{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.284 visninger | Oprettet:

Jordtræning i skridt? Mangler inspiration! {{forumTopicSubject}}

Jeg er løbet tør for ting at lave med min hest i skridt, fra jorden. Og det er vigtigt det <b>udelukkende</b> er i skridt, da vi ikke må lave travarbejde.

Vi har ingen mulighed for at gå ture, ud over på marken ved siden af, og dette gør vi også en gang imellem.

Vi er kørt lidt træt i de samme øvelser, og jeg har prøvet at udfordre mig selv og hesten ved at gøre det med mindre og mindre udstyr, og oftest er vi nede på cordeo eller intet udstyr. Dog nogle gange også med rebgrime.

Vi træner longering (frem og ned), både med rebgrime, i cordeo og løslongering. Alt sammen i skridt.
Sideways, bakke, "kramme" (dog mest et trick), flytte rumpetten uden berøring, og udelukkende ved stemmekommando, vi har leget lidt med bomme, hvor han skulle gå over dem i rebgrime, cordeo og igen uden udstyr. Indparkering, som han nu kan uden jeg rør ham med pisken/sticken. Den skal bare "svæve" over hans bagpart.
Vi laver pisketræning, hvor vi er nede på cordeo og intet udstyr, samme med presenning hvor jeg kan pakke ham ind i blæsevejr, hvor han står på den, og får den smidt over sig, samt hevet den hurtigt af ham, vi har leget med sæbebobler. Han gider ikke lege med kasketter/hatte osv., hvor han skal tage fat i det, da han ikke forstår princippet i dette.

Vi træner sikkert også lidt mere, men jeg kan ikke huske det helt præcist lige nu, hihi (-:
Men sidder du med en øvelse du tænker vi kan prøve, så skriv endelig! Eller en måde vi kan udfordre de ting vi allerede kan/træner.

Dog søger jeg ikke ret mange tricks, da vi allerede er igang med et stort, og jeg har ikke lyst til at påbegynde et nyt inden dette er indlært (-:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jordtræning i skridt? Mangler inspiration!
  • #2   27. aug 2013 Er det pga. skade, at han ikke må trave?
    Og kan han holde til fx at blive rundet/bøjet, lave sværere sidebevægelser osv?
    For så kunne du jo godt gå igang med noget akademisk skridtarbejde, for fx at holde smidighed og muskler ved lige - og det giver også udfordring til jer begge. smiley

Du kan også øve at flytte forpart, få hesten til at gå rundt om dig uden berøring.

Og hvis han må det, så fx neje og ligge/sidde.

Ellers kan du jo igang med signaltræning, og træne at han skal reagere på meget små signaler, uden udstyr. Du kan også gå igang med nogle 'sjovere' signaler, fx bakke mens du står bag ham, eller bakke ved at tage fat i halen.

Der er jo også spandske løft og skridt, hvis han må det. smiley

• #3   27. aug 2013 Hvis det er i stadig er et team til den tid, hvad så med at spørge en af dommerne eller formanden for DHE om du må stille op i jordarbejde, løsarbejde eller agility kun i skridt? Du kan jo fortælle hvorfor og sådan smiley Så har du noget at træne op til smiley

• #5   27. aug 2013 Bettemus:
    Dem vil jeg lige tjekke, tak! (-;

CTS:
    Mange tak for de mange inspirerende ideer! Ja, det er grundet skade han ikke må lave travarbejde.
    At flytte forpart vil jeg klart arbejde med (-:

Neje har jeg ikke lyst til at lære ham, da jeg, som skrevet, allerede er igang med et større projekt indenfor tricks; ligge ned, og jeg vil derfor ikke begynde med et andet stort trick, og for min hest er ting som split, spanske skridt og neje tricks, som vil tage en hel forfærdelig lang tid at indlære, da han ikke kan kapere alle tricks, da han er nervøst anlagt, men ligge ned har han taget positivt, men vi tager det også stille og roligt med det, og træner det max en gang i ugen, og kun i godt vejr (-:

At bøje/runde ham kan han ikke. Jeg får akademisk undervisning med min mors hest, og jeg snakkede med min underviser om at overføre nogle af tingene til min egen hest, men dette ville hun ikke anbefale (-:

Emilie:
    Det kunne jeg godt tænke mig at deltage i! smiley Og havde egentlig også lyst til at stille op i år, men jeg havde ikke mulighed for dette s-:

• #6   27. aug 2013 En sjov/ svær/ god øvelse er at lave en gang af bumme og få hesten til at gå igennem. Når den bliver let, så bak den igennem. Lav den som et L i starten

• #7   27. aug 2013 Anna:
    Dette har vi arbejdet med, og dette kan han, uden berøring (-: Men ellers tak for forslaget!

• #8   27. aug 2013 Kan han versade, traversade osv? :)!
    Du kan også lære ham spin, at flytte sin vægt imens du læner dig frem/tilbage, skoleparade osv.
    Hvorfor ville din undervise ikke anbefale dig at arbejde akademisk med ham? smiley

• #9   27. aug 2013 Jeanette - I så fald, så kan du i hvertfald gå igang med de ting, når du synes, at ligge er ordentligt på plads smiley

Maria - Som hun skriver, har hendes hest en skade, så det er nok derfor smiley

• #10   27. aug 2013 Men i den lette akademiske grad kan jeg nu ikke se hvad spat skulle skade :)! Self. skal øvelserne ikke overdrives, og omgående stoppes hvis han viser tegn på smerter smiley

• #11   27. aug 2013 Flytte forpart, bagpart, bakke og lave sidebevægelser både hen til dig og væk fra dig, både hvor du står foran, bagved og ved siden af. Du kan lave circlegames og øve indkald, skift af volte og øgning af tempo, sænkning i tempo (i skridt) og så at stoppe op og vende front mod dig. smiley Derudover lange liner i skridt over bomme, igennem slalom osv. Det er en lidt anden måde at træne på.

• #12   27. aug 2013 Hvad fejler din hest? Hvis det er spat som foreslåes ovenover, så er versader/traversader/renver/kontraversade på lige spor ikke værre end sideways. Faktisk ville jeg anbefale dig ikke at lave sideways, ligge ned, neje eller lign, hvis der er noget i fra hoften og nedefter.. De ting kan lægge negativt pres på ledene, højest sandsynligt værre pres end fx trav på lige spor eller versade på 2,5-3 spor smiley

• #13   28. aug 2013 Maria - Jeg kan ikke se, at hun skriver hvad den fejler, blot at det er en skade. smiley
    Nu ved jeg ikke hvorfra du har, at det er spat, men hvis det er fra hendes travers profil, så står der jo, at den har mange smerter - så giver det jo lidt sig selv, at spat altså godt kan skade. smiley Men som sagt - vi ved ikke hvad hesten fejler, ej heller hvilken hest det er. smiley Så jeg tror ikke, at vi skal udtale os omkring hvad hesten kan holde til eller ikke holde til - det har hun nok selv styr på, og får nok også hjælp fra folk, der er lidt mere professionelle. smiley

• #14   28. aug 2013 Han har spat, aktiv spat, og der er dyrlæge ind over. Dyrlægen kommer og tilser ham i morgen.

Samme som med akademisk, så må han ikke, da hans spat som sagt er aktivt, og han er god til at sige fra til diverse øvelser. Han siger fra til traversade/versade og andet akademisk. Sideways er 1-2 trin kun den ene vej, og det er det. Kunne han ikke holde til dette, så ville han sige fra. Samme med ligge.

Men ellers mange tak for jeres indputs! (-:

• #16   30. aug 2013 Han kan sendes i trailer, hihi (-:

• #17   30. aug 2013 Hvad med bakke ind i trailer? smiley

• #18   30. aug 2013 Jeg har aldrig prøvet dette, men har ikke selv en trailer til rådighed. Vi har kun trænet det på diverse kursuser vi har været på (-:

Kommentér på:
Jordtræning i skridt? Mangler inspiration!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce