{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
479 visninger | Oprettet:

Hobitten
Hobitten
Følger: 4 Emner: 3 Svar: 21

væddeløbs verdenen? {{forumTopicSubject}}

hvordan er væddeløbsverdenen? jeg har gennem tiden hørt en masse dårlige ting, men skam også gode. nogen der har erfarringer med det?

jeg ville gerne ud at prøve (kigge på) eller høre om nye discipliner inden for ridesporten. galop verdenen syntes jeg personligt lyder rigtig spændende, selvom jeg godt ved at det er prof. mennesker der mest har med det at gøre.

jeg ved godt det er en hård branche, men hvordan fungere det hele?

Kommentarer på:  væddeløbs verdenen?
  • #1   8. feb
    Det letteste vil nok være at tage ud til en løbsdag, noget åben hus e.l :o)

• #2   8. feb Har passet og redet både trav- og galopheste og synes personligt ikke den verden var spor hårdere end andre dele af hesteverden (konkurrencesport). Vi hyggede os i daglig dagen og hestene blev passet ganske som andre topheste. Synes heller ikke der var mere snobberi ... men måske var jeg bare heldig?

• Hobitten
    Hobitten Tilmeldt:
    jul 2017

#3   8. feb Gypsyvan
    Lyder hyggeligt jeg tror heller ikke der er mere snobberi end i andre grene af sporten. syntes tit jeg har hørt om fordomme og jeg ved ikke hvad, men jeg har jo aldrig selv oplevet det.

• #4   8. feb jeg ved at man kan komme ned på banerne og hvis man viser sit værd med at hjælpe i staldene, kan man være heldig og få lov til at ride de unge heste.

En af pigerne i vores stald har redet i et par år nu i staldene på Jydsk væddeløbsbane og hun tager til England i et år for at ride og lærer på sådan en galopskole.

• #5   8. feb Jeg har været lidt i miljøet og har fået lov til at ride på en rigtig fin hingst, i den stald hvor jeg var blev hestenes velfærd vægtet meget meget højt, de er på fold i 7-10 timer om vinteren og døgnfold om sommeren på rigtig store folde. Jeg har absolut på ingen måde oplevet en dårlig ting inden for galop verden.

• #6   8. feb Jeg bryder mig personligt ikke om, at de rider hestene i en alder af 2 år :3

• #7   8. feb Jeg har holdt lidt til i trav verdenen for rigtig mange år tilbage i Norge. Det var ikke værre end andre discipliner, heste holdet var det samme. Forskellen er at disse heste kommer tidligere i hænder (træning) men det er jo for vogn. 3 årige var det yngste jeg gjorde rytter vant. fordelen er at de som regel er meget velopdraget

Mvh TT

• Hobitten
    Hobitten Tilmeldt:
    jul 2017

#8   8. feb Simone Tolstrup
    lyder som dejlige heste forhold hvor ligger det hende?

• #9   8. feb min datter går til pony trav og vi har en enkel travpony og på samme tid rider og avler vi også dressur/spring ponyer. Trav verden ihvertfald ved ponyerne er så meget bedre end dressur/spring verden, her holder alle sammen og ingen grim snak, børnene hygger sig på trævs af alder og alle hjælper hinanden??

• Hobitten
    Hobitten Tilmeldt:
    jul 2017

#10   8. feb stald højager
    er også helt sikker på det nok skal være en super hyggelig disciplin
    jeg ved ikke så meget om trav, eller hvor gammel man skal være for at man skal køre hest istedet for pony mere

• #11   8. feb det ligger på syd-øst fyn og med hensyn til trav kræver det licens at køre både ponyer og trav heste så man skal tage licens til begge dele.

• Hobitten
    Hobitten Tilmeldt:
    jul 2017

#12   8. feb licenskrav kender jeg godt til men siden jeg ikke har tænkt mig at blive jockey, og jeg ikke ved så meget til sporten, ville jeg bare gerne snuse lidt desværre bor jeg i Jylland, så muligheden er nok ikke at tage til fyn - desværre

• #13   8. feb man skal først have licens når man skal kører løb;) pony trav må man kører fra man er 8-25år stor hest må man kører fra man er 16 år. disse aldre er når det kommer til at kører løb - til træning er der ikke de store regler for andet end børn skal være 7 år for at begynde til træning i klubben;)

• Hobitten
    Hobitten Tilmeldt:
    jul 2017

#14   9. feb tak det vidste jeg ikke

• #15   10. feb Jeg er kommet meget på væddeløbsbanen, både på staldsiden og i restaurant/café, så har set verdenen fra begge sider.
    Personlig kan jeg godt lide stemningen på staldsiden, menneskerne er rare og alle er altid klar til at hjælpe/låne hinandens ting.
    Det er et lille miljø, så ofte kender alle hinanden.
    Det eneste jeg havde svært ved acceptere var at hestene ikke fik den rette opvarmning, både før og efter løb/træning.

Jeg var selv startet til monté licens tilbage i 2016, men kunne ikke gennemfører det pga uddannelse. Men dejlige søde piger jeg gik på hold med, og dejligt at se de bruger deres licens på banen idag, med dygtige heste.

Nogen har væddeløbs heste som erhverv, andre har det i fritiden.
    Hvis man har væddeløbsheste som erhverv, køre/rider heste for andre, har private heste i træning.
    Hvis man har væddeløbsheste i fritiden, får man ofte en professionel kusk til at køre hesten, da det er fordel, hvis man gerne vil vinde løbet.
    Man benytter sig gerne af samme kusk, da det igen kan være en fordel han/hun kender hesten.
    Mange som har privat travheste, træner hesten derhjemme, og med fordel man har en aftale med den pågældene kusk om at man møder op på væddeløbsbanen nogle dage før løb og får trænet.
    Man betaler en hvis pris for at starte hesten til løb + kusken også skal have et beløb. Hvis hesten vinder løbet, mener jeg kusken skal have 5% af vinderbeløbet.

• #17   10. feb Men hvis du vil vide meget mere, så søg på google "travkalender nr. 1" så kommer der en pfd fil frem
    Her står alle regler og betingelser for start til løb

• Hobitten
    Hobitten Tilmeldt:
    jul 2017

#18   10. feb Anna Glinvad
    mange tak! ærgerligt at du ikke kunne tage din licens, men der har nok været en fordel i at fuldende uddannelsen. tror mest jeg er til galop, men konceptet er vidst nogenlunde det samme

• #19   14. feb Hvor bor du henne? Du kan da komme ind en helt almindelig træningsdag og kigge med. Jeg har licens som amatørjockey, og synes det er en spændende verden.

• Hobitten
    Hobitten Tilmeldt:
    jul 2017

#20   15. feb jeg bor i skanderborg området udenfor århus kunne være fedt at se med

Kommentér på:
væddeløbs verdenen?