{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Tyk hest :/ {{forumTopicSubject}}

Søger hjælp til min for tykke hyp smiley

Hun går pt. På græs da jeg ikke har andre muligheder, hun får kun græs, vitaminer og mineraler.

Bliver redet ture ca 5 gange om ugen.

Jeg har Idag lukket noget af græsset fra så hun har mindre græs og gå på.

Overvejer lidt mundkurv synes bare det er så synd men det er jo også synd hun er tyk smiley

Nogen gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tyk hest :/
  • #1   15. jul 2015 Hun kan jo sagtens spise græs med mundkurv på, det det hele handler om med mundkurv er at hesten ikke kan få ligeså meget græs og skal arbejde lidt mere for at få fat i det smiley Der er intet syndt i det smiley

  • #3   15. jul 2015 Mundkurv er i mine øjne langt at foretrække, fremfor evt. forfangenhed eller svær overvægt. smiley

    Evt. kunne du også få tjekket for sukkersyge / EMS?.. Prøv at Google lidt om sygdommen, og se om der er flere ting ved hesten, der kunne være symptomer på det..


  • Fogh
    Fogh Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 30
    #4   15. jul 2015 God ide at lade hende gå på et mindre stykke. Med tiden får hun jo græsset det ned. Jeg har ikke den store erfaring med mundkurv, og har nok lidt samme holdning som dig, men jo, den vil jo klart mindske hendes græsindtag:)
    Jeg ville dog ikke give den på mere end et par timer ad gangen for at undgå spændinger hos hesten.


  • #5   15. jul 2015 Jeg er både for og i mod mundkurv, syntes det er en god løsning hvis man har en overvægtig hest ( har jeg også selv ) men det der er knap så godt ved en mundkurv er at hesten ikke kan forsvare sig med bid, og de har også svært ved at klø sig.
    Så der er både gode og knap så gode ting ved mundkurven.
    Ved min har jeg gjort ligesom dig, jeg rider også 5-6 gange i ugen, og har lukket hende på mindre græs, og det har hjulpet meget:-)


  • #6   15. jul 2015 Jeg prøver med mindre græs og så må jeg se tiden an mange tak for hjælpen smiley

  • #7   15. jul 2015 Jeg vil sige på med mundkurven. De fleste heste lærer hurtigt at klø sig med den på, og jeg har stadig ikke set den forhindre hesten i at ligge ører og lange ud med et forben i stedet for smiley

    Mundkurven begrænser hestens indtag med ca. 20% alt efter modellen og om du klipper hullet/hullerne større, så det er virkelig at anbefale smiley


  • #8   15. jul 2015 Jeg overvejer lidt on det evt. Kunne være en mulighed at have hende til at stå på stald om dagen/natten så hun ikke kan græsse 24 timer i døgnet?

    Folden hun går på er en fold hvor græsset ikke bliver lagt om og heller ikke gødet. Det er sådan noget langt tyndt græs lidt alla ukrudt græs (håber i forstår) og det andet er kløver som er næsten nedbidt. .

    Så ved ikke om der er en dårlig ide og have lukket noget af folden af eller om det er bedre hun bare har det hele.

    Det stykke jeg har lukker af til hende er der ikke noget af det lange græs på...


  • #9   15. jul 2015 Hellere fuld døgnfold end kun halv fold. Heste som ikke går på døgnfold spiser meget hurtigere af græsset, og kan (hvis jeg husker rigtigt) indtage alt hvad de behøver på 4 timer. Så jeg ville lade hende blive ude med mundkurven på smiley

Kommentér på:
Tyk hest :/

Annonce