{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.567 visninger | Oprettet:

Sværhedsgrader, rytterkategori, kategoriseringspoint - HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

For lige at starte fra scratch- Dengang jeg var barn! ej.. okay jeg har i et par år været væk fra hestelivet og vendte så tilbage i 2010. På det tidspunkt var der kommet en masse nye regler og ja jeg fattede ikke rigtig noget, men jeg begyndte ellers så småt at forstå det da jeg startede en 3-4 stævner i 2011.. MEN! Så kom der lige rytterskader og hesteskader og alting synes ligesom at gå den anden vej.. Så jeg har ikke startet stævne i halvandet år og fatter derfor INGENTING!

Jeg har sådan nogenlunde forstået det der med sværhedsgrader, men hvis nogen er friske på at lave en opsummering - please gør det^^

Jeg har så absolut ingen anelse om hvilken rytterkategori jeg tilhører, og hvordan de der point foregår?? (hvad blev der af bare at starte 3 MB'er også kunne man tage til landsstævne? xD)

Min gamle resultater fra før 2011 kan jeg dog forstå ikke gælder længere (Fucking lorte øv når man da red MB på den gamle hest xD)

Så please piger HJÆLP MIG smiley For vi begynder at starte stævner igen i næste måned smiley

Så altså: sværhedsgrader, hvordan "stiger" man i rytterkategori, hvor kan jeg se min rytterkategori (ligesom i gamle dage på infosport), kategoriseringspoint hvad? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sværhedsgrader, rytterkategori, kategoriseringspoint - HJÆLP!
  • #1   14. feb 2013 Og nåh ja - Jeg er heste rytter (senior) smiley

• #2   15. feb 2013 Dine resultater opnået fra 1/1 2011 er gældende.

Siden du er hesterytter skal du have 3 nulrunder i en sværhedsgrad for at rykke op.
    Dvs. du skal have 3 nulrunder i LB for at må ride LA, 3 nulrunder i LA for at må ride MB osv. Det er ligemeget om nulrunderne er opnået i en * eller ** stjernet klasse (f.eks. LB* og LB** er samme sværhedsgrad).

Da det er rytterkategorisering er det kun dig der skal bruge 0 runder. Så du kan godt opnå dine nulrunder på forskellige heste smiley

Alle starter i rytterkategori 1 = man må starte LB. Efter 3 nulrunder i LB, bliver du rytterkategori 2 = du må starte LA. Og sådan fortsætter det smiley

• #3   15. feb 2013 Nanna Michelsen
    Det du beskriver mht B-rytter/B-pony er kun gældende for ponyer.

Heste skal ikke kvalificere sig til landsstævner - men rytteren skal have 3 fejlfrie runder i LA (ikke MB) så de er rytterkategori 3.

Taget fra DRF's springreglement:

341.1.Deltagelse ved B-stævner eller højere
    Hesteekvipager: Ingen krav til hesten. Rytteren skal minimum tilhøre
    rytterkategori 3.

• #4   15. feb 2013 Fedt! Mange tak smiley Puha det var altså nemmere i gamle dage ^^

Kommentér på:
Sværhedsgrader, rytterkategori, kategoriseringspoint - HJÆLP!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce