{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
526 visninger | Oprettet:

Opsige job efter kort tid? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg står i den situation at jeg for bare en måned siden fik nyt arbejde("studiejob") i et callcenter hos et analyseinstitut, hvor man ringer rundt til folk og spørger om alt mellem himmel og jord. Det er gået rigtig fint og de fleste jeg får fat på er søde uanset om de er interesserede i det eller ej. Generelt er der en rar og positiv stemning på arbejdspladsen, men jeg kan bare mærke på mig selv at jeg ikke bryder mig om at ringe folk op midt i madlavningen mens man i baggrunden kan høre at ungerne skriger og sovsen koger over eller på andre ikke særligt hensigtsmæssige tidspunkter. Det værste er dog uvidenheden omkring hvem man får igennem røret. Jeg er egentlig ligeglad med om det er "Else på 87" eller "Morten på 30", men følelsen af og tanken om at man ikke ved om de har haft en lortedag fuld af stress og tumult, synes jeg ikke er særligt rar. Jeg føler mig bare ikke tilpas i dette job og overvejer derfor at sige op, da jeg langt hellere vil stå i butik el.lign hvor kunderne selv henvender sig til mig.

Derudover vil jeg også få mulighed for at arbejde tættere på min bopæl og derved spare over en times transporttid om dagen. Nu kommer spørgsmålet så: Kan man tillade sig at sige op efter kun at have været der i en måned? Personligt synes jeg det virker lidt useriøst af mig, men på den anden side er det jo sådan et studenter/studiejob så de forventer måske heller ikke at folk bliver i flere år. Min kontrakt siger at jeg har en dags opsigelse i prøveperioden og derefter er det 14 dage. Jeg tænker jo umiddelbart at de er vant til en del udskiftning når opsigelsesperioden er så kort, men alligevel synes jeg måske at det er en smule "dårlig stil" af mig når nu de har brugt tid på at lære mig op mm.
Hvad synes I? Kan jeg tillade mig at smutte igen efter så kort tid?

Kommentarer på:  Opsige job efter kort tid?
  • #1   8. sep Selvfølgelig har du ret til at sige op - og især i prøve perioden, hvor man selvfølgelig skal finde ud af om jobbet er noget for én!

• #2   8. sep Ja. Du kan være nødt til det.
    Er det bedre at sige op om 3 mdr, hvis du er sikker på at du ikke bliver??

Det er du jo nødt til, hvis du er ærlig med dig selv.
    Det tager dog mere end en måned at vænne sig til noget helt nyt - kunne du tænke dig at lære denne opgave og lignende funktioner?

• #3   8. sep Selvfølgelig kan du sige op. Og husk at prøvetid jo går begge veje. Det er ikke kun for chefens skyld.

• #4   8. sep Selvfølgelig må og skal du sige op, hvis du ikke er tilpas i jobbet! Prøveperioden er jo lige så meget for dig, for at du kan se, om jobbet overhovedet er dig! Jeg har selv arbejdet på et callcenter som studiejob, og jeg brød mig bestemt heller ikke om det på nogen måde (af de samme årsager som dig basically) - men jeg blev bare alt for længe (fem måneder i helvede), og jeg fik det psykisk skidt af det. Da jeg så endelig tog mig sammen og sagde op, hvor jeg bare var ærlig og sagde: "Denne type job er bare ikke mig!", sagde min chef bare, at det var helt forståeligt og det oplevede de meget ofte. Så der var no hard feelings - de er vant til, at folk siger op ved callcentre, fordi det er en ubehagelig form for arbejde for nogle.

Så sig op og tag det andet arbejde! Du skal slet ikke have det dårligt - du gav det et skud, og det var ikke dig! Det er jo helt fair!

• #5   8. sep Selvfølgelig skal du sige op! Det er en prøveperiode, og dvs at du prøver om dette er noget for dig, og chefen finder ud af om du er noget for de så det er helt okay at sige op! gør det nu, ikke når prøveperioden er over, det er ikke fair ovenfor chefen

Mvh TT

• #6   8. sep Uha ja da... ud af det Lige præcis de dér call-centre, de er MEGET vant til, at folk hopper til og fra, og at mange nok finder ud af, de faktisk IKKE er særligt vilde med jobbet. Så jeg ville helt sikkert bare se at få smidt en opsigelse og komme væk derfra!

Og jeg forstår dig 100%. Jeg var 1 uge hos Falck Erhverv hos et og andet salgsselskab, og det var da det værste lort ever. Jeg følte, jeg snød og bedragede folk, og vi skulle bare sælge for enhver pris, og de typer, der var sådan et sted var SLET IKKE mig Super overfladisk sted at arbejde. Så jeg var meget, meget glad for at komme ud af det - de havde det ligesådan og fik sendt mig "ud af vagten" efter bare en uge! Gudskelov. Jeg fandt noget butiksjob i stedet, og det var meget rarere - her kom der jo folk, der gerne ville have hjælp.... mens det andet, der skulle man nærmest gennemtvinge et salg hos nogle, der ikke brød sig om det! Jaja, nogle er til det, andre er ikke... jeg var IKKE

Føj, videre med dig

• #7   8. sep Tusind tak for jeres svar, jeg har afgjort med mig selv at det er bedst at få det sagt op nu

Doktor Who: Det er ikke så meget opgaverne jeg synes er svære, det er mere fordi at jeg synes det er rigtig grænseoverskridende at ringe folk op på dårlige tidspunkter med noget som de højst sandsynligt ikke er interesserede i. Jeg tror at for nogen rører dem det ikke, men jeg føler jeg trænger mig på mere end hvad jeg troede jeg ville da jeg startede jobbet..

