{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
700 visninger | Oprettet:

Fake Fremvisninger?? {{forumTopicSubject}}

Vi har gård til salg, og har skiftet mægler et par gange. Den mægler vi har nu har vi haft i ca. 1 år og der har været 2 fremvisninger. Der skulle have været 3 men køberen fik pludselig en diskusprolaps 2 timer før de skulle være her... Ved de 2 andre gange har de været ih og åh så interesseret, ville hurtigst muligt i banken og herefter er der kommet en lam undskyldning med at de lige er blevet fyret eller lign. og derfor ikke kan købe alligevel.
Når vi har spurgt ind til køberne har vi fået forskellige (og modsatrettede) oplysninger. En sagde at det var en enlig kvinde , den anden et midaldrende ægtepar osv.

Det hele virker bare så useriøst og utroværdigt at vi er beyndt at spekulere på om der overhovedet var nogen ægte købere ude at se vores ejendom.
Den nuværende mægler startede med at sætte prisen op til den oprindelige pris (han sagde at han troede det var det den stod til på daværende tidspunkt, hvilket vi ikke rigtig forstår, men han må jo ikke have set den på nettet). Vi blev overrasket over hans pris, men ville selvfølgelig gerne have flere penge med til ny ejendom. Nu har de så af flere omgange snakket om at sætte prisen ned. Først satte vi den 55.000 ned og senere begyndte de at snakke om yderligere 120 og 150.000 kr. Det vil betyde at vi ingenting får med herfra og kun kan bo til leje, så derfor er vi naturligvis lidt modstræbende omkring dette.

Vi har så snakket om at de måske bare prøver at køre os trætte så vi giver os, og derfor booker fake fremvisninger.

Har I været ude for noget lign. eller hørt historier om sådanne metoder? De skal desværre have 7000 kr. hvis vi stopper (bindingen er udløbet) for annoncer ellers havde vi for længst gjort det.

Kommentarer på:  Fake Fremvisninger??
  • #1   8. feb Jeg tvivler på at de booker fake fremvisninger.

Men husk at de fleste mæglere tilbyder en gratis og UFORPLIGTENDE fremvisning, hvilket gør at det ikke burde komme som en overraskelse at 'nysgerrige' øjne kommer og kigger. Desværre..

Det er ikke nemt at sælge hus, så man må forvente at have en vis tålmodighed. Ro på, og vent med at justere prisen lidt endnu - måske der er mere gang i salget hen over sommeren?

Held og lykke med det hele!

• #2   8. feb The lolita Girl, nej det er jo heller ikke en tanke vi har tænkt før. Vi har haft til salg mere end blot det ene år med nuværende mægler og aldrig oplevet disse ting før, så derfor bliver vi lidt mistænkelige. Manden får sandsynligvis tilbudt et rigtig lækkert job tæt på vores bopæl, og hvis det sker så vil vi ikke have det til salg længere. Lige pt. arbejder han 1½ time væk, hvilket er meget træls med små børn.
    Men vi ville jo gerne give en køber chancen inden hvis det var, men siden alle købere åbenbart fejler et eller andet alvorligt (havde også én hvor et familiemedlem døde og derfor kunne de heller ikke købe) eller bliver fyrede, så er det nok ikke så sandsynligt. Synes hele vores forløb er lidt mærkværdigt når jeg tænker tilbage... Men så må man jo bare tage ved lære og aldrig bruge det firma igen ved fremtidige handler.

• #3   8. feb Jeg ved ikke hvad jeres bolig er til salg for - men selvom 7.000 kr da kunne bruges sjovere, er 7.000 kr pebernødder ift udgifterne ved et boligsalg.

Jeg havde sparket den mægler i popoen og undersøgt markedet for, hvilke mægler der er bedst til jeres ejendomstype på jeres egn...
    -eller også, først finde en kompetent mægler, derefter afskedige den resultatløse..

...
    Det kan naturligvis være at markedsprisen, hvis den fastsættes af kompetent og ærlig mægler, er så lav, at I mister penge på at sælge.
    Men - så må I se på, hvor sultne I er efter at sælge?

• #4   8. feb Vi har også hus til salg, vi satte det til salg i feb. sidste år, ved den mægler vi kunne se solgte flest boliger i vores område, desværre skete der så ikke noget derefter.

Vi havde 3 fremvisninger på de 6 måneder, efter 4 måneder mente mægler at vi skulle sætte prisen 10% ned, hvorefter der stadig ikke skete noget. Vi valgte at tage det af og sætte lidt i stand og har så lige sat til salg igen, men pga den lave pris vi blev presset ud i sidste år, vurderede de 3 mæglere vi havde ude og give vurdering omkring den pris den stod til sidst.

Vi følte at tidligere mægler har røvrendt os, vi fik ikke tilbagemeldinger efter fremvisninger, mægler lyttede ikke til os og de pressede os til at sænke prisen unødigt.

Jeg har ikke hørt om fake fremvisninger, men som sælger er det JER der bestemmer, kontakt mægler og udtryk jeres bekymringer og bed dem være mere grundige når de følger op efter fremvisninger.

Hvorfor vil det koste 7000 at komme ud af aftalen, især hvis den er udløbet, de fleste mæglere har solgt eller gratis...

• #5   8. feb Maria, vi har også haft solgt/gratis ved de andre mæglere, men ikke denne. De var så sikre på at det kunne de sagtens sælge, så vi tog chancen (de havde solgt et par stykker i området). Jeg tror ikke de er helt ærlige overfor os, for ellers ville deres oplysninger stemme mere overens. Det er som om de bare finder på noget hver gang vi snakker med dem.
    Vi har ikke 7000 til at betale dem pt. pga. andre regninger, men vi har heldigvis lige fået en donor som gerne vil hjælpe os ud af deres kløer. Så det er nok det der sker her i nærmeste fremtid, medmindre det går helt i vasken med det nye job.
    Sikke en træls historie med jeres hus. Håber det lykkes for jer at sælge med skindet på næsen!

Doktor, vi vil ikke herfra med gæld, længere er den ikke. Det ville være dumt og uansvarligt af os, når vi fint har mulighed for at blive.

• #6   8. feb Okay, derfor. Det er så ærgeligt, man stoler jo på at de professionelle ved bedst! Hvor er det træls for jer, jeg håber I kan komme ud af det, at det nye job fungerer og så i så kan blive, eller i hvert fald finde en mægler der ikke ribber jer! Held og lykke med det i hvert fald!

Mange tak! Vi har samme holdning som i, vi går ikke her fra med minus! Så må det tage den tid det tager, vi har ikke travlt!

• #7   8. feb Hvor er det træls for jer.

Da jeg og min eks i sin tid satte vores til salg, kom der et tilbud langt under prisen, en mægler sagde direkte til mig “I skal sige ja, for I får nok ikke bedre tilbud” jeg undrede mig, for hvorfor var prisen sat som den var så! Jeg sagde nej og fik fortalt at “det var meget dumt” en uge efter solgte vi næsten til prisen, det gav 150 tusind mere i lommen ikke at lytte til mægleren.

Så nej ikke historier om “fake” fremvisninger, men desværre så findes mæglere af den mere useriøse karakter derude, og nogle der vil presse uden anden grund, end at de så får salær og kan reklamere med endnu et solgt hus.

Jeg håber jeres historie ender godt, måske med et nyt job til manden så I slet ikke skal sælge...

• #8   8. feb Mange tak Maria, og forstår jer så udemærket

Karen H, ja sådan nogen bud har vi også fået... sagde også blankt nej

• #9   8. feb Vi fik også et mega useriøst bud sidste år, dog vidste mægler godt at det ikke var en mulighed, men ja mægler skal altid være på sælgers side, det er dog desværre ikke altid det er sådan!

• #10   8. feb Hvis man har brug for at flytte =fx skilsmisse, jobkontrakt i den anden ende af landet, mv - så kan man jo stå i et ikke - valg.
    Sælg eller, nåja, sælg

• #11   9. feb altså, vi har en ejendomsmægler her på egnen der kendt for sine numre.

min genbo havde sit tidligere hus til salg. og der var et hav af fremvisninger hvor køberne var åh så interesserede. det sjove er, at imens de fremvisninger skulle foregå sad han i sin nabos køkken med fuldt udsyn til sin indkørsel og ikke engang ejendomsmægleren kom.

ved samme ejendomsmægler har jeg givet bud på et hus. men der kom aldrig svar. nu vidste jeg tilfældigvis at det var Nordea der havde huset til salg, så jeg ringede og spurgte Nordea hvor de var henne omkring beslutning om mit bud. de havde ikke modtaget noget bud. end ikke hørt jeg havde haft 2 fremvisninger, og gerne ville købe.

så de brådne kar findes!

• #12   9. feb Puha holistisk hest, det er godt nok nogle trælse oplevelser... men tror du har helt ret i at de findes. Vi opsiger i hvert fald vores mægler, og så ser vi lige om jobbet bliver til noget inden vi tager en ny beslutning.

Kommentér på:
Fake Fremvisninger??