{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
631 visninger | Oprettet:

Lånehest:) {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle hestefolk, jeg har kigget lidt på en lånehest, men lige et "enkelt" spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med:)

hvad koster det ca. at have en hest på 4 år der går uden sko, jeg skal dog ikke selv betale forsikring og vacc. og er der grund til at den får ordnet tænder, hvor langt skal der ca. gå imellem den skal have smed på?:)

Håber ikke det er for forvirrende:P
Tak på forhånd:) smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lånehest:)
  • #1   18. nov 2013 Hver 6-8 uge skal den have smed, hver 6. uge er som regel det bedste, men de fleste bruger 8 uger, hvilket fint kan gå også.

    Hvis den får problemer med at spise, altså smider meget med maden, savler, tygger på en underlig måde eller på anden måde bliver unormal, det kan også sagtens være i ridningen ville jeg få tjekket tænderne på den.

    Så skal du betale opstaldning, foder og alt sådan noget, og undervisning hvis du skal have det, kan af gode grunde ikke sige hvad det koster for dig.


  • #2   18. nov 2013 Husk der foregår tit meget i en 4 års mund, så den skal have tjekket tænder minimum en gang om året.

  • #3   18. nov 2013 Det kommer jo an på hvad opstaldning koster, hvilket foder du bruger, smed osv.

    Men det er en god ide ihvertfald at få tjekket tænder på en 4 års, en gang om året.


  • #5   18. nov 2013 okay tak smiley hvad betaler i ca. om måneden hvis man må have lov at spørge:)

  • #6   18. nov 2013 Jeg giver 1500 i opstaldning, så giver jeg 209 for en sæk foder, 300 for en stor baller hø, 200 for udlukning, og så kommer smed jo .

  • #7   18. nov 2013 Hmm, det kommer selvfølgelig an på hvilke muligheder du har omkring dig smiley

    Men staldleje er jo gerne omkring de 2000 pr. mdr, med mindre du kan finde noget privat. (Nogle stedet billigere, og så hvor man selv skal betale foder + hø/wrap. Det løber op i det samme)

    Smed uden sko, er en 4-500 om mdr. afhængig af smeden i dit område (6-8 uge)

    Og forresten, husk at vi går den kolde tid i møde - De fleste rideheste går også med dækken... Og det er ikke billigt, at udstyre sig med, men alligevel noget mere praktisk end at de går uden, hvis det er planen at ride hver dag, hvilket de unge heste jo plejer at have godt af smiley

    Håber det hjalp lidt (y)


  • #8   18. nov 2013 1450 inkl alt for opstaldningen, smed efter behov ikke alle heste skal hver 6-8 uge men har ikke haft i over 6 måneder og hun har fine hove, det samme med dyrlæge

  • #9   18. nov 2013 Tusind tak alle sammen:) hvor er det dejligt at vi hestefolk kan hjælpe hinanden, super fedt smiley

  • #10   18. nov 2013 Det med smed...
    Det kan godt være at den har fine hove, men det er stadig vigtigt at de bliver ordnet... Hestenes hove bliver altså ikke bare ordnet for at holde dem korte - Faktisk mere for at de ikke er skæve.. Især ved unge heste er det vigtigt at det bliver ordnet reglmæssigt, ellers kan den ende med at få skæve ben, fordi den slider hovene skævt... Det er ligesom et par gamle gummisko - Der kan du også for alvor se hvordan du slider dem...

    Så selvom de ser fine ud, ville jeg stadig få det gjordt hver 6-8 uge smiley
    -Håber du finder ud af det... Det med lånehest er en super løsning!


  • #11   18. nov 2013 Jeg giver 1000,- for opstaldning, 115,- for foder hver 2-3 måned, 350,- for wrap hver 3. gang og 300,- for smed 1-3 gange om året.
    Hun har aldrig haft tandlæge, og blev tjekket d. 31 Oktober om hun havde brug for det. Hun havde rigtig flotte tænder så der skulle ikke gøres noget.


  • #12   18. nov 2013 Ibenip: derfor skriver jeg også "minimum" en gang om året smiley

  • #13   19. nov 2013 De fleste steder koster det et sted mellem 1000-2000 kr for opstaldning, men som sagt, Finder du et privat sted, hvor du selv sørger for foder og hø/wrap kan det måske gøres lidt billigere end på rideskolerne smiley
    En vigtig ting at huske er at hvis hesten pludselig bliver syg, er det vigtigt at have en god slat penge til dyrlæge omkostninger, da dette ikke altid er en billig affære smiley


Kommentér på:
Lånehest:)

Annonce