{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.080 visninger | Oprettet:

din holdning til at ride alene? {{forumTopicSubject}}

åååh ja jeg vil SÅ gerne være sygeplejerske, og jeg eeeelsker at sidde og se programmer fra div. sygehuse ovs. Jeg har så lige set et afsnit hvor en pige falder af sin hest, hvor ridelære så heldigvis er der og beder hende ligge stille til ambulancen kommer, formentlig har andre taget sig af heste imens jo smiley

Så kan jeg nu godt komme til, at tænke på, at jeg ALTID rider alene og hvad nu hvis der en dag sker noget? jeg rider alene 99 ud af 100 gange, både tur og dressur, ikke så ofte spring da jeg normalt kun springer til undervisning. Mine forældre er da godt klar over at jeg er henne hos hesten, men ofte ikke hvornår jeg er taget af sted. Ligeledes ved ejerne af heste jo heller ikke altid hvornår jeg er redet afsted. Nu har de fleste heste jeg har redet været rimelig cool, dog har der også været et par enkelte unge imellem. Selvom jeg sjældent falder af (ud over ved spring smiley ) så sker det jo altså af og til. Det er da før sket hvis det er blevet sent at mine forældre har ringet. en ejer har da også før ringet til mig om jeg var okay, da jeg havde været på tur i over 3 timer, fordi jeg var farret vild.
Men ellers er der jo ingen der er klar over hvis der sker noget egentlig. Jeg har altid min telefon med mig, men man kan jo falde af så man ikke er i stand til at fiske den op af lommen og så kan man ligge der til der kommer en forbipasserende en gang i næste uge smiley Jeg har selvfølgelig altid hjelm på og med de unge har jeg også altid sikkerhedsvest på, hvilket jeg jo egentlig nok også burde på de "gamle"

Men jeg ved bare fra andre at de faktisk slet ikke må ride alene. Jeg har redet alene siden jeg var 13 år gammel da jeg begyndte at ride, der er ikke rigtig andre muligheder, når bliver placeret ude i dette gudsforladte område smiley

Men jeg syntes det kunne være meget sjovt, at høre andres meninger om at ride alene? om det er noget i gør, eller om det er bandlyst i din verden? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  din holdning til at ride alene?
  • #1   24. feb 2014 Jeg rider alene, og kan oftest bedst lide det smiley Hygger mig bare så meget, og kommer ind i er verden hvor det kun er mig og hesten.

    Muligheden for at ride med andre er også minimal, så hvis jeg vil ride, må jeg gøre det alene smiley Men ja, har da tænkt tanken om hvis der nu skete noget imens jeg var alene


  • #2   24. feb 2014 Rider tit alene, faktisk foretrækker jeg at ride alene. Giver mig ro i sindet, hvis man kan sige det sådan smiley Så koncentrerer jeg mig bedst og er mere i nærved med min hest. Rider også gerne lange skovture på min, alle 3 gangart med fuld fart og gerne lidt små træstupper smiley Dog springer jeg aldrig alene, hvis det er højere end kavaletti. Så snart det er bane, så vil jeg have en der kigger på, man ved ikke om hesten snubler mm over springet, og føler derfor at jeg vil have en der kigger på smiley
    - Lever desuden fint med at jeg kan falde af ude i skoven, det generer mig ikke, og er ikke "mærket" af det.


  • #4   24. feb 2014 Jeg rider ofte alene, da min arbejdstider er lidt anderledes end 8-16.
    Jeg elsker hyggen og roen og den følelse af at man bare er hesten og een selv og er de eneste i verden smiley
    Forrige vinter faldt han på isen og jeg ramte en sten/træstub og brækkede kravebenet......der ville jeg godt nok ønske jeg havde været afsted sammen med nogen, men hjem kom jeg da sammen med hesten (der heldigvis ikke var kommet til skade smiley ).
    Det er dog sikrere idag end dengang jeg var teenager pga. mobiltelefoner, og generelt ville det nok være rigtig smart og sikrere hvis man altid fortalte nogen hvor man red hen.....problemet er at jeg ofte ikke ved det, da det kommer an på hvad humør jeg og hesten er i smiley

    Kort fortalt; jeg er for, men er klar over at der er en risiko smiley


  • #5   24. feb 2014 ALtså jeg rider kun alene hvis det er en hest jeg er 100% sikker på. Selvfølgelig kan der stadig ske uheld! Helt bestemt, er engang redet ud alene hvor min pony blev bange fordi der var en skraldespand der væltede lige ved siden af ham, og så lavede han en vending og tabte mig på vejen.. Der skete ikke noget, og damen med skraldespanden kom da ud og hjalp.

    Men tænk nu hvis det havde været midt på en mark og min telefon blev skadet i faldet, jeg brækkede nakken, eller andet? Jeg har haft tanken, men rider stadig ud alene..

    Er det en hest jeg ikke er 100% sikker på, rider jeg aldrig ud alene. smiley Der kan ske ulykker ja, men der er ingen grund til at provokere dem til at komme smiley Men jeg rider stadig ud alene, det er ikke bandlyst i min verden, da det gør at jeg stresser af, og nyder en dejlig tur på min kære hest.

    Men jeg forstår godt hvad du mener.. Jeg tænker bare aldrig på det når jeg rider ud selv, tror jeg.. Skriver altid en sms til min nære om at jeg tager ud og rider, men det kan jo godt være at de tror man er ude 3 timer fordi man er på lang tur, og ikke fordi man ligger hjælpeløs på en vej uden nogle til at hjælpe..


  • #6   24. feb 2014 Jeg rider meget ofte alene og har gjort det siden jeg var ganske lille. Det er jo ikke kun på hesteryg du kan komme til skade, det kan også ske i håndteringen fra jorden. Fra jorden er jeg selv kommet slemt til skade - og nok den gang jeg er kommet værst til skade overhovedet. Der var jeg alene, men har ikke ændret til min holdning i forhold til at være alene ude ved hestene.

  • #7   24. feb 2014 Jeg foretrækker at ride alene, men hvis jeg skal på tur alene, og jeg ikke er heeelt sikker på hesten, så plejer jeg at skrive til min mor at nu rider jeg på tur, og at jeg skriver når jeg er færdig, hvis der går mere end 2 timer skal hun ringe til mig :)!
    Har nemlig også selv tænkt tanken, og red egentligt også ture alene i lang tid uden at give besked. Det ændrede sig dog da en fra det sted min part stod opstaldet faldt af i skoven, og da hesten et par timer senere kom hjem alene måtte vi ud og lede - hun var så besvimet ude i skoven. Meget ubehageligt oplevelser, der gør at jeg er mere forsigtigt med det nu smiley


  • #8   24. feb 2014 Rider altid alene men skal så os ligge et brev med hvornår jeg går og hvornår jeg tror jeg er tilbage og hvis jeg er gået over den tid jeg har skrevet skal jeg lige ringe smiley
    rider aldrig med andre da jeg kun har min lille shetter også min ride pony. Min søster er da af og til lige ude og kigge men det sker ikk så tit! smiley


  • #9   24. feb 2014 Jeg rider ofte alene, men på gården er der altid mange mennesker, da det også er en skole, så hvis der sker noget, vil nogen opdage det.

    Hvis jeg rider tur alene, har jeg altid min mobil med, hvis der nu skulle ske noget..


  • #10   24. feb 2014 Jeg kunne aldrig finde på at ride helt alene. Er der nogen i stalden og jeg er ovre i hallen ville det nok gå, men ikke mere end det. Det er jeg en alt for stor kylling til. smiley

  • #12   24. feb 2014 Rider stortset altid alene - nyder stilheden med hesten, det et dejligt øjeblik.
    Rider dog også en gang imellem med andre, men kan faktisk bedst lide at ride alene smiley


  • #13   24. feb 2014 hehe, jeg tænker på det hver gang smiley


    heldigvis er jeg ret heldig at der altid er nogen der skal ride når jeg kommer smiley eller heldig og heldig.. plejer at skynde mig at smide udstyr på dyret, så jeg har hallen for mig selv også kan de andre ride bagefter (de er pænt langsomme til at få sadlet op xD )


  • #14   24. feb 2014 Jeg rider altid alene, men har tit 2 heste med, så helt alene er jeg da ikke smiley

  • #15   24. feb 2014 Uanset om jeg rider alene eller med andre på tur, skriver jeg på whiteboard tavlen i stalden hvad tid jeg er redet og hvor jeg rider hen.
    Så ved andre hvor de skal begynde at lede efter mig.

    Jeg ku på Georg sagtens ride sent og alene i ridehuset, uden at være nervøs.

    På Emil, og på den unge fremover, sikrer jeg mig, at nogen kommer over og kigger efter mig, inden de kører hjem, eller dem der bor på stedet går i seng, hvis jeg rider alene.

    Hvis een rider alene om aftenen, og jeg er på vej hjem, går jeg lige over i ridehuset for at sige farvel, og sikre mig de er ok inden jeg efterlader ham/hende helt alene.

    Vi skal tænke os om, passe på os selv og passe på andre smiley


  • #16   24. feb 2014 Jeg kendte en som red alene, ud til en vej. En dag går hesten i vejret og falder bag over og lander på hende. Hun knuser sit ben i faldet og ligger på ridebanen og kaster sand ud på kørebanen, som altså var lige op og ned af ridebanen. 45 minutter senere kommer der endelig hjælp, da de kørte forbi og undrede sig over en hest med fuldt udstyr, men ingen rytter.

    Derfor rider jeg aldrig alene, det er super farligt og det kan godt være man har mobil nu om dage, så kan det hurtigt gå grueligt galt - tør jeg simpelthen ikke. Hun er mærket for livet pga. den ulykke.


  • #17   24. feb 2014 Det er nu heller ikke fordi jeg vil komme til at skifte mening om det at ride alene, vil jeg ride er der ingen anden udvej smiley Og jeg nyder da også ofte at ride en tur ud i det blå, bare med hesten. Men det ændre jo ikke på, at sker der noget, så er det ikke sikkert det ville være så smart på egen hånd smiley


    Eifos, det er lige præcis sådan noget jeg mener, det må være skrækkeligt!


  • #18   24. feb 2014 Rider for det meste alene, og har det egentlig også bedst sådan :). Og hver gang jeg rider ud, tager jeg altid låsekoden til min mobil af, i tilfælde at jeg skulle falde af og nogen fandt mig. Så kunne de altid få fat på min mor eller far, ved at bruge min mobil :).

  • #20   24. feb 2014 Jeg rider næsten altid alene, der hvor jeg har part kan jeg kun ride tur og der er ikke altid lige nogle som kan/gider med. Rider også et andet sted hvor der er andre i stalden men nyder at ride alene så det gør jeg også helst. smiley

    Min part Feodor han bukker og stejler dog med min stort set hver gang vi er ude at ride(Og han er 23 år). Dog rider jeg gerne med vest på ham når jeg fx. rider uden sadel og kun med grime og træk torv. så det er jo ikke helt ufarligt at ride alene... der vil jo ingen være til at hjælpe en når man falder af, men jeg vil ikke dømme andre for noget jeg slev gør smiley Men giver altid besked til enten en af mine forældre eller ejeren når jeg rider på tur og når jeg er kommet hjem igen, så de ved at der ikke er sket noget. smiley


  • #21   24. feb 2014 Jeg kunne godt finde på at ride tur alene, men der er nogen der skal vide hvilken vej jeg er taget og hvornår jeg regner med at være tilbage:-) Jeg springer ikke alene, men dressur gør jeg tit alene:-)

  • #23   24. feb 2014 Jeg rider alene indimellem når der ikke lige er nogen man kan ride med. Men det er nu også meget hyggeligt smiley

  • #24   24. feb 2014 Da jeg havde en ridehest, red jeg altid alene. Ja der er en risiko for at det kan gå grueligt galt, men det er der også hvis du fx kører om aften et lidt øde sted, cykler alene går en tur alene osv osv, så det er ikke noget der holder mig fra, at ride alene.

  • #25   24. feb 2014 det er først inden for de sidste 2 år jeg har fået lov at ride uden min far har stået og kigget på.

    Mine forældre, eller mormor, eller søster eller bror, ved altid når jeg rider, og jeg rider som regel ikke når jeg er alene hjemme (hvilket jeg stort set aldrig er).

    Og jeg rider faktisk kun på vores egne marker som kan ses fra gården af.
    Når jeg er i ridehus på min rideskole er min far som regel med, og der er oftest også andre i ridehuset eller i nærheden.

    min mormor kommer somme tider ud og kigger efter mig hvis hun ikke har set at jeg er kommet hjem igen, hvis jeg nu har taget en anden vej rundt om huset. ''

    Jeg syntes at man altid skal have sin mobil på sig, i hvertfald på tur. Og så bør der altid være en voksen person som ved at man rider, også selvom man kun rider på banen.


  • #26   24. feb 2014 Elsker at ride alene smiley

    Ved ikke hvor mange ture jeg efterhånden har taget alene, det er bare så dejligt at man bare kan tulle rundt på må og få, og bare kan tage det hele i ens eget tempo smiley

    Har man lyst til en galop - jamen så tager man en galop, har man lyst til at skridte en tur i tre timer og udforske nye områder, jamen så gør man det smiley
    Man skal ikke hele tiden følges med nogen, og man skal ikke lige tænke på om de nu også gerne vil galopere smiley

    Selvfølgeligt er det også rart at ride med andre, men nogle gange foretrækker man bare en god lang tur hvor det kun er en selv og ponyen/hesten smiley


  • #27   24. feb 2014 Nu skal jeg fortælle en skræk-historie fra det virkelige liv:

    Min veninde fra stalden red altid ud alene ligesom resten af stalden (over 15 år).
    En dag gik det galt, da hesten gled og hun faldt af. Hun havde slået foden meget slemt, da hesten landede på den. Hun havde heldigvis telefon med og ringede selv til 112 og sin mand. Hun lå i skoven i mørke uden at kunne bevæge sig i regnvejr, hvor hun måtte guide ambulancen frem. Hun lå der i 2 timer!
    Da hun endelig blev indlagt, kunne lægerne ikke operere, for foden var alt for hævet til dette, så hun måtte vente 2 uger på en operation.

    Jeg rider derfor kun ud, hvor jeg ved, jeg kan guide folk hen og med en fuldt opladet mobil. Man sætter sit liv på spil, når man har med heste at gøre, og der skal ikke andet til end dårlig føre i skoven før det kan gå galt.
    Rid derfor ud med omtanke og prioriter din sikkerhed højest! smiley


  • #28   24. feb 2014 For mig er det ok at ride alene når det er dressur...
    men spring mener jeg, skal være under opsyn, og at man altid bør ride 2 ud på tur smiley


  • #29   24. feb 2014 På tur rider jeg ALDRIG alene!
    Men i ridehuset er der stort set mange i hverdagene, men nogen gange hænder det at jeg rider alene, så har jeg altid min mobil på mig, i tilfælde af jeg skulle smutte af, og er i stand til at ringe op. smiley


  • #30   24. feb 2014 Jeg rider alene næsten hver gang jeg rider - dog rigtig sjældent at jeg rider smiley

    Må da sige at efter jeg red en tur på vejen alene og ponyen stejlede pga. en flok måger på en høstmark så jeg faldt af og fik en ret slem hjernerystelse. Kunne ikke huske mit navn, hvornår jeg var født, hvor jeg boede og hvad mine forældre hed osv.
    Siden da har jeg ALDRIG redet ud på tur alene - Min mor er med hver gang jeg rider på tur smiley

    Hvis jeg rider på udendørs bane eller bare laver noget hyggeligt med ham (HMS) eller går en tur med ham i det fri ved siden af ham, gør jeg det alene - Der er ingen problemer ..

    Så ja.. Har lidt respekt for de kærlige store dyr, men det har ikke skræmt mig på nogen måde at jeg ikke vil ride alene - Udover på tur smiley


  • #31   24. feb 2014 Jeg kan godt lide at ride alene, men KUN på en hest jeg er 120% sikker på. Det er bare det hyggeligste, og der er helt ro. Det skaber også en speciel, god stemning, synes jeg. Den jeg rider nu, bryder jeg mig dog ikke om at ride på alene. Men nu har jeg også kun mulighed for at ride med min mor, når jeg er ude at ride, fordi jeg er afhængig af bil, og vi rider det samme sted. Men det er sjældent, at der er andre når vi rider, så hvad enten vi rider indenfor eller på tur, så er det bare os to, og det er nu meget hyggeligt, for man har ro til at ride rundt, mens der samtidig er en anden til stede smiley

  • #32   24. feb 2014 http://www.112app.dk/
    Har lige fået øjnene op for denne app, og synes den er guld værd når man rider tur. Basis så hvis du ringer 112 så sender den dine GPS koordinater til dem. Jeg aner ikke altid hvor jeg befinger mig eller hvad vejeme hedder når jeg rider tur. Man kan selvfølgelig ikke bruge den hvis man ikke er i stand til at ringe, men her sørger jeg altid for at nogen ved hvornår jeg rider ud og hvornår jeg regner med at være hjemme, så jeg ikke kommer til at ligge en hel dag smiley


  • #34   24. feb 2014 Jeg har godt nok også redet meget alene.

    Da jeg fik min første pony (omkring 11-12 år gammel) måtte jeg ikke ride alene, så der var altid en med det første lange stykke tid. Så fik jeg en mobil, og begyndte at tage derud alene, men altid når dem der havde gården var der.

    Der hvor jeg senere lånte en pony, vidste mine forældre at jeg tog derud direkte fra skole, og så skulle jeg hentes når jeg var færdig. Kl 15 kom ejeren hjem, og jeg kom ofte også først derud kl. 15, så det passede fint. Og ellers ville hun jo finde mig ret hurtigt, hvis det nu var. Senere, da jeg ikke kunne tage derud direkte efter skole, blev jeg altid kørt derud og hentet igen, så da vidste mine forældre også at jeg var der, og igen var jeg sjældent helt alene derude mere end ganske få timer.

    Da jeg så flyttede min hest til et større sted, vidste mine forældre for første gang ikke præcis hvornår jeg var der, fordi jeg tog derud direkte fra skole, og de havde ikke styr på skoletider og bustider osv. Men her var der næsten altid andre derude, eller der ville ihvertfald komme nogen efter kort tid, hvis der skulle ske noget.

    Der hvor jeg står nu, rider jeg meget sjældent, og når jeg gør ved mine forældre det altid, og jeg har ofte min kæreste med.

    Jeg har altid, i al den tid jeg kan huske, givet besked hvis jeg red tur alene, fx om hvor jeg red hen og hvornår jeg ville være tilbage. Det store sted jeg havde min hest opstaldet, var det desuden en uskreven regel, at vi gav hinanden besked eller hængte en seddel, hvis vi red tur alene.


  • #36   24. feb 2014 Før i tiden red jeg ofte alene enten på bane eller på tur.
    Nu kunne jeg aldrig drømme om det.

    Rider jeg på banen herhjemme, er det kun når min mand er hjemme, til lige at holde et øje med mig, eller hvis der er en med på banen.
    På tur er det også kun med en følgesvend.

    Jeg har prøvet at være kommet grueligt galt afsted ( på motorcykel ), og tænker noget mere over konsekvenserne af mine handlinger nu, for jeg er heldig at være i live efter ulykken...


  • #37   24. feb 2014 hvis jeg rider dressur rider jeg altid alene der er simpelhen ikke noget mere irriterende en at skulle lave en øvelse og andre står i vejen smiley

    på tur rider jeg engang imellem sammen med med veninde, men hendes hest skal altid køre en stemningen op hvilke også er røv irriterende hvis man gerne bare vil ride en rolig tur så for det meste bliv det bare alene smiley

    i spring har jeg altid underviser på både i tilfælde af af ryge af hesten, eller den snubler og så gider jeg heller ikke konstant stå af og sætte bommen højer op smiley


  • #38   24. feb 2014 Jeg har oftest min mor med i stalden, af psykiske årsager.

    Men turde rider jeg helt alene. Og har altid gjordt det.


  • #39   24. feb 2014 Jeg rider stort set altid alene, og det er der aldrig sket noget ved. Min pony er sød og jeg er god til at hænge fast... Men hvor ville jeg egentlig ønske at jeg ikke havde redet alene sidste gang jeg red. Man kan aldrig vide sig sikker. Min søde søde pony snublede og landede ovenpå mig, knuste mit bækken så jeg ikke kunne bevæge mine ben og gik efter hjælp. Hvis jeg havde redet sammen med nogen havde jeg nok ikke ligget alene i et kvarter før der kom nogen. De havde undret sig over min løse pony. Jeg havde selvfølgelig min mobil med, men jeg vidste ikke hvor jeg var og gik nok lidt i panik så jeg tænkte ikke på at ringe 112.
    Men når jeg engang kan gå igen, kommer hjem fra sygehuset og op på min pony, gør jeg det nok igen. Jeg har ingen andre muligheder, der er ikke nogen at ride sammen med der hvor jeg bor og jeg kan ikke undvære mine ture.


  • #40   25. feb 2014 Jeg har ikke lige læst alle indlæg. Men jeg har en app på min mobil, som sender en SMS med data på hvor jeg er til min kæreste, hvis jeg har ligget stille i mere end 5 min, så hvis jeg skulle falde af, og slå mig så slemt at jeg ikke kan komme op igen, så er jeg sikret på den vis smiley Og så rider jeg ikke tur alene. Jeg kunne sikkert godt, for hesten er ret cool, men jeg synes det er hyggeligere når vi er flere så vi kan sidde og tøsesladre undervejs smiley

  • #41   25. feb 2014 Nikoline Degn
    Nu er det jo ikke fordi jeg ikke bryder mig om at ride alene eller dicideret er bange for der sker noget, det var bare noget der slog mig smiley
    Ligeledes så skal du være velkommen til, at prøve og finde en rideven herude ved mig, der er ganske enkelt ikke nogle. Min veninde, men hun gad hverken og så flyttede hun til jylland sidste sommer. Men nej jeg vil på ingen mpde kunne finde en jeg ville kunne ride ture med hver gang smiley


  • #42   25. feb 2014 Du har en super god pointe smiley
    Har redet alene siden jeg var 12 år, både i trafik og hele svineriet, også mens mine forældre ikke var hjemme. Jeg havde ikke andet valg, for når de kom hjem var det jo mørkt. smiley


  • #43   25. feb 2014 Jeg rider stort set altid alene, det er fantastisk afslappende.

  • #44   25. feb 2014 jeg koncenter mig bedst alene men er der andre tager jeg bare høretelefoner i smiley

  • #45   25. feb 2014 Jeg må ikke ride uden der er nogen på gården, for uheldet er som regel ude nogle gange om året på de heste jeg rider smiley Men det generer mig nu ikke smiley

  • #46   25. feb 2014 Jeg rider altid, med meget få undtagelser, alene smiley Både derhjemme på folden, på ridebane et stykke derfra og i skoven smiley Mine forældre ved så stort set altid hvornår jeg rider. Hvis jeg rider i skoven ved de det altid, men ellers er det ikke altid de ved det. Men nu er min far landmand, så han er næsten altid hjemme, og er han ikke hjemme går der ikke længe før han kommer det smiley Og på den ridebane jeg låner, er der også tit mennesker omkring. Enden dem der bor der, eller en nabo smiley Og skoven jeg rider i, er også ret befolket.
    Så jeg føler mig rimelig sikker ved at ride alene smiley


  • #47   25. feb 2014 Jeg rider aldrig alene, det er virkelig sjældent !

  • #48   25. feb 2014 Jeg rider også næsten altid alene (95% af gangene) Det har jeg det fint med smiley Rider ALTID med hjelm. Har faldt af nogle gange og slået mig ret voldsomt men har altid kommet mig op på hesten/benene igen. Rider altid med mobilen men ja som du siger kan man besvime, brække noget eller knuse mob i faldet... Men man kan også blive påkørt af en bil når man krydser fodgængerfeltet! Kunne self. godt tænke mig at have nogle flere at ride sammen med nogle gange men synes det er dejlig at bare have sig selv, sin hest, sine tanker og sit eget tempo at forholde sig til smiley

  • #49   25. feb 2014 I ridehus rider jeg næsten kun når der er andre tilstede.. Om det så er en der sidder og kigger eller en anden med sin hest smiley

    På tur rider jeg ofte alene.. Jeg rider distance, så for mig er det ret naturligt at jeg skal kunne tide ud alene.. På tur er der som regel også andre (cyklister, gående eller bilister), som kan hjælpe hvis der sker noget smiley


  • #50   25. feb 2014 Jeg har redet alene på bane og på tur siden jeg var 13.
    Den gyldne regel: Altid hav mobilen med, og hvis du har en sadeltaske med på tur, LAD VÆRE med at ligger mobilen i den - det er simpelthen for dumt hvis nu man falder af og hesten løber.. smiley
    Har to gange inden for de sidste 1,5-2 år været ude med en hest alene og har måttet ringe efter min mor/far/whatever. Først gang blev jeg kastet af i skoven (heldigvis ikke langt fra stalden), slog ryggen ret voldsomt og måtte ringe til min mor der måtte komme ud og hente mig mens andre fra stalden måtte få fat i hesten. Jeg blev efterfølgende kørt på skadestuen af en ambulance.
    Anden gang var jeg ude at gå med min tidligere part, som bogstavelig talt hoppede oven på min fod og den brækkede fire steder - så måtte man ringe efter mor, far (som boede i nærheden) og fars kæreste som var oppe i stalden.. så måtte man komme og hente mig og dyret som sad og ventede smiley


  • #51   25. feb 2014 Jeg har min hest opstaldet på en rideskole, så det er sjældent at man er alene der smiley MEN jeg rider ofte tur alene og jeg ELSKER det. Jeg nyder også andres selskab, men der er altså noget helt særligt over at ride i naturen, i fred og ro, alene med sin bedste ven smiley Jeg har altid min mobil med mig, just in case, men det er ikke noget jeg spekulere en helt masse over. Selvom både jeg og min hest elsker ejg god hurtigt og lang galop, så er jeg yderst sjældent i situationer, hvor jeg er bange for at ryge af. For mig handler det meget om hvilken hest man har og hvor godt man kender hinanden.

  • #52   25. feb 2014 Jeg ridder næsten altid også alene og køre også alene med hesten og træner i ridehus,men jeg har ALTID en mobiltelefon på mig. Skulle der nu ske noget hvor jeg er alene, vil jeg i det mindste have mulighed for at ringe om hjælp, hvis jeg fx ligger nede i ridehusbunden og ikke kan rejse mig.
    Så den er ALTID med ude og ride


  • #53   25. feb 2014 Jeg elsker at ride alene. Både på banen og i skoven. Jeg rider rigtig tit alene på Charlene, specielt på tur. Men jeg har altid min mobil på mig så jeg kan ringe hvis jeg får brug for det. Hvis jeg så besvimer er det lidt svært at ringe men jeg vil i det mindste have den med. Desuden fortæller jeg altid nogle at jeg rider tur så de kan mærke at der er noget galt hvis nu vi har været væk længe smiley

  • #54   25. feb 2014 Må ride alene, men gør det dog ikke. Jeg synes stadig det er fint at ride alene hvis man ved at man har 100% styr på sin hest. Hvis man ved den ikke hidser sig op over små ting og sådan. Men hvis man har en hest man har svært ved at styre. Synes jeg det er en sindsyg dårlig ide.

    Med hensyn til spring, synes jeg heller ikke man skal ride alene, bare med opsyn. Der er ca. 50% chance for du falder af i sær i spring ( Har jeg lært, så ved ikke om det er rigtigt) Og hvis man lægger nede på jorden og har fået en stolpe i hoved eller hvad ved jeg. Og der ikke er nogle der opdager dig lige inden for kort tid... Så er det slemt...

    Dressur: Er helt okay. Det gør jeg selv 40% af tilfældene. Man har mere styr på hesten synes jeg. Personligt men selvfølgelig kan der ske noget.


  • #55   25. feb 2014 Sjovt at høre lidt foreskellige emner.
    Bare lige for god ordens skyld, så handlede emnet nu ikke om hvor vidt man kunne lide at ride alene, mere om konsekvenserne af det smiley
    Men jeg kan jo se at langt de fleste rider alene, ligesom jeg selv smiley


  • #57   26. feb 2014 Jeg må helst ikke ride alene for mine forældre, for det er jo sjældent men det kunne jo godt ske at man faldt alvorligt af og besvimede eller andet smiley

  • #58   26. feb 2014
    Hvis jeg skulle ride med andre kom jeg aldrig ud og ride, både pga. jeg helst vil alene og fordi det er svært at arrangere så det passer med andre kan.

    Jeg nyder mine rideture alene, det er ikke det samme som hvis man rider med andre.


  • #60   27. feb 2014 Jeg rider faktisk aldrig alene.
    Jeg gjorde dengang jeg havde en sød pony, der var meget sikkert.
    Men nu har jeg en hest, der til tider vil gøre, hvad som helst for at slippe for pres og så ser hun oftest spøgelser overalt.
    Jeg er dog kun faldet af hende 3 gange på 4 år.
    Min mor vil bare ikke have, jeg rider alene på hende, men det er fint nok for mig. Der er alligevel altid en hjemme smiley


  • #61   27. feb 2014 smiley Sidste gang jeg red Allene brækkede jeg armen (men min mor var der heldigvis)

  • #62   27. feb 2014 jeg har altid en med om det er en der går ved siden af eller på hest. jeg rider kun alene på tur hvis jeg skridter af ned af en lille grusvej hvor min far eller mor eller en anden kan se mig næsten hele vejen. jeg har dog et par gange redet alene på banen hvor jeg bare har redet dressur hvor jeg har ringet lige inden jeg hoppede op og lige nå jeg var hoppet af så min mor eller far viste at nu var jeg klar og nu var jeg færdig så de ved at der ikke er sket mig noget smiley men mine forældre vil helst have at der er en når jeg rider de behøves ikke at være ved mig men bare være på stedet så de kan holde øje med der ikke sker noget lige pludselig

  • #63   27. feb 2014 Der er næsten altid nogen på Rideskolen, og hvis jeg rider tur alene ringer jeg altid til min mor og siger at jeg rider afsted og fortæller hvornår jeg regner med at være hjemme igen (for det meste inden for en time) og så ringer jeg når jeg er kommet tilbage. Hvis der går længere tid ringer hun til mig, og hvis hun ikke får noget ud af det kører hun ud og leder efter mig smiley

  • Heidi B
    Heidi B Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 10
    #64   28. feb 2014 Hvor er det sjovt at høre at så mange bare elsker at ride alene, jeg troede det var mig der var "speciel". Tine A.: hvad hedder den App du nævner??

  • Anette K
    Anette K Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 2 Svar: 2
    #65   1. mar 2014 Har altid redet meget alene. Bare derudaf. og som ganske ung gerne med fuld gas. Idag må min datter også gerne ride alene (13 år), hun har fået en god pony som jeg stoler på. Den er rigtig god og har hende altid ned hjem igen. En gang prøvede hun at gjorden sprang mens hun galopperede ned ad grusvejen og hun strøg af, men den ventede på hende og så måtte de bare gå hjem. Livet er farligt. Tror der sker flere uheld på cykel end på hest, fordi man jo heldigvis tænker sig om når man rider. Det er helt fantastisk terapi bare at være en selv og hesten. Bare sørg for at gøre hesten sikker i trafik - det er ikke så svært.

  • #66   1. mar 2014 Jeg har stort set altid redet alene og har det fint med det smiley jeg har altid min mobil på mig så jeg kan ringe efter hjælp, men rider også på en rimelig nervefast hest så det er sjældent hun så meget som vipper med øret over noget smiley

  • #67   1. mar 2014 Rider da nogle gange ud alene, skriver ALTID hvornår jeg ride og hvornår jeg er tilbage og tit hvor jeg rider hen af hvis jeg ved det smiley

  • #68   3. mar 2014 Ida: hehe det skal jeg også gøre smiley når jeg kører nogle steder skal jeg skrive til min mor når jeg kører, f.eks. når jeg kører hjem fra skole smiley og hvis hun ikke er hjemme når jeg kommer hjem skal jeg skrive når jeg er hjemme smiley

    Skal ikke gøre det når jeg rider


Kommentér på:
din holdning til at ride alene?

Annonce