klar i foråret, så hende valgte vi at lade gå stationsafprøvning i oktober. Hun blev lige gjort sadel og longevant kort tid forinden. Og den aflagde en helt fin rideprøve, og blev redet til samtidig. Har så derefter lige været hjemme og holde 14 dage fri og er blevet redet siden - og det går stadig fint.

• #5   17. jan 2013 station afprøvning hvad er det nu lige præsis

Kommentér på:
tilridning for tidlig?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce