Følfoder - hvilket mærke? {{forumTopicSubject}}
Jeg har et quarterføl fra i år, som skal til at fodres på, men jeg er meget i tvivl om hvilket mærke og variant der er bedst.
Vi har brugt Equsana breeder til vores andre heste, så jeg påtænker at bruge Equsana start op til ham.
Jeg har spurgt en anden hesteholder ang. foder, og hun mener at alt andet end Spillers er "skodfoder", hvilket er meget subjektivt.
Men hvad med Pavo podo start, jeg har hørt en masse godt om Pavo.
Brogaarden synes jeg er en smule pebret i pris, og selvom man selvfølgelig ikke skal gå ned i kvalitet, så skal der også være råd til forsikring, smed, dyrlæge etc. Men hvis man så køber fra de dyre producenter, svarer kvaliteten så også til pris?
Det nemmeste for mig at få fat i er Equsana, da vi bor tæt på en land og fritid. Spillers kan også godt lige gå, men alt andet skal fragtes, hvilket vil hæve prisen væsenligt, da jeg ikke kan købe mere end to sække ad gangen.
Men jeg kender dog ikke nogen, der har erfaring med Equsana start op - er der nogen af jer, som har det?
Jeg ved udemærket godt, at det bliver en meget subjektiv tråd, da alle har deres favoritter og erfaringer, men man får lidt flere inputs ved dette, end at gå til producenter, der altid foreslår deres egne produkter.
Håber på hjælp og på forhånd tak
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 5 Emner: 8 Svar: 79
aug 2008
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 4 Emner: 14 Svar: 58
Jeg fodre for Ca 300 kroner mdr, og synes ikke det så galt.. Men som sagt nu jeg er sikker på han får det han har brug for, og han skal jo holde i mange år
dec 2005
Følger: 56 Følgere: 54 Heste: 7 Emner: 13 Svar: 124
Han er lige blevet skiftet over på Pavo, da jeg gerne ville prøve pavos foder.
Det fungere han endnu bedre på. Er super fin og blank i pelsen.
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 13 Emner: 57 Svar: 189
Når det så er sagt, så er jeg heller ikke god til at se ud fra indholdsfortegnelsen, om hesten rent faktisk får det den skal. Så vil jeg hellere lægge det ind i et foderprogram.
Kan det passe at Equsana tidligere er blevet beskyldt for at have for meget sukker i deres foder?
nov 2009
Følger: 16 Følgere: 17 Heste: 9 Emner: 5 Svar: 40
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 202
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 13 Emner: 57 Svar: 189
Og så har jeg købt en sæk lucerne, også fra Equsana, med fiskeolie og andet godt i, så jeg forlænger tyggetiden.
aug 2008
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 4 Emner: 14 Svar: 58
Følfoder - hvilket mærke?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside