686 visninger
|
Oprettet:
Plagskue - regler? Hvad skal plagen? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en skøn 2 års vallak jeg skal have til kåringen/skuet her d 28. juli gennem knabstrupperforeningen.
Men jeg har vitterligt ingen forstand på hvad der skal foregå
Så håber at der er nogle herinde, der har prøvet det?
Altså tænker på, hvordan det hele foregår.
sep 2010
Følger: 79 Følgere: 89 Heste: 7 Emner: 63 Svar: 756
Er der nogen der ved, om forregister dyr SKAL være vallakker hvis de skal stilles som plage, eller om de godt må stilles om hingste (som 2 års)?
sep 2007
Følger: 89 Følgere: 89 Heste: 4 Emner: 609 Svar: 2.986
Jeg vil bare have min afsted i år, tror det bliver en sjov oplevelse for ham, og så har han jo prøvet lidt 'stævneræs' inden han skal tilrides
Dit spørgsmål kan jeg desværre ikke svare på, vi må håbe at der kommer nogle der kan svare på vores spørgsmål
nov 2007
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 10 Svar: 106
Nå ja er det dig selv der skal mønstre så sørg for at være i lidt kondi så du kan følge med den. Det er altid en skam, hvis hesten bliver holdt tilbage af mønsteren
På selve dagen kommer du fra morgenen af, får tildelt en boks og så går dagen som programmet bliver sat sammen. Så en god ide vil være at tage en hjælper eller to med til at sørge for at holde øje med tider og evt forsinkelser. Varm godt op så plagen ikke er helt spændt når den kommer ind og nyd så bare ellers det hele
Og vil du gerne have lidt ekstra hjælp på dagen med lige at blive sat ind i tingene er jeg helt sikker på du kan få, det hvis bare du lige giver besked inden.
Angående om hestene/plagene må starte er I nød til at sende en mail til foreningen så svarer de jer
Håber det var til lidt hjælp.
sep 2007
Det var lige sådan noget jeg havde brug for at vide
Hvordan skal han stå foran dommeren? Altså helt firkantet eller?
Hvilken trense skal han have på? Han er vant til alm trense plus bid, og mønstringslinen, er det et specielt reb, eller bare et longetov/træktov?
Har aldrig prøvet det før, derfor de mange spørgsmål
Min er godkendt til at starte, så ingen problemer der. Hans far har fuld stamtavle og kåret, og Mor er kåret.
sep 2007
sep 2010
Følger: 79 Følgere: 89 Heste: 7 Emner: 63 Svar: 756
Når han Står åben betyder det en parade foran dommerne, hvor de to ben mod dommerne (hestens venstre side) er spredt mest sådan at venstre forben står foran højre forben, og venstre bagben bagved højre bagben hvis du forstår. Når hesten står åben på denne måde, kan dommerne se både hestens venstre og højre ben når den står foran dem.
Almindelig trense med trensebid er okay, og så tøjle. Hvis han skal vises løs (ikke til dyrskue) er det en god idé at montere en karabinhage for enden af hver tøjle, sådan at tøjlen hurtigt kan clipses af biddet
Plagskue - regler? Hvad skal plagen?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside