{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

Tyk hest {{forumTopicSubject}}

jeg har store problemer med at min hest er for tyk.
Jeg har haft hende på græs i sommer hvor hun til sidst er blevet meget tyk.,.
jeg rider hende hver dag og hun får faktisk ikk særlig meget foder. men sys bar ikke der er noget som virker.. er der nogen som har gode råd til noget godt foder som ikk feder så meget eller god træning for at hun bliver lidt pænere at kigge, da hun gerne snart skulle ud og starte lidt stævner med min søs.
og mange spørger hvornår hun skal fole og dette er ikke tilfældet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tyk hest
  • #2   3. jan 2009 står hun på halm?? så skift evt. til spåner smiley

  • #4   3. jan 2009 islænder foder også selv om der ikk er noget islænder i hende??
    og hvad er det oliefri lucerne?? og hvor kan man købe det for det tror jeg ik jeg har hørt om før...

    Tak for dine gode råd


  • #5   3. jan 2009 Pas på med at give for mange gulerødder og lucerne hvis den er for tyk.
    Da der er meget sukker i gulerødder og meget protein i lucerne.
    Hvad med kun at give hende vitaminer og mineraler ? I steden for foder (Men ved heller ikke hvad den bliver fodret med)


  • #6   3. jan 2009 Hårfrø er super smiley
    ..og så selvfølgelig noget mineraltilskud, så den stadig er dækket helt ind..


  • #7   3. jan 2009 En vitamin/mineral-blanding og så ellers bare en masse god hø.

  • #8   3. jan 2009 Ja hun står på halm.. pog giver hende egentlig en del gulerødder for tiden.. det var dog bare for at forkæle hende.. ved ikkk helt hvad foderet hedder men ikk den bedste kvalitet.. har overvejet meget at skifte og det er så hvor jeg ikk kan finde ud af hvad der kunne være godt for at hun taber sig lidt meget..

    Tak for de mange gode svar,,,


  • #9   3. jan 2009 Spillers har en foder til overvægtige heste, så de stadig får den mængde foderenheder de har behov for, med de mineraler , vitaminer osv, de har behov for, dog uden det overskydende fedt... kan ikke huske hvad det hedder, men du kan nok finde ud af det ved en forhandler der har Spillers... skulle selv til at have fat på det, efter samråd med Spillers importøren, men så tabte min hest sig uden.. .

  • #10   3. jan 2009 Athene som jeg låner er også meget tyk for tiden (med stor fed streg under meget) Da jeg begyndte at låne hende, var hun også ret tyk, fordi hun ikke blev reddet ret meget. Da jeg så begyndte at ride hende stortset hverdag, self. med fridage, blev hun meget pænere at se på. Hun fik ikke foder på det tidspunkt, men det begyndte hun så at få (vitaminer og valset havre) Og hun havde fået en rigtig flot facon, til at hun er en kraftig hest af type.

    Men så blev hun halt i 2 mdr. og blev lige så fed igen som hun var før. Da hun så blev reddet her i somemrs, blev hun okay at se på igen. ikke ligeså flot i faconnen at se på som i vinters, men fin nok. Nu har hun så været halt i over 3 mdr. og er endnu tykkere en hun var i starten, trods hun kun får det foder og hø der er aller mest nødvendigt. Der er næsten heller ingen græs, så vi forstår simpelhen ikke hvordan hun er blevet så tyk.

    men hun skkal åbenbart motioneres hver dag for ikke at blive tyk.

    Det er også synd for hende at hun er halt, for hun elsker bare at komem ud og lave noget trods hendes 19 år. Hun bliver så sur, og træls når man ikke snakekr med hende, nusser hende, køler hende og rører ved hende i et stykke tid. Hun ELSKER det smiley

    Så måske skulle du skifte til noget andet foder, og så måske ride lidt længere tid og lidt "hårdere"
    Nu ved jeg ikke hvor lang tid, og hvor hårdt du rider, så ved jo ikke om du KAN ride længere, og hårdere smiley



    roman fra mig ;I


  • #11   3. jan 2009 Julie, nu er havre så sukker, og bliver det ikke brugt til energi, så feder det...
    prøv at udelade havre, og få en fuldfoder med stivelse, istedet for sukker , evt. Spillers produkterne...


  • #12   3. jan 2009 går den på græs? fjern den fra det og rid noge mere

  • #13   3. jan 2009 sys du skal få lavet en fedt sugning på den smiley

  • #14   3. jan 2009 hun bliver redet hver dag ellers løs i hallene.. men er meget opsat på at hun får sig rørt hver dag.. dog har hun været syg fem uger men stadig fået sin daglige motion bar uden rytter på ryggen...

    Har ikk så vildt meget forstand på foder mærker men Spiller produkter kan de købe næsten over alt. fx i Land og Fritid og måske i Tyskland da jeg bor tæt på grænsen og tit køre derned for at få foder.


  • #15   3. jan 2009 *La Dolce Vita* med Lastbilkørekort - Jyde tilsalg

    Jeg giver den heller ikke havre nu, og sagde helelr ikke at hun skulle gøre det. Men det var fordi hun skulle have noget foder, og noget energi, for en hest der bliver brugt så meget skal også have noget brændstof.

    hvis hun fik havre nu, så var der nok en grund til hun er så tyk smiley


Kommentér på:
Tyk hest

Annonce