{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
879 visninger | Oprettet:

Nervøs pony {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
Jeg har part på en sød og dejlig pony, på kun 4 år. Hun er tilredet og er nu rideskolehest.
Problemet er at hun er begyndt lige pludselig begynder at løbe (galopere i fuld fart). Her i går faldt jeg af hende, jeg og en anden pige skridtede bare af så så lige pludselig drønede hun bare af sted, og når man skridter af bør både hest og rytter jo slappe af.. (der var ikke nogle grunde til at hun begyndte at løbe, der var stille og ingen pludselige bevægelser)
Hun gør det kun på venstre volte, hvis der er nogle der har oplevet noget i den stil eller bare har et bud på hvad det kan være så må i meget gerne skrive det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nervøs pony
  • #1   21. dec 2014 Jeg tænker bare at hun er en ung hest med krudt i røven og vil have gang i festen? Kan ikke selv se andre grunde til det smiley

  • #2   21. dec 2014 Syndt, at hun er SÅ ung af en rideskolepony at være! smiley

  • #3   21. dec 2014 Ja tror umiddelbart også, at det er fordi den er ung. Unge og nytilredne heste skal jo lige vænne sig til tilværelsen som ridehest og er ikke altid vant til det vilde. Men hvis det forsætter og hun virker nervøs, så kan jeg anbefale at give noget magnesium tilskud. Jeg red engang en meget nervøs hest, som farede op ved de mindste lyde og bevægelser (og porte den havde set 1000 gange før). Magnesium beroligede den en del og det hjalp på nerverne smiley

    Held og lykke med den.


  • #4   22. dec 2014 kan også være den siger fra over at være rideskolehest. Jeg har selv en pony der begyndte at bukke, stejle og løbe da han stod på rideskole, inden jeg fik ham (:
    Og der var min pony også kun 4 år


  • #5   22. dec 2014 Den er 4, der er ikke så meget andet i det:)
    De burde slet ikke være rideskole ponyer i så ung en alder, den bliver hurtigt træt af livet..


  • #6   22. dec 2014 jeg er enig med de andre at det er en lidt tidlig alder at være rideskolehest, jeg havde selv sådan en pony, han var bare 3 år og var lige blevet tilredet, men han løb med fuld fart ud af ridehuset og ud en en hæk. Dagen efter ringede vi til hans tandlæge og hun fandt nogle ulvetænder som sat og irreterede hver gang vi rørte i bidet smiley og ellers kan det jo være at hesten har nogle smerter eller noget smiley smiley

  • #7   23. dec 2014 Siden hun kun gør det på den ene side kan det også tyde på smerter, vil råde dig til at tage en snak med rideskolen om at få hesten tjekket af dyrlæge, eller kiropraktor og få sadlen gået efter smiley

Kommentér på:
Nervøs pony

Annonce