{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
575 visninger | Oprettet:

Plastvæv til sår .. skad m m {{forumTopicSubject}}


Er der nogen som kender til Plastvæv man sætter over et gabénde sår hvor knoglen er synlig og så kødet kan vokse på plastvævet og forene helheden i prosessen
alså at såret lukker sig .. samme


er der nogen som kende denne metode og hvor kan man købe dette ?

Desvær er en af mine føl kommer galt af sted og har fået skåret sit pibeben op på tværs af indersiden af benet den kan mærkligt nok både gå stå og løbe men ha dog en meget hævet kode og hævet hasled .. dog har jeg siden torstas givet den pencelin og smertestilden og vasket dens ben 2 gang i dagen med kolt vand og ladet den så ½ time af gange med kolt vand .. gnubbet i kødsåret så der er gang i blodomløbet og kan se at der er ikke råden skab eller sort kant i hudkanten .. men dog kan jeg så se dens pibeben og da såret er 7 cm skråt fra indersiden og rundt benet og gaber 3½ cm syndes jeg måske at det er lige volsomt nok da også knoglen er synlig på benet .. jeg holde den ren og gir den en slags papskinde på med huller i for at skaden kan få luft og hævelsen er delvis fortage nu men at senen som løber på udvendig siden af benet har fået en lille skad med da man kan se den er ligsom revet lit i den ( lange hvide tråde .. dog ike helt i gennem skåret ...
jeg har så fået af vide at man ej kan sy eller prasse åbningen samme .. for at skynde mere på processen .. men måske at nogen også har en smule erfaring i sådan Åbne skade .. og hvad de gjore .. skal jeg bare vedblive med at vaske og gnubbe den og håbe på at den selv danner væv eller kan man gør det med en slags plast hjælp .. ja endda tænkte jeg på om den skulle ha tage et stykke fra låret og sadt ned i dette gaben hul ... men jeg ved stadig ikke hvad jeg skal andet en det jeg gør for den nu ... de første to dag kunne jeg ej se hvad som var galt da kødet var vild hævet og svullen ... men nu syndes det ... hua jeg er hel ked ved tanke da hest er så sød og venlig og lade mig gør en del med den
da jeg så skulle minde dens ben ind .. syndes jeg bare at den vedblev med at hæve enu mere og væste vild meget at den i grunde fik nusset bindet ned i såret så det ej hade en funktion ... men i stædet for bare holdt såret åben .. nu funker denne paprulle som et skjold og ej giver den mærker men at såret inde under pappe rulle kan arbejde og få luft .. sådan ser det i værtefældet ud

syndes lige at jeg skulle sige hvad som plagede mig siden torsdags da jeg fandt den i folden total indhylet i piktråd og det hade den fundet i en mosehul så det var et kæmpe arbejde at få den ud af det ... og ja den gik mere en 500 meter selv op i stalden ude probelem så i kan nok forstå at jeg er ked af det nu ...

er der nogen med gode råd eller kendskab til en dyrlæge som virklig kan det med stor skade så bare sig til ...
og ja dette plastvæv .. jeg her hørt om ... !
venligst nat

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Plastvæv til sår .. skad m m

Annonce