{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

Hader at blive uvenner {{forumTopicSubject}}

Argh kender I følsen?

Jep, så blev det min tur - med en veninde jeg aldrig havde troet jeg kunne blive uvenner med... Men nu skete det så....

Det er en længere historie. Men for at gøre en lang historie kort så har vi skulle ride sammen og træne nogle programmer. Jeg har givet rigtig mange forslag til hvornår vi kunne træne sammen da vi begge havde ferie kunne vi sagtens ride om formiddagen hvis det var det. Men nu skriver hun at vi skal træne den og den dag, og det er bare ikke sikkert jeg kan det, da mine forældre skal til møder og arbejde - og jeg kan ikke selv køre hesten.
Jeg skrev så tilbage til hende at jeg endnu ikke vidste om jeg kunne eller ej pga. mine forældre - nu er hun blevet total tøsefornærmet og siger hun ikke gider ride det med mig hvis vi ikke kan øve den dag. Jeg skrev tilbage at hun ligesom heller ikke kunne eller ville de gange jeg har forslået noget....

ØV hvor er jeg ked af det, og en lidt småirriteret... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hader at blive uvenner
  • #1   1. jul 2013 Åh jeg ville være blevet sur på hende.. Sådan en rigtig mopset tøsepige, det er hvad hun er.. Syntes bare du skal lade hende være lidt, og når hun får tid til at tænke, kan det være hun ser at hun overreagerede.

Det er da ikke noget at blive sur over, fra hendes side af. Bare ignorere hende, og lad som ingenting når hun er sådan smiley

• #2   1. jul 2013 Tak Sissel - det er lige præcis det jeg gør! Men det gør stadig et eller andet sted ondt, især (som skrevet) er hun en veninde jeg aldrig troede at vi kunne blive "sure" på hinanden...

Det værste er, at efter at hun er kommet på den nye rideskole har hun selvfølgelig fået nye venner, men hun er begyndt (fra det ene øjeblik til det andet) at gå med en anden pige som jeg ikke er særlig gode venner med - og siden da, har det ligesom kun været hende der har betydet noget og de to rotter sig rigtigt sammen... Også nu... smiley

• #3   1. jul 2013 Åh sådan er det med venner - de kommer og går. Jeg har heller aldrig haft veninder i længere tid ( 2 - 4 år maks), og har faktisk kun en som jeg ogs har den følelse med.. Men skolen er slut nu og jeg flyttet, så igen er det stop med det. Vi holder kontakten, men det er selvfølgelig ikke det samme smiley

Hun syntes sikkert hende den nye er sej, og vil nok gerne prøve noget 'nyt'.. Syntes hvis du kan, så glem hende lidt. Prøv du fx ogs med andre mennesker, og bare noget så du glemmer hende lidt smiley

• #4   1. jul 2013 Jeg synes du skal forsøge at tale med hende om det, og sige - stille og roligt - at du bliver ked af det over hendes opførsel, fordi du jo har forsøgt at finde en dag, men hun har ikke kunnet. Så hun kan ikke være bekendt, at opføre sig sådan nu. Husk at være rolig og forsøg at gøre hende rolig også, hvis hun hidser sig op. Det nytter ikke noget at blive vred over sådan en ting.

Jeg synes også det er barnligt, bare at ignorere hende med det samme. Så jeg synes, at du først lige skal fortælle hende hvordan du har det med det, spørge hvorfor hun reagerer sådan på det, og hvis hun stadig er sur og fornærmet, og ikke vil tale med dig, så har du ihvertfald gjort dit, for at I ikke skal være uvenner - og SÅ synes jeg du skal lade hende være, så hun får fred til at tænke over det. smiley Hvis hun hidser sig op, så skriv til hende, at du ikke forstår hendes reaktion, og at du derfor synes I skal have lidt tid fra hinanden til at tænke over det, og at hun altid er velkommen til at kontakte dig igen, når hun er klar til at snakke ordentligt om tingene. smiley

Det er langt bedre for dig, at du er den voksne i det her, fordi det forhåbentlig vil smitte af på hende. Hvis du bare ignorerer hende, risikerer du at hun bliver endnu mere sur, fordi hun tror, at du er sur - hvilket du jo faktisk ikke er, så vidt jeg har forstået. Og så risikerer du også, at I slet ikke bliver venner igen. Så forklar din side af sagen, og hold så en pause. smiley

• #5   1. jul 2013 CTS, jeg skrev også til hende det med at jeg jo også havde foreslået mange andre tidspunkter, men hun ignorere det virker det til - og kan af nogle grunde ikke ringe til hende lige pt. da hun ikke er hjemme smiley
    Det er heller ikke fordi jeg vil ignorere hende, men jeg gider heller ikke at skrive til hende (altså som f.eks. spørge om hvad hun laver eller snakke om, I ved, pigeting) så må hun skrive til mig når hun er kølet af og mener at jeg kan bruges igen... BOM... smiley

• #6   1. jul 2013 Jeg synes heller ikke, at du skal opføre sig som om, at alt er godt - for det er det jo ikke. Men jeg synes, at du skal forklare hende tydeligt og pænt, hvordan du har det med det her, og at du slet ikke forstår hendes reaktion - og hvis hun ikke vil tale med dig om det, så forklar hende, at du vil give hende tid og plads til at få tænkt over det, og så kan hun kontakte dig, når hun er klar til at I kan blive venner igen. smiley På den måde ved hun præcis hvor du står, og hun ved hvad du forventer af hende, og hvorfor du ikke snakker til hende. smiley

• #7   2. jul 2013 Blev selv uvenner med en veninde jeg ikke troet jeg kunne blive uvenner med her i fredags.. men har det sådan list at på den måde hun behandlede mig ville jeg ikke finde mig i så på den måde er jeg faktisk glad for det.. Du skal ikke finde dig i noget og vis hun ikke kan forstå det er det ikke det værd!

• #9   5. jul 2013 Julie - Sådan en bedsteveninde havde jeg også engang. Vi var uvenner konstant, over små ting - men så blev de små ting større og større, og nu er vi ikke venner længere. smiley Man kan ikke bruge sådan en bedsteveninde til noget, hvis de bliver sure over små ting, uafbrudt. En gang imellem er fint, det kan man ikke altid gøre for - men når det er tit, så er det vidst ikke et særlig sundt venskab. smiley

• #11   5. jul 2013 Okay, så giver det mere mening. smiley

Kommentér på:
Hader at blive uvenner

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce