Genoptræningsprogram {{forumTopicSubject}}
Hej alle HG'er - i plejer at være så søde til at hjælpe, så håber også i vil hjælpe denne gang! :o)
Jeg har netop lige flyttet min hest til et nyt helt fantastisk sted. Vi kom, desværre, fra et andet sted hvor det viste sig at de ikke overholdte det de lovede, og at min hest dermed bl.a. ikke har fået ordentlig mad i 3 mdr. Heldigvis fandt vi en ny boks fra d. 1/8. Ved det gamle sted blev min hest halt allerede få uger efter vi var flyttet - dog var bunden simpelthen så forfærdelig, så tænkte anden gang at jeg red på den, at det muligvis kunne være den da den var umulig at ride på - derefter er han ikke blevet redet i de 3 mdr.
NU er der til gengæld kommet andre boller på suppen - har nu en meget gladere hest, hvor vi selv har været ude og købe fodre samt wrap så nu håber vi på bedre tider og pænere form på hans lille krop. Der er dermed også meget bedre ridefaciliteter og en bund der er værd at ride på! Det er vigtigt for mig at han kommer ud og får rørt sig nu hvor han begynder at få mad i maven, så det hele ikke bare står stille.
Dog er han en ældre på 19 år, som skal tages hensyn til da han førhen har stået skadet en gang med kodeledsbetændelse. Jeg har derfor stået sidst for hans "store" genoptræning der også var efter omkring 3 mdr. men det var med hjælp fra en dyrlæge netop pga. en skade. Denne gang ser jeg på det lidt anerledes, da vi er ude i at han jo har mistet alt form for både kondi, muskler og kræfter, men at det jo ikke er fra en direkte skade? Lige nu skridter jeg ham 30 min. hver dag, og får ham til at gøre sig lang og slappe af, så han ikke spænder og trasker hurtigt derud af - dette kan selvfølgelig være svært med en hest der synes alting er noget spændene!
Håber sådan I vil komme med tips og tricks til og meget gerne også et decideret program hvis I kan anbefale dette
Mvh. Linnea
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Genoptræningsprogram