{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
529 visninger | Oprettet:

Spænding i tölt {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley
Jeg har en rigtig sød islænder som har en stærk trav og en stærk galop, men hans tölt er ikke så fortrukken.
Men problemet er nu ikke at han ikke kan tölte, han spænder bare vildt meget op og kan højest gå en omgang på ovelbanen men så går han også i trav. I den omgang løfter han hovedet og spænder vildt meget op. Det er vildt sjældent at han tölter på tur og i hallen, i hvert fald ikke mere end en langside.
Håber i kan hjælpe!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spænding i tölt
  • #1   28. jul 2013 Jeg har erfaret med min vallak, at vejen væk fra en stiv hest er: volter, volter og volter! Når man rider volter og f.eks. slangegang, løsner man hesten og på den måde bliver den mere smidig. Jeg kunne forestille mig at din hest falder i trav måske er fordi den ikke har balance nok i tölten, og det kan du som sagt forebygge ved st ride volter og slangegang smiley

• #2   28. jul 2013 Mange tak smiley Det vil jeg prøve smiley

• #4   29. jul 2013 Elfa var også en frygteligt opspændt grissepasser på et tidspunkt.
    Hendes forløb var sådan:

Kiroporaktor
    3 gange skridt i longe
    3 gange skridt/trav longe
    3 gange skridt/trav/galop longe
    3 gange skridt fra ryggen
    ............skridt/trav ryggen
    ............skridt/trav/galop ryg
    kiropraktor igen for kontrol
    almindelig ridning

Hele den tid trænede vi ned-og-frem, og først når der var 100% succes i skridt, og 90% success i trav kunne vi se på tölten igen - fra første kirobesøg gik der omtrent en 5 mdrs tid. Så fik jeg en underviser inde over, og vi red volter... og vi red MANGE volter og schenkelvigninger. Den første måned kun i skridt, så lidt i trav (det mestrer vi stadig ikke)... Lidt efter lidt begyndte hun selv at tilbyde den, og nu er den blød, afslappet og klokkeren ( i hvert fald den langsomme) - hun kan bare ikke holde den ret længe af gangen... Det er jo så det næste projekt. Til gengæld havde jeg aldrig i min vildeste fantasi troet at hun kunne tölte for løs tøjle - og det kan hun nu (så længe det går hjemaf)

Så mit råd til dig er at få checket hesten for spændinger/smerter. Om du er til kiropraktor, massør, equine touch, kranio sakral, osteopati.. Det er op til dig. Og så tag træningen helt fra bunden, med én opgave af gangen, og prøv at få løst spændingerne - så ville jeg gøre som Anna siger, arbejde med smidigheden og bagpartskonrtol, og så tror jeg at du vil opleve at det kommer nogenlunde af sig selv. Det vil også gavne dig rigtigt meget i de andre gangarter. smiley

Kommentér på:
Spænding i tölt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce