{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.801 visninger | Oprettet:

Hund og hest sammen? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!! Jeg vil lige høre jer der både har hest og hund, hvad i gør!
Jeg har den skønneste schæfer, men han gør, af alle andre dyr end ham selv. smiley jeg vil gerne lære ham at være med ude i stalden uden at skabe sig.. Hestene står i boks, der er 4, og så bliver de lukket ud når jeg kommer. Hvordan har i lært jeres hunde det ? Jeg tænker at skære nogle pølser ud og tage med og så rose hver gang han snuser til dem?

Gode råd modtages med kyshånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og hest sammen?
  • #1   20. jan 2016 Først og fremmest - sikke en dejlig hund du har der!

    Og ja, vejen til de fleste hundes hjerte går igennem munden.

    Jeg har også schæfer, og hun har været med i stalden fra hun var hvalp, så hun er rimeligt vant til at omgåes hestene.

    MEN - da hun var ikke så gammel stod hun sammen med mig en dag jeg lige havde lukket hestene ud på en ny og spændende fold. De gik helt i selvsving, og gav den max gas på folden med fuld galop og bukkespring.

    Ciba blev nysgerrig for at se hvad de lavede, stak hovedet frem, og placerede snuden lige på stødhegnet.

    Lige siden den dag har hun gøet hver evig eneste gang hestene galopperer ude på folden. Hvis jeg sidder på hesten er der ingen problemer, så siger hun ikke noget, men hvis de løber på folden så er den helt sikker. Så gør hun og virker lettere skræmt.

    Men jeg tror du er inde på noget. Tag ham med så ofte du kan, og sørg for at skabe gode fredelige oplevelser sammen med hestene, gerne krydret med godbidder der kun må gives når hunden er helt afslappet.

    Se bare hvor hyggeligt det kan være:
    https://www.facebook.com/equilitydk/videos/815907411868250




  • #2   20. jan 2016 Han var med derude Idag og det gik okay til sidst inde i stalden, men da jeg lukkede dem ud og de, ligesom dine løb, så løb han efter, jeg kunne godt kalde ham tilbage men hestene bliver jo bange .. Han løb bare under hegn og det hele, på trods af at han engang fik stød!

    profilbillede
  • #3   20. jan 2016 Det skal han ikke have lov til. Så må du sørge for at han er lukket inde i en boks mens du lukker ud, eller du må have en snor i ham, hvilket nok ikke er hensigtsmæssigt hvis det er dig der lukker ud.
    Det bedste vil være at få en anden person til at lukke hestene ud, mens du har ham under kontrol (med eller uden snor, han må bare IKKE fare efter hestene) og så skal du rose ham rigtigt meget for at blive ved dig.
    Det er lige så vigtigt at træne stopsignal med hunde som det er med heste.


  • #4   20. jan 2016 Det ved jeg, og da han kom tilbage vidste han godt det var forkert, og lagde sig ned ved mig med det samme!
    Det med hjælp tænkte jeg først over bag efter. smiley måske skal jeg bare lade ham blive hjemme


  • #5   20. jan 2016 Ja jeg havde også Rocco med ud i stalden fra da han var hvalp. Han var også med på en enkelt ridetur.. Men en dag stod han ude på folden og de nysgerrige heste flokket sig om han, han blev lidt bange og bakkede ind i hegnet og fik støt. Han troede desværre at det var hestene og blev bange for de..jeg fik ham dog trænet en lille smule. Men han er ikke tryg ved de og undgår de helst smiley bliver spændende nu hvor hestene kommer hjem at gå..hvordan han tager det smiley

    Mvh TT


  • #6   20. jan 2016 Pas på med at være vred på ham når han kommer tilbage. Jeg ved godt at det er svært når den lige er benet efter hestene, men man bør faktisk rose den for at den er kommet tilbage

  • #7   20. jan 2016 Jeg havde dsv ikke hest da jeg fik Kenzo som hvalp, så han har ikke haft mulighed for at komme med, men helt siden han var hvalp har han været med i dyreparker osv og han forstår det bare ikke smiley

  • #8   20. jan 2016 Det er bare at blive ved og blive ved. Men tag ham kun med når du har tid og overskud til at tage dig særligt af ham. Det gode arbejde du lægger i starten, det får du mange gange igen når han er blevet vænnet til at være med smiley

  • #9   20. jan 2016 Jeg prøver også at rose Pia, det er som du selv siger, bare pisse svært smiley
    Mennesket lærte vi også altid til træning. Han leger med en af hundene ude fra stalden, som vi har i pleje 2 dage om ugen, måske skal vi bare holde os til det, og indse han aldrig bliver "staldhund".. Så kan jeg også nyde tiden i stalden i stedet for at være OBS hele tiden


  • #10   20. jan 2016 Det går nok med en masse positiv træning smiley

    Mvh TT


  • #11   20. jan 2016 ja, det er et spørgsmål om prioritering. Det tager tid at træne dyr. Hvis det fungerer med "playdates" og du bedre kan nyde hesten og arbejdet i stalden uden hund, så gør op med dig selv hvad der er vigtigst

  • #12   20. jan 2016 Nemlig Pia, har dog altid haft en drøm om at han kunne være med, men tænker jeg bliver nødt til st tænke lidt på ham også, han bliver jo også stresset af det

  • #13   20. jan 2016 Lang sporline i ham indtil der er styr på det. Han skal ikke have mulighed for at løbe efter hestene og hvis ikke det er blevet trænet aner han jo ikke, at han skal blive liggende. Nogle gode øvelser er at træne selvkontrol derhjemme, hvis i ikke gør det i forvejen smiley Det lyder jo til, at det ellers går fint

  • #14   20. jan 2016 Det gør vi rigtig meget i herhjemme Fünke, og han var blevet dækket af, men når han bliver "stresset" eller der sker noget vildt, så er det som om hans selvkontrol forsvinder smiley i alle andre situationer virker det, selv når hans legekammerat (den anden hund) løber rundt, så kan han blive, men de heste var bare lidt for interessante

  • #15   20. jan 2016 Nu ligger han her og siger undskyld smiley han er den Skønneste hund! Udenfor stalden smiley

    profilbillede
  • #16   20. jan 2016 ëj undskyld! jeg har aldrig haft hund eller noget som helst.

    MEN HAN SER SÅ DEJLIG UD! smiley smiley smiley
    Super søde øjne smiley


  • #17   20. jan 2016 Vi har to hunde, en schæfer og en dansk svensk / Kleinermønsterlænder blanding.

    Vores schæfer tog længe om at lære at være med i stalden, netop fordi han køede og løb efter hestene. Han er også typen der hvis f.eks hestene går ind i ham, så snappede han efter dem frem for at flytte sig. Det har taget tid, men han har lært det nu. Dog skal vi stadig være 100% obs på ham hele tiden!

    Min blanding derimod var super nem lige fra hvalp, jeg kan stå og undervise på ridebanen og lade ham tøffe rundt udenfor ridebanen, uden at han går til hestene, og han flytter sig lynhurtigt hvis de går i mod ham, selvom han ikek er bange for dem.

    Han har en "naturlig respekt" hvor er schæferen er mere sådan: "Nej du kan sgu' selv flytte dig!" xD


  • #19   20. jan 2016 Hvor er din schæfer skøn "stald Z"

  • #20   20. jan 2016 Tak møffe. smiley

  • #21   20. jan 2016 Camilla præcis sådan er min schæfer også!!

  • #23   20. jan 2016 Åh! Min er også total lalleglad. Her fanger han snebolde

    profilbillede
  • #25   20. jan 2016 Det lyder godt! Tror også godt jeg kan vænne Kenzo til hestene, men det virker bare så umuligt lige nu, og hestene står ikke hjemme ved mig selv, så jeg overvejer om han bare skal blive hjemme smiley

  • #26   20. jan 2016 Jeg vil sige at har du ikke tiden og energien til at træne målrettet på problemet ude ved hestene, så hellere lade ham blive hjemme. På den anden side er det også meget alenetid hvis du vel at mærke er væk på fuldtidsjob/-studie og bruger tid ved hestene, så ville jeg finde en løsning smiley

  • #27   20. jan 2016 Pt arbejder jeg desværre ikke Fünke, så lige nu er det ikke et problem at han er hjemme de 4 timers tid jeg er væk, men når jeg får arbejde bliver der selvfølgelig prioriteret anderledes smiley og så er jeg kun af sted når min kæreste er kommet hjem smiley

  • #28   20. jan 2016 Okay ja så er det jo en anden situation smiley

  • #29   20. jan 2016 Ja smiley det har ihverfald ikke været et problem indtil nu smiley jeg ville egentlig bare have ham med fordi jeg syntes det kunne være hyggeligt, men ikke hvis han stresser

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #30   20. jan 2016 Min Rollo gør af hestene fordi at han er bange for dem.

    Vi har accepteret at han ikke bryder sig om hestene, trods at han har været med i stald jævnligt, og oplevet heste på tæt hold og i nærheden.

    hvis du ikke kan koncentrere dig 110% om hunden, så hellere lade den blive hjemme , ellers vil det kunne skabe utroligt meget frustration ved hunden at den ikke ved hvad der er rigtigt og forkert opførelse smiley



    profilbillede
Kommentér på:
Hund og hest sammen?

Annonce