SOF: Det er rart at høre fra en, der har prøvet samme branche og som heller ikke brød sig om det. Jeg tror nemlig også at man skal være af en helt bestemt støbning for at arbejde sådan et sted, og det er jeg bare ikke..De er også rigtig søde derinde, så jeg tænker ikke at det bliver noget problem, men det er lidt nervepirrende alligevel

• #8   8. sep Anna: Jeg tænker også at med sådan en kort opsigelsesperiode(en enkelt dag) så må de være vant til stor udskiftning Rigtig rart at høre fra en der selv har prøvet det..Jeg sælger godt nok ikke noget, men føler alligevel jeg prakker folk ting på når jeg ringer kl 18 og spørger om de vil deltage i en spørgeundersøgelse der varer mindst 20 min. Jeg overvejer faktisk at ringe derned når kontoret åbner senere da jeg ved at chefen "bestyrer" telefonen og alle de opkald der kommer. Skal ellers på arbejde imorgen, hvor jeg ville have mulighed for at sige det face to face, men jeg har bare slet ikke lyst til at møde ind på den vagt

• #9   8. sep Så ville jeg hellere tage derind i aften og sige op! Ikke ring! Det er for useriøst!

Mvh TT

• #10   8. sep Selvfølgelig kan du tillade dig at sige op. Jeg var heller ikke mange måneder i mit tidligere job inden jeg sagde op. Hvis du ikke har det godt i dit job så skal det stoppes. Det er livet for kort til.

• #11   9. sep Jeg havde det lidt lige som dig. Havde fået et fedt job med gode kollegaer og haft det i ca. 1 måned, hvorefter jeg udvikler angst og det derfor ikke er hensigtsmæssig at fortsætte. Jeg havde det så dårligt med at sige op, især fordi jeg godt kunne lide mit nye job.
    Men det er den bedste beslutning jeg har taget. Her lærte jeg, hvor vigtigt der er, at være tro mod mig selv.

Så ja du kan sagtens sige det job op. Jeg syntes ovenikøbet det er super fint, du har mærket efter og vurderet det ikke fungerer for dig Man kan også vende den om. Din arbejdsplads ønsker forhåbentlig heller ikke medarbejdere, der ikke brænder for deres job og dermed ikke yder deres bedste og en god service...

• #12   9. sep Så har jeg sagt det op! Sikke en lettelse Jeg fik lige læst i min kontrakt at det gerne skulle gøres på deres mail, da man ikke kan regne med at chefen er på kontoret hver dag, så jeg skrev en mail til dem igår hvor jeg tydeliggjorde at jeg ønskede at fratræde stillingen fra dags dato(altså d. 8/9). De har endnu ikke besvaret min mail så jeg ved ikke om den er blevet læst..Jeg ville ringe derind her imorges for at få bekræftet at de har fået den, men ingen tager telefonen..Jeg orker næsten ikke at bruge 40 min på at komme derind for bare at få at vide at de har set min mail og at jeg ikke skal arbejde idag, men jeg bliver nok nødt til det

• #13   9. sep Afsted og kom godt hjem.

Hvis du deler et kontor med rare kolleger, er det en fin mulighed for at tage fx en spand yndlingsbolscher med ind og sige pænt farvel til rare mennesker.

• #14   9. sep Doktor Who: Det med bolscherne var en god ide! Nu fik jeg dog fat på kontoret derinde, som ville sende min opsigelse videre og så sagde de ellers at jeg ikke skulle komme idag, og at jeg var mere end velkommen til at komme tilbage på et senere tidspunkt, hvis jeg skulle få lyst

• #15   9. sep Jeg sagde op som telefonsælger efter et par dage, da det simpelthen var et lortejob rent ud sagt. Jeg følte også at jeg snød og bedragede folk, og kunne slet ikke finde mig tilpas med at sidde stille i 8 timer og ringe uafbrudt. Jeg kunne slet ikke finde ro når jeg kom hjem, eller sove om natten, så jeg sagde op efter stort set ingen tid.

• #16   9. sep Amalie: Jeg følte netop også at jeg ikke kunne stå inde for det jeg sad og prøvede og få folk til at svare på..Godt nok skulle jeg ikke sælge noget, men jeg har tit taget mig selv i at tænke:"Hvorfor i alverden gider du besvare det her midt i aftensmadstiden?" når der kom nogen igennem som gerne ville deltage..Havde det især skidt med at ringe efter kl 20:30.

Kommentér på:
Opsige job efter kort tid?