{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.251 visninger | Oprettet:

Stiv forpart {{forumTopicSubject}}

D. 13. september 2013 var Tone Lygren (Dyrlæge/Kiropraktor/Tandlæge) forbi Nat Taggart. Hun synes alt i alt at han var fin og så færdigudvokset ud, men...

Han var stiv i sin forpart. Han havde ikke som sådan ondt, men han var spændt og uanset hvad hun gjorde ved ham, protesterede han. Det var slet ikke slemt, men jeg tror ikke min hest var enig. Hun foreslog 3 øvelser og en genbehandling efter en måned. Derudover skulle smeden skære ham mere rund på forhoven, så det var lettere for ham at "trille" rundt og flytte sin forpart.

Smeden var forbi i dag og pludselig gav det mening hvorfor han altid danser rundt når horhovene skal beskæres, mens han sover når baghovene beskæres. Jeg kunne ikke huske hvilken side Tone havde sagt var værst, men smeden gættede på at han havde sværest ved at stå på venstre forben. Ikke at han har ondt i benene, men det gør ondt i forparten at stå på ét forben. Denne gang dansede han mere end normalt.

Jeg har lavet en illustration der viser smedens gæt på bestillingen på forparten, ud fra hvordan hoven voksede og blev slidt. Illustrationen er MEGET overdrevet, og han kunne faktisk ikke se det, hvis ikke han kiggede på hoven. De røde pletter på billedet er hvor der var vinger, men faktisk også mere vinger end vi før har set på ham. Vingen på venstre forhov var ikke så stor som på indvendige højre. Derudover var der en rød linje ca. 1 cm over jorden på udvendige side af hoven på alle 4 hove - smedens gæt var stress... Der var ikke rødt inde i hoven eller under hoven. Den røde linje var ny og vi har ikke set den før.

Har du erfaringer med en stiv forpart?

Billedet er den overdrevene illustration, set forfra af forparten.

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Stiv forpart

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce