{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
401 visninger | Oprettet:

Hundefolk: BARF/tørkost {{forumTopicSubject}}

Står og skal have hund igen og er derfor begyndt at gøre mig overvejelser omkring foder.

Jeg har råfodret mine hunde i mange år, inklusiv hvalpe, dog ikke de seneste 4 år da nuværende kæreste synes det er ulækkert og uhygiejniske i lejlighed.
Det er dog det, som tiltaler mig mest, men på nuværende tidspunkt, er frysepladsen yderst begrænset og helt ærligt synes jeg det færdige BARF produkter er alt for dyre

... så hvad skal jeg så fodre den firbenede med???

Kender selvfølgelig til adskillige erstatningsprodukter, men hvad har du/I bedst erfaring til - når man både skal skele til kvalitet og økonomi???

PS: jeg ved hundegalleriet eller lign ville være mere passende, men jeg har intet ønske om det forum, som styres af nogle meget “gamle” tanter med rundsave på albuerne og grimme munde

Kommentarer på:  Hundefolk: BARF/tørkost
  • #1   4. aug Vi fodre vores med pedigree - vi køber det billigt i Tyskland og det virker for vores meget tynde Golden

• AMT
    AMT Online Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 117 Svar: 8.838
    #2   4. aug Som base for vores tørfoder, vi supplere så både med råt, ben og rester fra vores tallerken

vi har haft købt færdig barf, og det var klamt, og han ville ikke røre det, så det blev smidt ud.

Vi skifter tørkost hvergang at posen er tom, så deg er forskelligt og det er TOW, Olivers, Hills osv.

• #3   4. aug Måske ikke den bedste måde at ønske input fra hundeejere på, hvis man lige afslutter med en sviner.

Well, jeg ville uden problemer køre halv/halv, og du kan sagtens fodre med et godt tørfoder (jeg har selv gode erfaringer med Essentials) og så supplere med ben og kød fra slagteren o.l. Jeg ved ikke om Das Tierhotel stadig har gode ting.

Pedigree er ærlig talt noget skodfoder indholdsmæssigt, men det kommer jo an på, hvad du sætter af krav til indholdet og hvilken race du overhovedet har.

• #4   4. aug Ideelt set ville jeg gerne fodre med et GODT tørfoder med høj kødindhold og så supplere med ben og råt kød.

Desværre er vores hund sart, så han får et diætisk tørfoder, som bestemt ikke lever op til mine standarder, men det er det han fungerer på. Jeg supplerer med ben, kød, og en blanding af kogte ris og vådfoder med højt kødindhold.

• Doktor Who
    Doktor Who Online Tilmeldt:
    aug 2016

Følger: 22 Følgere: 10 Emner: 7 Svar: 1.624
    #5   4. aug Hm.
    Jeg havde taget et tørfoder.
    Og du siger det jo selv.

Du har ikke fryser plads.
    Din kæreste bryder sig ikke om, at en hund skal slæbe rundt på massive, halvoptøede kødstykker i en lejlighed.

Host host.
    Jeg har det lidt med BARF, som med mennesker og raw food. Bare fordi du kan købe dig til elendig, overfabrikeret junkfood betyder det ikke, at det stik modsatte er perfekt.
    Og så får jeg små knopper af "vi er ikke skabt til" argumenter, som jeg ofte hører om BARF.
    Hvis du vil tale om at være skabt til,så gå i kirken.
    Uden for kirken ser vi på, hvad der virker. Dom din bolig er, er BARF ikke en mulighed.
    Dermed, easy choice.

Ang. mærke...
    Tjoe.
    Hvilke hund skal du have? Og skal den bruges til noget specielt?
    - Jeg bruger gerne Kingsmoor og lignende.
    Meget lavpraktisk. Min hund spiser det. Som regel. Kræsne lille prut....

• #6   4. aug Min puddel nægter at spise tørfoder, så hun får råt. Vi har ellers kørt på Real nature wilderness i mange år, men da pudlen ikke spiser det, og labradoren ikke tåler kartofler så godt, kører vi med råt til dem begge to. Det kræver dog en del fryserplads. Vi køber færdige kødpakker fra Hedvigs hundecenter i Nordsjælland, og det fungerer rigtig godt

Og fair nok at du ikke bryder dig om hundegalleri, men den tone gavner ikke nogen. Det er højst ucharmerende

• #7   4. aug Min får tørfoder fra dyrlægen... Engang imellem et okseben fra slagteren, og rester fra vores mad.

Det fungere fint, og har gjort siden 2013 med ham.

Den gamle fik også tørfoder fra dyrlægen, hele sit liv. Der manglede intet. Han fik også rester osv.

• #8   4. aug Tak for input

Leder efter erfaringer med tørkost, som anses som alternativer til BARF.

• #9   4. aug Jeg kører på real nature wilderness hundefoder.

Det fungerer rigtig godt til min den lille, med sart mave. Han er flot i pelsen, og hans mave/fordøjelse har aldrig været mere velfungerende.

• #10   4. aug Der er vist ikke rigtig noget tørfoder der kan anses som alternativ til barf...

Men mener du bare generelt tørfoder med højt kødindhold?

• #11   4. aug Vi fodrer halvt med barf (køber ved hundeparadiset.dk og ved mange køber ved das tierhotel også) og så køber vi kvalitets tørfoder også med en stor kød%!
    Pt er det denne https://simbasfoder.dk/voksenfoder-151/sams-field-adult-large-13-kg-p528.
    Tørfoderet er mest for at gøre det nemmere for min mand at fodre hvis jeg ikke er hjemme

• AMT
    AMT Online Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 117 Svar: 8.838
    #12   4. aug hvad med at fodre med vådfoder?

• #13   4. aug Fodrer primært med barf, men de får engang i mellem tørfoder. Her prøver jeg bare at købe det med højst kødindhold. Dog ikke Essentials, da det er for dyrt. Men Orijen, acana eller kingsmoor (uden korn) for det meste. (kommer lidt an på om jeg selv køber eller min mor køber til dem.)
    Ellers er der jo også ziwipeak, selvom det er møgdyrt

• #14   4. aug Vi gav vores hund ganske normale piller (Cavalier King Charles Spaniel fra Royal Canin) 2 gange om dagen, og så fik hun hver anden dag kyllingelår hver anden dag. Vi købte en pakke med 8 lår i af gangen, for vi havde ikke plads til mere
    Dette fungerede især fordi hun skulle tabe sig, samtidig med hun havde utrolig sart mave
    Hundene kan hurtigt læres at maden spises på et tæppe

• #15   4. aug Tak for svar amt, gimlie, soulmate og, Louise

Wilderness trives mine forrige hunde godt på. Orijen fik de splinter-sk.. af og essentiel var godt en årgang, så fik de pludselig løs mave af det ... men dette er selvfølgelig en ny hund og en ny mave

• #17   4. aug Jeg tror du overså mig
    Jeg har gode erfaringer med Essential men ikke hvis det skal være et alternativ til 100% barf

• #18   4. aug Vores får Kronch main..
    det er ikke billigt, men synes heller ikke det er voldsomt. Vi giver 300 for 13,5 kg og ofte har de tilbud med 4 sække for 900..

• #19   4. aug Om det er alternativ til BARF vil jeg nok ikke sige, men min hund får økologisk tørfoder fra defu samt rester og ben fra slagteren.
    Det er det eneste hun vil spise, vi har prøvet st køre hende over på andre mærker, for at få højere kød% og noget til store hunde/sensitive led, men efter 1-2 uger går hun i sultestrejke, så tilbage på defu.

• #20   7. aug Jeg læste om noget soft bites hundefoder, der skulle være ligesom barf. jeg ser lige om jeg kan finde navnet

Jeg fodrer med TOW. Det fungere supergodt!

• #21   7. aug Vi bruge Henne Petfood Kronch Basic.
    Det har vi brugt i mange år, vores hunde trives fint og er flot blanke i pelsen, og har ingen problemer med maven. Og de fiser heller ikke

Vores hunde er brugshunde.

Kommentér på:
Hundefolk: BARF/tørkost