{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
527 visninger | Oprettet:

Råd og undervisning i 7250 søges - rå unghest {{forumTopicSubject}}

Hej HG. smiley
Jeg må nu sande, at det bliver nødvendigt med en underviser...

Sagen er den, at jeg har den her skønne 3 års (fødselsdag i januar) pony fyr, som jeg fik hjem i december total rå.
Det er gået kanon godt med ham indtil for en lille måned siden, hvor hormonerne steg ham til hovedet, og han blev derfor kastreret i onsdags.
Som sagt er det indtil nu gået kanon med ham, og han er stadig kanon sød og dygtig på stald (stadig meget arbejde i ham, but still), men, han har fået den idé, at han skal stejle når der bliver trukket med ham... -.-'
Og med en dårlig ryg, skulder, albue og håndled, dur det altså ikke (er nu på 2 dag i sengen pga rygsmerter efter sådan et "stunt")... smiley
Jeg har fået flere gode tips og tricks af en veninde, som i mange år har arbejdet med både ungheste og hingste, men desværre skal der bare ikke mere end et lille vrid til, og så er jeg "bundet" til sengen i flere dage, plus jeg har ikke så mange kræfter i mine arme som jeg før har haft.. smiley

Det irritere mig noget så groft, men jeg må nu indse, at det er nødvendigt med "hjælp udefra", inden det går helt galt, og jeg har altså ikke det samme at stå imod med, som jeg havde for bare 2 år siden. smiley

Jeg ved godt, at eftersom det kun er en lille uge siden han blev kastreret, går der noget tid, inden hormonerne er ude af kroppen og tanken om bare, at fokusere på arbejdet i stalden indtil da, har da også strejfet mig, men på den anden side, virker det bare heller ikke logisk for mig, at "udsætte kampen", hvis i ved hvad jeg mener?

Så ja, det her er nok lidt både et 'mening søges og anbefal underviser' emne... smiley

Så først, skal jeg vente til det er faldet ro på ham, eller bare "gå i krig"?

Og hvad kan i anbefale af undervisere omkring 7250 Hejnsvig?
Har disse krav:
SKAL KUNNE komme til mig.
Ikke koster alt for meget, da jeg ikke har alverden at gøre godt med.
Være indenfor (eller lignende) trænings grene, akademisk, klassisk, centreret, "hms", eller som minimum respektere at jeg er.
Respektere, at fyren endnu ikke er 100% vant til bid og endnu ikke vant til at have noget om maven, og jeg ingen intentioner har om, at skynde mig med det for hendes/hans skyld (altså en der kan bruge "alternative" redskaber).
Respektere at jeg siger fra, på min ponys og egne vejne, hvis jeg ser/føler at det overskrider grænser.

Håber at det gav mening. x)
God aften derude. smiley

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Råd og undervisning i 7250 søges - rå unghest

Annonce