{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.195 visninger | Oprettet:

Heste og deres særheder! {{forumTopicSubject}}

Var ude at ride tur på min Traver i dag. Så var det at jeg besluttede mig for at ride ad en ny vej hvor vi tilfældigvis stødte på et par store sten og hvad gør min hest? Han går en KÆMPE bue udenom og glor mistænkeligt på dem hele vejen forbi smiley Vi mødte både løse hunde, løbere, cykelister, bilister udenfor de lovlige fartgrænser, børn på løbehjul, fasaner og får på resten af turen. Men min hest var kun bange for det der mindst bevægede sig: sten...
Tror de glemmer hvor store de egentlig er smiley
Min gamle part skulle heller ikke nyde noget af at komme for tæt på kloarkdæksler eller skrald på jorden, jamen altså!

Hvad får jeres heste og ponyer til at blive nogle kyllinger? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Heste og deres særheder!
  • #1   31. aug 2014 jordbunker! :´D

  • #2   31. aug 2014 græsstrå der lige ligger forkert… smiley

  • #3   31. aug 2014 Min hest er kun bange for to ting; det der bevæger så og det der ikke gør. smiley

  • #5   31. aug 2014 Keglerne ved vejarbejde smiley

  • #6   31. aug 2014 Får og køer er min møg bange for!
    Hun går helt i koma når hun ser en ko (lol :-D), og kan slet ikke tage sig sammen. Da hun var lille og stod ved avler lukkede naboen køer ud på marken ved siden af, og efter en uge måtte avleren flytte hende fordi hun havde tabt sig så meget. Hun var så bange for de der køer, at hun kun kunne løbe rundt og fnyse -.-


  • #7   31. aug 2014 Min nye legekammerat har kun lige været på sin 2 rigtig lange tur. Det har taget os 7 mdr. at komme hjemmefra så for min skyld må han blive bange for alt bare han går med smiley

    Men han er vant til biler, div. maskiner iform af rendegraver, traktore ovs. div. plastik og andre flagrende sager. Alt det normale kan ikke rigtig hyle ham ud af den, selvom han aldrig rigtig har set det ude før.
    Men på vores første tur mødte vi får og på vores tur i går mødte vi køer.
    Han må på en eller anden måde se de her små væsner som kødædende monstre. Han dirre i hele kroppen og vil faktisk ikke rigtig andet end at vende om og så baer løbe. Begge steder tog det mig i hvert fald 10 min. at komme forbi. Og hele stykket forbi og de næste 200 m. er det som at sidde på en tikkende bombe. Dé væsner syntes han ikke er sjove! smiley


  • #9   31. aug 2014 Min er sjovt nok også helt vildt bange for sten. Jeg var med nogle af de andre fra stalden på tur (den første rigtige med ham i næsten et halvt år). Han blev ikke bange for biler, køer (vi red på en ko mark) o.l., men sten uha! Der skulle de andre ride forrest for, at han turde går forbi. Skøre krikker altså smiley

  • #11   31. aug 2014 Har tit hørt at heste er bange for landbrugsdyr, hvilket egentlig også er ret sært. Havde også en rideveninde hvis hest på 1.75 i stg, nægtede at gå forbi en fold med får o:

  • #12   31. aug 2014 Ja, andre dyr er de tit bange for. Min gamle pony var vildt bange for lamaer smiley
    Men jeg tror det er de andre dyrs anderledes lugt smiley


  • #13   31. aug 2014 En af min heste er bange for at træde på grankogler, og min hoppe er bange for køer... smiley smiley

  • #14   31. aug 2014 Min er generelt ikke ret god til dyr når jeg har ham med på tur. Selv shetlandsponyer bliver han bange for, generelt heste bliver han faktisk også ret bange for når de kommer løbende imod ham.
    Og han hedder endda Herkules, der er ikke ret meget heltemod over ham! smiley


  • #15   31. aug 2014 De har heller ikke så mange brikker at flytte rundt på, så man kan vel ikke altid forlange at de kan bedømme hvad der er farligt og hvad der ikke er smiley Har hørt om en hest der var bange for lyden af sine egne prutter, kan nogen slå den? smiley

  • #16   31. aug 2014 Nix.... Det lyder alligevel for sært smiley smiley smiley smiley

  • #17   31. aug 2014 Min hest bliver virkelig sjældent bange og når hun gør så ved jeg ikke hvorfor smiley

