{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
226 visninger | Oprettet:

Nye ridestøvler! - Bred læg, smal ankel! {{forumTopicSubject}}

Hej Piger.

Mine ridestøvler efter snart 10 år er "endelig" gået i stykker. Det er en sørgens dag, men de kan ikke længere repareres. De gamle var et par Bocaj Spring støvler.

Jeg skal derfor på jagt efter et par nye. Her har jeg allerede haft forskellige nederlag, fordi jeg ikke kan finde noget der passer. Men jeg tænker jeg ikke er den eneste med samme problem?

Jeg har en bred læg ( 42 cm med bukser), og en smal ankel i en str. 41. Jeg oplever at når støvlen bliver til bred læg følger anklen også med. Så når jeg endelig finder et par støvler der passer, er de ALT for brede i anklen.

Jeg er ved at være ude i om jeg skal have special lavet et par, men da jeg pt. kun rider part syntes jeg det er lidt voldsomt.

Jeg tænkte at jeg ikke er den første der står i den her situation? Måske nogen har samme problem, som har fundet den støvle som passer perfekt til dem! smiley

Hvad er jeres erfaringer?

Kommentarer på:  Nye ridestøvler! - Bred læg, smal ankel!
  • #1   7. jun Hvad med korte støvler og leggings?

• #2   7. jun Jeg har også voldsomt tynde ankler og lange ben.
    Jeg synes faktisk mange af de "billigere" støvler i dag er forholdsvist "figurtilpassede". Mine er som regel lidt for store i selve læggen. Altså passer i anklen og ved knæhasen, men så poser de ved læggen.

Hvis det betyder, det er 10 år siden, du sidst har købt støvler, kan jeg fortælle dig, at der er sket meget. haha smiley

• #3   7. jun jeg har overvejet det! men kunne bedst tænke mig et par ridestøvler.. smiley

• #4   7. jun springstøvler (bløde skafter) eller dressurstøvler?
    Har selv lige købt et par De Niro Bellini støvler. Har lidt mindre lægge (ikke meget), smalle ankler og lange ben. Bellini støvlen er en dressurstøvle med ekstra smalle ankler og rummelig læg. Jeg ku passe nogen hvor målet faktisk sagde lidt mindre cm end mål på mine lægge (de er rummelige i læg). Skafter er stive på yderside og ret bløde på inderside (mod hesten). Lækker støvle og hurtigt gået til! (Dog købt i Tyskland pga. pris)

mvh Ponymor

• #5   7. jun OBS med 42 cm læg kan det desværre være svært at finde de billige (og faktisk ret lækre og flotte) støvler - mine gamle Cavallo var 40/41 cm i læg og det var svært at finde i det lægmål til trods for skostr. 41/42. Største problem er dog altid længden på standardstøvlerne smiley

• #6   7. jun Jeg gav op og valgte korte støvler og leggings.. smiley

• #7   7. jun Jeg har ret præcis samme mål som dig, str. 41 og 41 cm i læggen, samt smalle ankler.
    Jeg har et par Mountain Horse som sidder helt suverænt. Så har jeg et par Ariat som er rigtig gode, det er bare springstøvler, så de sidder for "løst" til min smag (er ret glad for stive dressurstøvler).
    Desuden har jeg et par Montar som sidder som smurt. Ikke så lækker kvalitet som de andre, men uden tvivl en fantastisk pasform til smalle ankler og brede lægge. Til sidst har jeg er par Cavallo Linus (mener jeg det er), som sidder fint, de er dog lidt for brede i læggen, men det er jo et forkert køb. Anklen er smal smiley

Så ja, det er svært at finde støvler til brede lægge og smalle ankler, men som du kan se er det lykkedes mig ret godt. Ingen af de ovenstående er specialsyede.

• #8   7. jun Mountain Horse har smiley
    Jeg bruger 36 i sko - men har en meget bred kort læg (i forhold til min fodstørrelse smiley ), så har oplevet at det er mega svært at finde nogen - men nøj jeg er glad for mine MH smiley

Kommentér på:
Nye ridestøvler! - Bred læg, smal ankel!