{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

Nervøs pony! {{forumTopicSubject}}

God aften! smiley

Min part er begyndt at blive meget nervøs. Han bliver bange for de mindste lyde.
Jeg aner ikke hvad der sker med ham!

Fx. da jeg havde sat ham ind i sin boks, brækker jeg en gulerod i halv. Han springer til siden og puster voldsomt. smiley

Jeg håber i har nogle ideer til at få ham til at falde lidt mere ned smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nervøs pony!
  • #1   11. maj 2014
    Sørge for at hesten ikke får noget foder med meget stivelse i, så det gør den ekstra vågen. Sørge for at hesten oplever en masse - at i der hjemme træner og se en masse ting som plastic, paraply osv. osv. og at i kommer ud forskellige steder også uden det nødvendigvis er et stævne.

    En meget skræmt hest, kan dog i nogle tilfælde også være en hest der har låsninger i nakken.


  • #2   11. maj 2014 Det samme som krikken.
    Evt magnesium?
    -Min fuldblod, er blevet lidt mere til at have med at gøre, efter han er startet på magnesium. Selv om han stadig er prop fyldt med energi, og meget nervøs smiley


  • #3   12. maj 2014 Min gamle vallak havde perdioder,hvor han havde ondt i ryggen, i de perioder kunne at også bliver bage for lyden af en knækket gulerod... S jeg vil helt klar få en kiopraktor ud til ham
    tror det er fordi at deres fæugtinstinkt bliver mere tyde ligt, da de jo ved at de ikke kan rende så stærkt væk fra rovdyret, hvis de har ondt...

    Mvh Marias


  • #4   12. maj 2014 Hold da op en masse tastefejl- var vidst ikke helt vågen... Håber du kan tyde det alligevel??

  • #5   12. maj 2014 Havde også en pony der var reeeet nervøs, men der var desinsibilicering vejen frem for os..
    Jeg uddyber.. Hvis hun f.eks. har været bange for lyden af velcro fra en jakke så har jeg bare blevet ved med at lave lyden til hun egentlig var ligeglad.. Det kan bruges til småting, selvfølgelig skal man ikke binde hesten til en bil hvis den er bange for trafik. Men blot overbevise hesten om at du har så meget styr på situationen at den slet ikke behøver at være bange..


  • #6   12. maj 2014 Og ja som de andre skriver.. Når det er kommet så pludseligt kan han have ondt, så tag selvfølgelig hensyn til det

Kommentér på:
Nervøs pony!

Annonce