{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

Nervøs pony! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Jeg har en pony der ikke rigtig har gået dressur(da hun er en springpony), så nu er jeg i gang med at lære hende det. Hun er begyndt at gå fin bæring og hun går også fint med hovedet, men hun er meget nervøs for at gøre noget galt.

Så jeg ville spørge jer om"Kan i nogle øvelser jeg kan lave til træning, for at gøre hende mere rolig?". Jeg laver masser af øvelser, især 8-taller.

Hun virker meget rolig, bare hun laver noget hele tiden. Hun bliver svær at arbejde med på 20 m. volder, fordi hun bliver meget spændt over hvad der skal ske! Men hun er jo også en springpony og ikke dressur. Jeg har heller ikke haft hende mere en ca. 6 uger!

Men det skal lige siges at det ikke er noget problem, jeg gad bare godt at hun slappede lidt mere af smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nervøs pony!
  • #1   30. mar 2013
    Ned på jorden og kigge på en masse ting; paraplyer osv. :o) Og ud og oplev noget! Ud i naturen, ud i en fremmed ridehal osv. - oplevelse :o)


  • #2   30. mar 2013 Jaja selvfølgelig, men det jeg mener er at hun ikke skal være dressur pony, men jeg rider dressur 85% af ugen på hende, fordi det er meget vigtigt for en pony smiley

  • #3   30. mar 2013 Der er 3 ting træning, træning, og træning ..
    Er ikke selv meget for at bruge det tricks, men tag en ordentlig håndfuld godbidder med i lommen, og hver gang i laver noget nyt og hun gør hvad du forventede eller i hvertfald prøver på det så stop hende giv hende en godbid og gør det samme igen, og jo længere hen du kommer med øvelsen kan du måske nøjes med at rose med stemmen og et klap på halsen .. men det tager tid (:
    Tror ikke det vil hjælpe at vise hende alt muligt, for det du skriver er det jo dressuren hun er nervøs for og ikke omgivelserne ? :b


  • #4   30. mar 2013 Du må sørge for at give hende mod, så hun tør løse opgaverne du stiller hende. Synes det lyder underligt at det er en springpony, men den er nervøs når den går dressur? Hvordan er den så lige at springe? smiley

  • #5   30. mar 2013 Det vil jeg ikke sige men fair nok, jeg er heller ikke så pædagogisk, jeg fik min hest 3 mdr. Efter han var tilredet og han red bare på ude bane og I ridehus "derhjemme" og han klare sig fint uden at have set en paraply eller lign. Også startede han springstævne i slutningen af sommeren uden problem.. rytteren skal bare have den rette indstilling og vilje..
    Viljen til at ville, giver evnen til at kunne .. (:


  • #7   31. mar 2013 Jeg havde en nervøs pony i starten, der havde jeg kun en dum ridebane til rådighed- og en kæmpe skov. Vi red alle mulige veje som hun aldrig havde prøvet før. Så fik vi ridehuskort hvor vi fik lov til at ride et par gange om året. Jeg synes det ville være godt at den kom ud og oplevede noget

  • #8   2. apr 2013 Slap af og nyd turen smiley Kender Sharon fra SSRK, rigtig fin pony! smiley Hvis du slapper af og lader som hun ikke spænder op, kan det være hun finder ud af det ikke er farligt... Man kan godt komme til at spænde lidt op selv(selvom man ikke lægger mærke til det), det kan hun jo mærke, især når hun er så følsom, kender jeg i hvert fald fra min egen hest smiley Bare slap af, lad som om det ikke er farligt og bare tænk på det bedste smiley Det er en helt fantastisk pony, super super fin smiley
    Ellers måske lidt tillidsøvelser, hvor det er sjovt for jer begge to, så hun finder ud af, at du kun vil hende det bedste smiley

    Alt muligt held og lykke, håber virkelig det bedste for jer smiley


  • #9   2. apr 2013 Lise-Marie Lund Eriksen hun er blevet tilredet forkert i Holland, så hun er meget bange hele tiden for at gøre noget galt. Hun er super på springbanen, men mangler selvtillid siger Tommy Lundby.

  • #10   2. apr 2013 Det skal lige siges at Sharon stoler fuldt ud på mig. Det ved jeg fordi hun ikke vil væk fra mig, hun vrinsker efter mig hvis jeg bare går ind med sadlen, så det har ikke noget med det at gøre. Men den anden dag red vi over til en grusgrav der ligger i nærheden sammen med min mor. Også da vi kom hjem gik hun meget afslappet i dressuren, så jeg tror det har noget at gøre med at hun skal hele tiden have noget at lave, ellers keder hun sig smiley Amalie det er fuldstændigt rigtigt den anden dag ville hun ikke igennem et led, så hun var lige ved at stikke af med mig, men så satte jeg mig dybt i sadlen, så gik hun bare igennem uden nogle problemer smiley

  • #11   2. apr 2013 Det er jeg bare rigtig glad for at høre! smiley Det er så godt, at i er så glade for hinanden smiley

Kommentér på:
Nervøs pony!

Annonce