  • #18   31. aug 2014 Hahaha kender det alt for godt fra min, vi red tur af en vantlig vej, hvor de så havde lappet et hul midt på vejen, (det skal siges det er en privatvej som er ret smal, så vi rider altid midt på den.)
    Men DET var farligt, fordi "lappen" var mørkere end den normale asfalt. så hun hoppede hen over, hvilket kom pænt bag på mig, men der skete dog ikke noget! smiley


  • #19   31. aug 2014 hahahah når nu vi er ved prutter smiley
    Min gamle part som virkelig ikke var til at skræmme, sådan virkelig ikke han var ligeglad med alt! Jeg slog på et tidspunkt en prut i sadlen en med god lyd og han blev simpelthen SÅ bange, han fór bare afsted, det var simpelthen så komisk smiley


  • #20   31. aug 2014 Min 5 års DV er for det meste ret cool og kigger normalt ikke så meget...

    Men hun er hunderæd for islændere/frisere/shetlændere osv - altså heste/ponyer med meget hår. De spiser jo helt klart sådan nogen som hende smiley smiley


  • #21   31. aug 2014 Grise. Grise er de værste skabninger der nogensinde er blevet skabt ifølge min lånehest. Desuden spiser grise også heste - især de hvide heste. Sådan reagerer hun ihvertfald, når vi rider forbi den grisegård der ligger 400 meter væk.. -.- Stopper op og spænder op, vil kun bakke ind i træer buske osv. Der er ingen fremaddrift OVERHOVEDET når en gris er blevet spottet.. o_o

    Min egen er kold i røven overfor alt, gudsketak og lov for det da! xD


  • #23   31. aug 2014 Min gamle vallak var cool i alle situationer, bortset fra hvis der var køer. Han gik helt i baglås og tænkte kun på at komme væk.
    Min nye vallak tænkte at han skulle dø første gang han så får og køer, men efter han havde kigget længe på fårene gik det over, og da de to heste, der gik med køerne jagede køerne væk, opdagede min lille dreng at køer ikke var farlige. Nu er der ingen problemer med hverken køer eller får smiley


  • #24   31. aug 2014 Min Taura kan altså heller ikke så godt lide de dersens mega farlige og lumske stentrolde! Første gang vi var på en længere tur uden selskab af en anden hest end den jernhest min kæreste havde med, så var min søde og tålmodige kæreste nødt til at klappe hver eneste sten på turen... men vi overlevede :o)

  • #25   31. aug 2014 Jeg skulle trække min pony 5 km ned gennem byen i dag, fordi hun skulle flyttes. Da jeg trækker hende ud fra folden starter hun med at plante hovene solidt i jorden og vil ikke med, fordi hun ser noget mistænkeligt.... Jeg får hende dog med, men ti sekunder efter hopper hun frem, fordi hun bliver forskrækket PÅ GÅRDEN.....

    Resten af turen er der ingenting. Der går hun lige så stille pænt med. Gården var farlig, meeeen.. sådan en lille tur ned gennem hovedgaden søndag formiddag, hor alle er ude at handle, det er da intet! smiley


  • #26   1. sep 2014 Nu får i lige alle mine gamle pony og hest! xD

    Doryella (død): Intet.. Overhoved!
    Emmeline (solgt): Skraldespande og store sten... xD
    Maggie (Afleveret tilbage): Ikke noget..
    Napirai (byttet, da hun havde en skade og ikke kunne rides.. Vi fik ikke dette oplyst af hestehandler Jan Mortensen): Hun gad slet ikke ride tur, 1 km. Så var det hjem. -.-
    Weltizze: 4 år, så lidt baby. smiley Store sten og asfalten... -.-


  • #27   1. sep 2014 ALT...
    Gik for nyligt tur med min, da vi er flyttet og tænkte han skulle lære alle de nye ting lidt at kende. Først kom en bus, hvilket egentlig gik rimeligt. Så skulle vi forbi et skilt, der gik han også en stor bue udenom. En bil passerede uden han egentlig sagde så meget til den (han var stadig oppe og køre over skiltet). Vi gik over vejen og ind på en sidevej hvor han plantede hovene og ville ikke mere. Så kom der en motorcykel, som kunne se at hesten var utryg, så han var flink at stoppe motoren, men nææ hesten ville stadig ikke forbi. Motorcyklen vendte om og kørte en anden vej. Endnu en bil passerede (hesten var stadig oppe og køre over alt muligt andet). Så kom en lastbil... Hesten dansede lidt men lastbilen kom forbi. Jeg tænkte så at vi kunne dreje ind ad cykelstien og gå lidt af den inden vi gik tilbage. Men da vi ramte hjørnet af cykelstien blev han rigtig rigtig forskrækket og vendte om og var ved at smutte fra mig. Da jeg fik ham til at stå på alle fire igen så jeg at på marken ved cykelstien var der kommet to små PONYER løbende. Uha uha... Der trak han grænsen for hvad han skulle udsættes for. En cyklist så han var oppe og køre så hun stod af og trak en stor bue uden om os inden hun satte sig op og kørte videre. Så her besluttede jeg at vente med at gå tur til vi kunne få en støttepædagog med. Vi var ikke engang kommet 500 m. i en normalt ret stille landsby uden det store trafik smiley Men jeg er taknemlig for at alle trafikanterne der kom forbi udviste hensyn til os.


  • #28   1. sep 2014 Og ja glemte lige lidt.. Min hoppe er også virkelig bange for vej der skifter farve. Nyt asfalt, fra grus til græs eller fra grus til asfalt, det går virkelig ikke. Da vi var på stranden turde hun heller ikke gå fra det våde til der tørre sand. Hun er altså lidt sær..

  • #29   1. sep 2014 Min Pinto er også bange for sten, veje der skifter farve, grise, køer, skilte, andre heste (hun er svær at ride i ridehus hvis der er andre heste), kantsten, kloaker, brønde, træstammer, mudder, bunker af sten korn eller andet, muldvarpeskud... Osv ????

  • #30   1. sep 2014 heste er tit bange for andre dyr som grise og sådan... men har altid fået at vide det er lugten.. på ridelejr ville den pony jeg skulle trække ikk forbi nogle kaniner i bur smiley

  • #31   1. sep 2014 Verona er bange for busstoppesteder, dem skal vi en stooooor bue udenom. Hajtænderne på vejen er altså også farligt og streger på vejen (fx. fra nylagt asfalt så det bliver mørkere et sted.)

    Charlene er bange for køer, bænke og skurvogne, det er i hvert fald hvad jeg har opdaget indtil videre. smiley

    Svarri er bange for det meste, selv at gå ind i sin egen boks. Han er så også helt rå og har ikke set noget af dette som lille...


  • #32   3. sep 2014 Min er bange for alt, hun har en nervøs natur smiley

  • #33   5. sep 2014 Min dejlige springpony dør af skræk hvis der er:

    -Køer
    -En hest imod bom.
    -Bare noget der larmer/rasler/bevæger sig.
    smiley :D Skøre pony smiley smiley


  • #34   6. sep 2014 Hver gang jeg rider en tur på Bombay plejer jeg at ride sådan ned af en grus vej og der går to små shetter men dem siger han ikke noget til men han er virklig bange for hegnet og lamperne!xD
    Han er skam min lille skøre pony! smiley


  • #35   19. okt 2014 store sten- traktor- lastbiler og hvidt "snor" hegn smiley

  • #36   22. feb 2015 En hest jeg nogle gange rider er skrækslagne for vand den går 20 meter til siden før den tår gå forbi vandpytten

  • #37   22. feb 2015 Pas på bladene! De æder heste - tror min xD

  • #38   22. feb 2015 Casual er ret cool.. Han kan godt trække til siden og kigge, men han bliver hos mig.. Ej, vi havde lige en episode med sådan en.. Hvad er det de hedder? En markvander? smiley Men den var så også blevet tændt mens vi var på banen, så jeg blev faktisk ligeså forskrækket som han gjorde, da den lige pludselig spyttede med vand lige op i æsken på os.. Vild panik over gårdspladsen..

    Min gamle venindes hest var ualmindelig bange for får og geder.. Det var umuligt at få ham forbi en fold med dem, han kunne dreje om på et ben og gå hjem, hvis der ikke var en anden vej :b

    Min anden venindes pony går helt i baglås, hvis hun ser en ko. Især de brogede af slagsen.. Så hun var helt fra den, da hun mødte sin nye staldkammerat.. En pinto smiley Han lignede jo en ko.


  • #41   22. feb 2015 Min hesti er bange for fremmede heste :p. Derudover er hun bange for en sten vi passere hver dag, der er massere andre sten som hun slet ikke er bange for, men lige den er hun sikker på vil æde hende. :))


Kommentér på:
Heste og deres særheder!

Annonce