{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nervøs pony
  • #1   29. sep 2014 Stabilitet, stabilitet og mere stabilitet - mange laver en masse forskellige øvelser hele tiden for at "vænne hesten til mennesker" og "skabe tillid" men en hest (eller mennesker for den sags skyld) som er nervøse i forskellige sammenhænge har brug for stabilitet og ro. De har brug for at vide hvad der sker og hvornår det sker for at finde ro i de ting den laver. Når så hesten finder ro i de hverdagsting den laver så kan man begynde at udfolde og ligge få nye ting ind.

    Og så er det super vigtigt at man selv er rolig - mange bliver meget forsigtige omkring en nervøs hest og ofte er det en katastrofe i sig selv. Blide berøringer og (meget) forsigtige bevægelser kan gøre den utryg (fordi rytteren bliver ubekvemt). Hav fokus på din egen centrering og grunding og hav tillid til dine valg - udstrål "jeg har styr på det, du kan slappe af når du er sammen med mig" uden at blive agressiv i dit kropssprog selvfølgelig smiley

    Og til sidst kan det være en ide at kigge på hestens foder - jeg har selv en meget nervøs dreng og i perioder kan det være en god hjælp at give magnesium eller urter smiley


  • #2   29. sep 2014 Mange gange hjælper det bare at være til stede og vise ponyen, at du ikke bare går eller river fat i den, men giver den tid til selv at vælge at komme over til dig. Bare være helt rolig i din udstråling, undgå at 'stirre' for meget. Kig lidt væk og gå evt baglæns hen til den. Dette har hjulpet meget på min unghest, og nu er hun efterhånden lige så nem som dagen er lang, hun følger mig som en lille hund og støtter sig virkelig op ad mig

Kommentér på:
nervøs pony

Annonce