{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tyk hest
  • #1   26. apr 2016 Pas på med ikke at tage for meget foder fra ham, så sætter du forbrændingen ned smiley

    Umiddelbart ville jeg give hø og vitaminer og ikke andet smiley


  • #2   26. apr 2016 Får han halm? i så fald, vælg noget andet strøelse i boksen..
    Og de gange han bliver motioneret.. Får han pulsen op? Hvis ikke, så skal pulsen op.. Selvfølgelig i moderat mængde i starten..


  • #3   26. apr 2016 Han har længe kun fået 400 g
    Han står på spåner, da han er allergi hest og får wrap. Og jo, han både sveder og puder når vi rider så vil da mene at han får pulsen op smiley


  • #4   26. apr 2016 Hvis den er for tyk er der jo ingen grund til foderet, så fjern det, giv vitaminer og massere af stråfoder.

  • #5   26. apr 2016 Sørg for det ikke er alt for stærkt/godt wrap.. Det kan også fede.. Alternativt kunne du vande høet..

  • #6   26. apr 2016 Luk evt. hesten i løsdrift, så hesten ikke står stille 14 timer i døgnet. Og så kun fodr med vitaminer, og evt en håndfuld lucerne uden melasse eller olie.

  • #7   26. apr 2016 Løsdrift er ikke en mulighed, da den er allergi hest. Og bunden i en løsdrift er halm. Han går på fold ca 14 ofte mere i døgnet så det er ikke de "stille" timer inde han har flest af.
    Hø er heller ikke en mulighed, da det ikke bare lige er sådan at vande, det skal helst ligge i blød og det har jeg ikke mulighed for.


  • #8   26. apr 2016 kør ham på salvana vit/min blanding samt snittet græs eller lucerne uden melasse eller olie . og giv ham meget og varieret arbejde.. masser af galop og gerne arbejdsgalop så han strækker sig. masser af skridt på lige strækninger i frisk tempo og eller løsspringe ham 1 til 2 gange om ugen. så skulle du gerne begynde at se resultater smukke smiley

  • #9   26. apr 2016 Ved ikke om du snakker om en løsdrift som er hos dig, men vores løsdrift er ikke af halm :). Det er træpiller.

    Min pony var ekstremt fed sidste år, så fed at det var direkte farligt.
    Her har det hjulpet at hun kom ud i en løsdrift (selvom det ikke er en mulighed hos dig), fik fri adgang til grovfoder og at hun fik pulsen op nogle gange om ugen. Hun er stadig for stor, men det har virkelig hjulpet.
    Og så har jeg skiftet hende over på rene vitaminer fra Vitafor :).


  • #10   27. apr 2016 Min fjordhest kæmper også med vægten efter måneder med en skade og senere hen manglende tid fra min side.
    Og vi er nu påbegyndt vægttab, ved at hun er kommet på døgnfold, med lidt græs ellers jord, får hø og vitamin bolsjer, samt longering, gå ture og ridning flere gange om ugen, og hun er allerede blevet i pænere stand på få uger smiley


Kommentér på:
Tyk hest

Annonce