{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

Er det stress pga sult? {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige kommet hjem fra at fodre hestene.

De går pt 3 i løsdrift, og får grovfoder 2 gange om dagen i fintmaskede hønet. Mængden er ca 15 kg i det hele (de går på græsfold, så der er hele tiden noget at tygge i).

Det er egentlig en velfungerende flok.
Min ponyvallak på 12, der er overhovedet
Min hoppeplag på 2, som bare er der
Og en anden ponyhoppe på 7 eller 8 år, der er lidt konfliktsky, så hun viger normalt inden der kommer "problemer".

Egentlig er de alle ganske uproblematiske, og kan fint dele hønet. Det er normalt kun en gang i mellem at han beder de 2 andre om at gå, og min plag bliver som regel stående alligevel x)

Men i dag oplevede jeg noget helt andet. For det første var min vallak meget nervøs (ved ikke hvorfor, men kunne knapt komme til ham - ved ikke om han kan mærke at der er tordenvejr på vej, eller hvad der lige er kommet til ham). Men derudover var han meget hys på de 2 andre. Både før og efter jeg lagde lidt hø til dem - ligger altid lidt hø i minimum 3 bunker, som de kan spise mens jeg blander foder.
Men i dag var han som sagt noget mere hys end han plejer, og sparkede ud efter dem (hvilket jeg kun sjældent oplever).

Derefter ser jeg den ponyhoppe, som normalt er konfliktsky "jage" min plag væk fra den bunke hø hun stod og spiste, så hun måtte hen og finde en ny bunke.

Er det et tegn på at de er mere sultne, og derfor "slås" om maden?
De er i fin huld alle sammen, og har som sagt græs på folden, derfor er de ikke blevet sat mere op i hø endnu, da jeg har en EMS hest vi skal tage hensyn til. Men det betyder jo ikke at de behøver slås om maden smiley
Har som sagt kun set det i dag, og ved ikke om det var et enestående tilfælde, eller om det vil ske igen i morgen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det stress pga sult?
Kommentér på:
Er det stress pga sult?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce