{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

Longere - Løber ind i til mig hele tiden {{forumTopicSubject}}

Hej alle på HG.
Når jeg longere min pony, løber hun altid ind til mig. Jeg prøver at få "skubbet" hende derud igen enten med mine hænder, pisken eller andet (Misforstå mig ikke. Jeg skubber ikke til hende, men viser vej). Det virker nogle gange, men de fleste gange, stiller hun sig på tværs og stejler. Hun vil bare ikke blive derude og det gør det umuligt for mig at longere hende.
Nogle som har nogle tips eller gode råd til hvordan man holder hesten derude?
Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Longere - Løber ind i til mig hele tiden
  • #1   19. jul 2014 Følger

  • #3   19. jul 2014 Har næsten det sammen problem, blot hvor ponyen prøver at vende om og løbe den anden vej rundt. Vildt frustrerende og farligt når de stejler. smiley

  • #4   19. jul 2014 Du kan eventuelt starte med at stå ved siden af hesten & så med "pisken" "flytte" den væk fra dig & efter nogle sekunder, så nøkke lidt i torvet for at få den tilbage på plads hos dig igen. Det er meget effektivt & så lære den også hvornår den også skal komme tilbage til dig igen!
    Ellers så kan du eventuelt få en anden med ud, som til en start kan gå med den rundt Imens den bliver longeret smiley
    Håber du kan bruge det til noget!


  • #5   19. jul 2014 har du prøvet og arbejde med 2 liner i stedet . Det gør jeg , prøv og slå det op med Monty roberts og se hvordan han gør . Eller Mai-Britt Carter . Det har virket på de heste som står det sted som min . du kan sende hesten ud og arbejde med dens ryg
    , hals , o.s.v . Håber om du kunne bruge det til noget ,


  • #6   19. jul 2014 Jeg har også problemer med min (han kan på ingen måde longeres) og jeg har været på kursus med ham ved Marianne Gotfredsen og vil klart anbefale hende hun er super dygtig og kan nu logere ham 2-4 runder med hendes hjælp og hun gør det på hestens præmisser så vil virkelig anbefale hende
    Link til hendes hjemmeside: http://www.gotfredsen.dk
    Og hun kan også godt komme til Jylland smiley


  • #7   19. jul 2014 Isabella:
    Det gør hende også nogengange. Enig, vildt frustrerende!
    Okay tak piger. Vil prøve og se om min underviser måske kan hjælpe smiley


  • #8   19. jul 2014 havde det samme problem med min legekammerat.
    Jeg startede med at have pisken som min forlængede arm, jeg havde den ved hans skulder og holdt den der, så han ikke fik muligheden, da vi havde fuldstændig styr på det i skridt begyndte vi så i trav. Nu ved jeg du har skrevet du har prøvet med pisken, men har du prøvet at lærer den det i skridt bare først?


  • #9   19. jul 2014 Har prøvet i skridt, virker fint, men det er i traven den går galt smiley

  • #10   19. jul 2014 prøv at google "de 7 lege".
    det du gør forkert er at hun ikke ved hvor hun skal hen. du er måske ikke lige så opmærksom på at hun skal fremad, og derfor snyder hun og kommer ind til dig

    prøv når du longere så prøv at væn dig til at du kun på se på hendes hovde, ikke noget med at kigge bag ved hende. og husk at heste er mere opmærksomme på bare de små ting


  • #11   19. jul 2014 Du skal lære hesten at flytte skulderen væk fra dig, så hver gang du ser hesten nærmer sig en lille smule med skulderen, siger du bare til den at den skal trække skulderen til sig igen.

    På min hjemmeside har jeg en video med introduktion til longearbejdet. http://green-meadows.weebly.com/traeligningsvideoer.html --> Det er mig med den brune hest.

    Green Meadows tilbyder også undrevisning i østjylland/midtjylland.


  • #12   20. jul 2014 Ved du ca. hvad det koster at få undervisning i de forskellige emner? Det er helt klart noget som jeg vil undersøge nærmere, hvis altså det ikke er for dyrt smiley


  • #13   20. jul 2014 Min pony Surprise gjorde det også i starten. Jeg havde hende i en rotunde hvor hun var løs og jeg stod på midten. Når jeg kiggede på hendes hoved "jagede" jeg hende væk, og når jeg kiggede på hendes ben og forstillede mig, at hun skridtede, så gjorde hun det. Gik jeg til den ene side, så skiftede hun volte hvilket også er meningen. Man bruger slet ikke stemmen men kroppen. Det er også en måde hvor man kan se på hesten hvad man egentlig udstråler. Jeg er rolig og hviler i mig selv hos hestene, så derfor var Surprise rolig ved mig. Men hende som hjalp mig var "voldsom" i sin udstråling, så Surprise løb rundt i rotunden. Efter et par gange kunne jeg longere Surprise som om hun aldrig havde prøvet andet. Lav en rotunde som er lidt mindre end en 20 m. volte. (: Vi brugte spring støtter og det der røde og hvide bånd. Sørg for at hesten ikke kan løbe under båndet. (: Håber det kunne hjælpe.

  • #14   20. jul 2014 Min gjorde det også meget i starten, så vi var to til arbejdet de første par runder hvergang indtil hun forstod det selv. Vi have en der stod med longen på midten, og en der gik ude ved hesten og guidede den ud på den rigtige volte, dette virkede super godt så kan klart anbefale dette smiley

  • #15   20. jul 2014 hvis du spørger mig kan du se hvad undervisning koster her.
    http://green-meadows.weebly.com/kontakt.html


  • #16   20. jul 2014 Okay mange tusind tak! smiley

Kommentér på:
Longere - Løber ind i til mig hele tiden

Annonce