{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
578 visninger | Oprettet:

vil ikke ud på volten i longe {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Min søde lille hest Winnitoo som jeg købte for næsten 14 dage siden og havde redet ham i ca. 2 måneder, vil nu ikke ud på volten i longen.. Jeg tror det er fordi han er tryg ved mig og virker som om jeg ikke må gå fra ham.. Han vrinsker efter mig, når jeg kommer ud i stalden og kommer som den første hen til leddet.. Han har desuden ikke rigtig været i hænder i 4-5 måneder inden jeg begyndte med ham, dog redet til, longeret og lært at stå bundet, sådan nogenlunde..

Men i longen er det lidt træls at han ikke så gerne vil ud på volten, men hellere stå inde på midten ved mig.. Hvad gør jeg lige ved det??

Kommentarer på:  vil ikke ud på volten i longe
  • #2   10. okt 2012 Følger med. Min hest gør det samme smiley

• #3   10. okt 2012 Hvis min begynder at gå ind til mig, vifter jeg enten lidt med longen for at holde hende ude på volten, ellers tager jeg longe pisken og vifter lidt med (selvfølgelig uden at ramme hende) men det fungerer for mig, det jager hende ligesom ud på volten igen smiley

• #4   10. okt 2012 følger lige, samme her smiley

• #5   10. okt 2012 Frederikke L har forklaret det ret fint. Jeg ville have gjordt det samme. smiley

• #6   10. okt 2012 Karoline: Er prøvet og virker ikke...

• #7   10. okt 2012 Har en hest jeg passer, der skær hjørner, og der fortalt min ridelære, jeg sku pege, longepisken mod gjorden. Det virker! Prøv det! mens skal ikke slå, eller noget, bare pege mod gjorden med pisken, så plejer de at gå ud. (:

• #8   10. okt 2012 Red en unghest på 3 der gjorde præcis det samme.. Jeg tog en dressurpisk og holdte den foran mig, så han ikke kunne komme ind til midten. Han fangede den ret hurtigt og gik ud på volten og jeg fjernede pisken. Men han var også storslem! Han kravlede næsten helt op på ryggen ad én, hvis han fik lov :b

• #9   10. okt 2012 Altså han har jo altid lært at være tæt på mennesket og ikke gå væk. Så det er mærkeligt for den, at den pludselig skal gå væk. Få en til at gå med den på volten, mens du står i midten. Øg med tiden afstanden, så trækkeren går længere inde på midten, indtil han kan gå derude alene. smiley

• #10   10. okt 2012 Kan være dit kropssprog der faktisk invitere ham ind. Det er så nemt at se andre longere og stille sig i midten og få hesten rundt. Men dine skuldre arme hænder fødder har rigtig meget at sige. Peger dine skuldre foran hesten. Hjælper det ikke du så svinger med en pisk bag ham. Så hvis det. Ikke fungere for jer så få en underviser på. Vi kan desværre ikke her på nettet se hvor. Jeres kommunikation fejler, men har set rigtig mange der longere uden at have styr på deres kropssprog, og ja hesten lærer så at ignorer du fortæller den noget forkert. Hvilket er ris til egen bagdel når man så senere skal arbejde fra jorden.

så fungere det ikke for jer, få en underviser på der kan fortælle dig hvad du skal gøre anderledes. Det er alle pengene værd i det lange løb.

• #11   12. okt 2012 Tak for jeres svar smiley

CTS: Han har været vant til at blive longeret, men efter at han er blevet så rolig af, at kun en håndtere ham til daglig, er han blevet så knyttet til mig at han bare ikke vil væk fra mig...

Tina: Se det var noget jeg kunne bruge, og giver dig fuldstændig ret at det er ikke bare lige så nemt som man tror.. Men så må jeg se om jeg kan finde en hernede der kan hjælpe smiley

Kommentér på:
vil ikke ud på volten i longe

x