Showmanship at Halter - Pattern {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg skal starte Showmanship at Halter og har netop modtaget Pattern: http://www.fynswesternclub.dk/User_files/1a90499a0e15e94f349d1d28e248042a.pdf
Jeg har dog 2 spørgsmål
1. I startpositionen er "rytteren" vist stående på højre side af hesten. Skal jeg ikke gå om på hestens venstre side inden jeg begynder at gå? Hvorfor står man på højre side - præsentere man normalt ikke hesten fra venstre, når man står i opstilling i "line-up"?
2. "Walk to Judge" - Skal det gøres i en bue eller skal det gøres som 90 graders turn mod venstre?
Hvad tror i? Jeg spørger selvfølgelig dommer, når jeg kommer til stedet.
aug 2008
Følger: 64 Følgere: 56 Heste: 6 Emner: 583 Svar: 3.963
Nummer 2, vil jeg sige, at du skal gøre som der er angivet med prikker på tegningen. Der står ikke noget om "turn", så jeg ville bare dreje den "normalt" rundt men man begynder at gå fremad
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 202
Lige sådan skal du når du står linet op, faktisk også stå på højre side, hvis i skal stå som vist.
Også, når du laver "set up for judge" skal du jo sørge for hele tiden at stå rigtigt i forhold til dommeren, så du skal flytte dig fra venstre til højre og tilbage igen, afhængigt af hvor dommeren befinder sig når han går rundt om hesten.
2. Der står ikke at du skal lave et turn, så lad være. Bak så langt tilbage, at du kan lave en fin bue, så hesten kommer ud for dommeren. Husk: det er ikke dig der skal stå ud for dommeren til "set up", det er hesten
Håber det kunne hjælpe
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 113 Svar: 1.086
... hvad mener du at jeg skal gøre på line op. Stå på højre side eller stå som vist på tegning?
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 202
jeg vil helt klart mene at du skal stå på højre side. du er nemlig ikke uden for bedømmelse bare fordi du ikke laver dit pattern.. har jeg altid lært
reglen er: står dommeren til venstre for hesten, står du på højre side, står dommeren til højre, står du på venstre. lige meget hvor langt "væk" dommeren står
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 113 Svar: 1.086
Og mange tak for svar - jeg spørger dommer, hvad jeg skal følge, så hun ikke bliver nød til at melde fejl fordi jeg gør det rigtige
apr 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 203
Showmanship at Halter - Pattern
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside