{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

Hest og hund. {{forumTopicSubject}}


Hvordan klare du den - at have både hest og hund med ude? Mener du i det hele taget det er forsvarligt?

Tim er ikke over glad for heste - nok mest fordi han ikke helt ved hvad de er for nogle størrelser.
Men hvordan ville du vænne hunden til i første omgang bare at gå i den ene hånd og hesten i den anden?

Hvis hunden blev tryg ved hesten - ville du så kunne finde på at tage den med på tur som " hånd hund "?

Hvordan har du evt. opdraget hunden til at blive liggende i et hjørne af banen - selvom blade fløj rundt ( jagtinstinkt siger LØØØØB )?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest og hund.
  • #1   17. feb 2011 hund med på tur er absolut no go i min verden.
    luft hunden for sig selv.
    hunde må ikke være løse i skoven, og en hund ved siden af , i snor er for uforsvarligt.
    Skal hunden absolut ligge ved banen, så foregår det i en snor.


  • #2   17. feb 2011 Når jeg går med min hest, kan jeg godt finde på at have hunden med.



  • #3   17. feb 2011 Jeg har altid min hund med ude ved hestene, når jeg rider er han også med. Han løber bare rundt og ved han ikke skal stå i vejen for der bliver altså ikke taget hensyn. Jeg har også nogle gange haft ham med på tur hvis det bare har været rundt på markerne når der lige er høstet

  • #4   17. feb 2011
    Tim er lidt for drevet at jagtinsinkt til at jeg ville have ham med løs ved veje - men ville godt kunne slippe ham på en lang markvej fx.
    Og nej en hund må ikke slippes i en skov - bliver han heller ikke smiley



  • #6   17. feb 2011 Altså min gamle hund havde jeg ALTID med på tur. Og hvis jeg red på banen tullede han bare rundt lidt for sig selv.
    Men hvis jeg skal være ærlig, så vil jeg ikke råde nogen til at gøre det. Man har i bund og grund ikke styr på en s..d når man sidder på hesten. Jeg turde kun at gøre det fordi hunden aldrig undveg fra min side.


  • #7   17. feb 2011 Vores hund er ikke glad for heste, så den passer godt på i stalden og holder sig på afstand af hestene. Har den kun med på tur, hvis en af minde forældre går med.

  • #8   17. feb 2011 jeg har heste hjemme, og af gode grunde også hundene hjemme smiley

    så mine hunde drøner altså rundt sammen med hestene. de går også i stalden og er med på ture. ingen problemer.
    der er ingen opdragelse på den vis i det, men hundene og hestene respekterer hinanden, og undgår på den måde nogen sammenstød.

    Jeg føler det ikke uforsvarligt smiley


  • #9   17. feb 2011 Jeg har ind imellem min hund med på gården.. Det er dog mest om sommeren jeg gør det.. smiley På gården hvor jeg står, skal hundene føres i snor, hvis de skal med.. hvilket jeg syntes er helt fint.. det kan hurtigt gå galt med hestene.. Men jeg syntes min hund og mine heste kommer fint ud af det med hinanden.. Min hund har tilpas respekt for hestene.. og holder sig i en fin afstand.. Jeg har hende dog aldrig med ud på skridt ture.. det tør jeg gangske enkelt ikke.. Mine hopper er i forvejen noget vågen på tur.. så det kunne nemt gå galt når man har en hund med sig.. Når jeg har hende med til hestene, er det fordi vi så går en god tur bagefter.. smiley

    Der er dog en på gården, der tit har hendes hund med på gården.. og rider ud på hesten, og har hunden med løs..


  • #11   17. feb 2011
    Går ikke til hundetræning nej. Men kan kan godt komandoen bliv til en vis grad dvs. flyver der et blad forbi så suser han efter det.
    Dvs. inden for eller hvis der ikke er noget der suser forbi så opfører han sig fint.

    Hun lytter desuden fint hvis den er fri - vil bare ikke have den fri i nærheden af vej da den som sagt flyver efter det er flyver og ikke tager hensyn til en bil eller andet.


  • #12   17. feb 2011 Vel - nu er min hests bedsteven(udover hesten Lotte) hunden Silas.

    Silas trækker aram igennem hele stalden, og aram følger med og stopper når silas gør(min mor går dog self. med rundt!)

    Men nej, jeg ville nok aldrig have hund med på tur smiley HVIS der skulle ske noget, og den anden stak af, og det hele blev noget rod..

    Dette foregår jo i stalden, et sted hvor begge hører hjemme smiley


  • #13   17. feb 2011 Altså vores hund er så trygge ved hestene at den ligger sig under dem, når de stå på staldgangen smiley Også elsker den at løbe og lege med dem på folden, og nogle gange sidder den da også på vores shetter smiley
    Men tror aldrig jeg på den måde vil tage den med på tur, altså min mor går tit med den mens vi rider, men ville ikke selv tage den med smiley


  • #14   17. feb 2011 der hvor jeg stod før var hunden kun inden for da de lige havde fået den
    og ellers havde den været ude i stalden eller på markerne
    og når jeg skulle på tur så var min sted far ved siden af og så kunne hunden godt finde på og gå med
    og den gik bare løst og når man kaldte på den så kom den

    det var en labrador

    og den hund som er ude i stalden
    den er så inden for men kommer også ud
    og den har ikke snor på og løber bare rundt
    og hvis man synes den er for langt væk
    kalder man på den og så komme den løbene
    den kan så godt finde på og løbe væk hvis man ikke lige holder øje med den og der kommer en cykelene
    men så er det jo bare lige og tage fadt i hals bånd
    og få den op i armene og gå over til ejer mand

    det er en hårløs et eller andet


  • #15   17. feb 2011 Mine er for det meste med mig faktisk over alt. med på ride tur (Ikke skoven) med til og muge ud (Dog sidder de i bilen når jeg lukker hestene ud) Ellers er de der altid smiley

Kommentér på:
Hest og hund.

Annonce