{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.081 visninger | Oprettet:

Traume - Kan det sidde så dybt? {{forumTopicSubject}}

Jeg har funderet meget længe over et "dilemma"

Jeg har en hest. - Ja surprice smiley
Mange ting har hun igennem tiden været bange for.
F.eks pisk, en sten, en paraply osv.
Disse ting har jeg med tiden kunnet træne ud af hende.
Men jeg har 2 ting som nærmest ses som en umulighed.

Sprayflaske
og at man hoster.. - Ja i læste rigtigt. En meget spøjs hest.

Jeg har haft hende i snart 7 år. Og i den tid har jeg ofte trænet hoste. F.eks. Når jeg er syg. Eller når dem jeg rider ture med er syge. Vi er nået så langt som til at hun kun hopper frem og kaster med hovedet hvis en af de andre på turen hoster. Det er et minifremskrist fra at hun før satte i trav og kastede med hovedet når de gjorde det. Men hoster jeg som rytter eller trækker så er adfærdren ikke ændret.

Det samme gælder en sprayflaske det er trænet. Trænet og trænet. Og når vi så får fremskridt en af gangene så stopper vi mens det går godt. Og næste gang så kan vi starte forfra.

Jeg søger ikke ideer til træning for gider ikke træne det længere. Det er bare en del af hende som hun er smiley

Men kom til at fundere over om det virkelig kan passe at noget kan sidde så dybt i hesten at man faktisk ikke kan træne sig ud af det? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Traume - Kan det sidde så dybt?
  • #1   25. apr 2016 Tja, et traume kan vel godt blive siddende. Men tænker at det lige så meget kan være at det er noget der ubevist er indlært, som hesten associerer til..

    Det med sprayflasken, burde være nemt at træne væk. Underligt at det ikke er lykkeds for dig.
    Derudover så tænker jeg at et host er voldsomt. Der er lyden i sig selv, men så er der jo også menneskets fysiske muskelkontraktioner, som vil virke meget voldsomt hos en sensitiv hest. - Så tænker at det kan være en grund til at hostet kan være så voldsomt for Bette.


  • #2   25. apr 2016 Det kan det desværre ja. smiley
    Blanca kunne ikke bindes med hovedet mod en mur, uden at gå grassat, det blev aldrig bedre og jeg valgte til sidst at droppe det, og bare lade være med at binde hende hvis ikke hun havde mulighed for at stå sidelæns. smiley


  • #3   25. apr 2016 Sanne:
    Ja let at træne. Det er vi enige i. Desværre virker træningen ikke. Og det er trods flere mennesker har forsøgt med mange måder. smiley

    Men tak for svar smiley


  • #4   26. apr 2016 Ja det kan det! Derfor er det ikke bare bare at træne heste eller at omgås de. smiley det kommer også an på hesten hvor nervøs og tillidsfuld den er til mennesker. Nogle heste kan man træne det i årevis med minimale fremskridt (som Tindur) og andre kan man aldrig komme nogle vegne med smiley

    Mvh TT


  • #5   26. apr 2016 Den lille shetlænder jeg passer, var ude for en ulykke med vogn for nogle år tilbage. Han er angst for alt der hedder eller ligner cykler (den har vi heldigvis kunne træne os ud af), men også blafrende tøj, dækner/tæpper. Det at jeg tager min jakke af er nok til at han løber... Det er umuligt at få noget på ryggen af ham, ikke engang hans fleecetæppe. Han har lært at kunne have rytter på, men hvis det er et lille barn, med en lidt stor farverig jakke - så er det farligt. Jeg tror på det kan ligge så utrolig dybt i dem!

  • #7   26. apr 2016 Det er bestemt ikke relationen mellem min hest og jeg der fejler noget og kan slet ikke se hvordan jeg skal kunne forbedre denne. smiley

    Tror bare det er ting som ligger meget dybt i hende smiley


  • #9   26. apr 2016 Jeg forstår slet ikke hvad du mener smiley

Kommentér på:
Traume - Kan det sidde så dybt?

Annonce