363 visninger
|
Oprettet:
Så er det (næsten) nu {{forumTopicSubject}}
Nu har Emil sådan nogenlunde styr på det der med at gå i longe og inden længe skal han afsted til Henrik Høper og lære at gå enspænder. Inden da ville jeg gerne have været på ryggen af ham nogen gange, så han (forhåbentligt) er lige til at gå videre med når han kommer hjem.
Så nu er det nu -i weekenden er planen at Emil, bedre kendt som Kyllingen, skal have rytter på for første gang... og forhåbentligt uden at dø af skræk
Update med billeder følger, hvis altså han overlevede hehe
maj 2008
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 10 Emner: 105 Svar: 810
og når i alligevel er langs med kamera kan i så ikke nappe et par af smukke damen også
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
Han har jo indtil videre lært at gå i longe, har haft sadel på et par gange, man kan klappe på sadlen, klapre lidt med stigremmene osv De ting har han taget ret pænt.
I dag gik vi så skridtet videre. Min mor holdt ham mens jeg "hoppede" ved siden af ham (altså et roligt hop, ikke noget vildt -forstadie til at skulle op at ligge på ham). Men øøøøh, Emil var nær faldet død om af skræk, for hvem f***** har fundet på at det er ok at mennesker gør andet end at gå roligt ved siden af en???!!!
Vi fortsatte dog til han var tryg ved at jeg "hoppede" og kunne lægge en lille smule vægt i stigremmen mens jeg gjorde det (altså med hånden fat i stigremmen -ingen forsøg på at kravle helt ombord endnu;))
I morgen bliver det så gentaget, og så må vi se om Emil og jeg kan blive enige om at vi godt tør tage skridtet videre og kravle helt op
Damen holder fri pt... eller næsten. Det er kun min far der kører hende. Hun er nemlig lidt i hopla og noget af en bisse, så vi skal lige have lidt undervisning før jeg begiver mig afsted med hestevognen igen
jan 2009
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 34 Svar: 323
Emil har nu været spændt for for 1. gang og er blevet kørt. Det siges at det er gået rigtig godt. Han har stået og hoppet lidt under forspændingen, så noget tyder på han er lige så utålmodig som Martha
Ligeledes ingen problemer med at gå forbi alle de andre på staldgangen, så alt i alt er vi til nu meget tilfredse.
Så er det (næsten) nu
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside