{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
570 visninger | Oprettet:

Mette V
Mette V
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 2

omskoling af travhest {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt mig den sødeste travhest, et 11 årig, sort/brun vidunder. han har gået løb før hen, men jeg har planer om han skal omskoles som Dressur og spring hest.

Derved er det også sagt at jeg godt ved at en traver ikke har gangarterne til at fungere super godt på dressur banerne, men jeg har ingen planer om dressur stævner på ham uimedbart..
Men som minimum skal han have al basis kunnen på plads..

Har i nogle tips og tricks til omskolingen af ham?
Det skal siges at han er super lære nem, så tænker ikke det bliver noget problem. men ved selfølgelig at det kræver en stor portion træning og tålmodighed!

Kommentarer på:  omskoling af travhest
  • #1   15. apr Uhh du har sat dig selv på arbejde smiley

Det kan godt blive et svært projekt at gå i gang med ..
    Jeg har set et par travheste gå nogle lunde basis dressur, dog aldrig nogen der har gået løb ..

Jeg ville nok starte som var det en hest der var tilredet og skulle i gang med grundridningen, nu hvor du ønsker at alt basis er på plads ..

Jeg tager hatten af for dine planer, og det bliver spændende at se hvor i når hen ( hvis du lader os herinde følge med ), men jeg må også sige, at jeg ikke var gået i gang med det projekt hvis det var mig smiley
    Held og lykke til jer

• #2   15. apr Kys ham på mulen og gå i gang i dens tempo.
    Nyd vejen mere end destinationen.

Hvis du tror på princippet Journey Before Destination Så får du sikkert masser af glæde af ham.

• #3   15. apr Jeg tænker bare SUK god fornøjelse.. når det er sagt så har jeg haft adskillige travere og må sige at god turridning har været alfa- omega, især til at få en bedre bæring m.m.

• #4   15. apr Du skal bare starte ridning forfra, tænke på den som utilredet, roligt og i hestens tempo.
    Har omskolet flere travere, og enkelte er blevet fine dressurheste på LA plan, andre jagt/springere, og så er der selvfølgelig altid nogle imellem som med alle andre racer, der bare ikke rigtig har talent for hverken dressur eller spring, andet end til hygge ridning.

• Mette V
    Mette V Tilmeldt:
    apr 2016

#5   15. apr Tak for jeres svar! Det er helt sikkert en større opgave jeg har foran mig sammen med Eddie (hesten naturligvis). Men jeg kan nu egenligt meget godt lide processen! Jeg tænker ikke kun på det færdige "resultat" men træningen op til.

• #6   15. apr Ja jeg købte Tindur som føl da jeg har har meget erfaring med travere, og de er nogle okay gode springere, og normalt har et rigtig godt sind. Jeg skulle have ham til Jagt smiley han blev aldrig trænet til løb, han var dog desværre alt for nervøs, så jeg valgte i sommers som 8 års, at pensionere ham. For jeg begyndte at blive bekymret for at fremprovokere et mavesår. På dressur banen kunne han efter MEGET træning gå en okay galop hvor han taktet rent og bar sig korrekt. Men han manglet fremdrift og var tung. Og når han holdt pause, var der at starte lidt forfra med galoppen. I naturen var han meget tændt. Så det er rigtig meget arbejde. Jeg elsker dog den hest, og tænkte at måske starte distance på ham da han var for nervøs til at jagt ville være forsvarligt. Men pga hans psyke valgte jeg at trække stikket ud. Ønsker dig lykke til med projektet, og håber du får bedre succes end mig smiley

Mvh TT

• #7   16. apr Mit bedste tip må være at alliere dig med en underviser fra start smiley

• #8   16. apr det kan lade sig gøre,men det tager tid. tålmodighed,og kærlighed. tag dig tiden til det,og i hestens tempo. travere er fantastiske,jeg har haft 3 af slagsen. tro på det,perfekt bliver han nok ikke,men betydet det så meget??

• #9   16. apr Som nogle af de andre nævner, så skal man gøre det, fordi man kan lide processen, snarere end med et mål om at få en god ridehest smiley

Jeg har en gammel traver, som jeg elsker. Jeg har brugt to år på at omskole den til at ride dressur, og har redet et LC1-program til klubstævne med 57 % i bedømmelse. Jeg gider ikke bruge mere tid på det nu, for den bliver aldrig god, og skal have glidetøjler på hele tiden. Galop er ikke taktfast og den kan ikke holde balancen, så den bliver ret nervøs over det.

Den har løbet indtil den blev pensioneret og lært kuske op og løbet monté. Altså løbet rigtigt meget. Så den har ind imellem svært ved at synes det er sjovt at ride volter. Så skal den bare have en tur ud ad landevejen med fuld hammer, og helst om kap med en traktor eller motionscyklist, smiley
    Den kan jo godt lide at løbe stærkt, og det er det den altid er blevet rost for. Så det er en fremragende belønning for den med en tur i fuld fart.

Man kan gå ind på sportinfo.dk på DTC og se, hvor meget de har løbet og vundet og hvem der har trænet den, det er også lidt sjovt smiley

• #10   16. apr Jeg kan sgu godt lide travheste. Bevares, det er, og bliver aldrig, en grandprix hest.
    Men de kan så meget andet. Vågne, men cool. Jeg har mødt mange fine travheste, der har fungeret som helt almindelige rideheste, og især spring gør de sig helt pænt i. Der er lidt tempo på, og der sker noget. smiley

Igang med jer, og som Doktor Who siger; lad det være "rejsen", der er i fokus.

• #11   16. apr Nå ja, og værd er det også at nævne, at en traver har vundet OL i spring i 1988 smiley
    Den hed Jappeloup.

• #12   16. apr Ann C;
    den var ikke ren traver, men I see your point. ??
    155 cm travhest/galophest blanding havde ikke ligefrem de bedste odds

• #13   16. apr Canna S
    Det er rigtigt smiley
    Men den overraskede de fleste smiley

• #14   16. apr aner ikke, hvorfor den laver mine smileyer om til "??". der skulle have været en smiley med. haha

• Mette V
    Mette V Tilmeldt:
    apr 2016

#15   17. apr Tak for jeres råd alle sammen, de har være til hjælp. Eddie og jeg begynder rejsen snart, men først efter vi har fundet en sadel der passer smiley alle dem der har lyst til at følge med på vores eventyr, vil det løbene kommer opdateringer fra mig af!

Kommentér på:
omskoling af travhest