{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.243 visninger | Oprettet:

Nedsidning {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen
Ville lige høre, om i har haft det på samme måde som jeg.

Jeg har nu haft min hoppe i omkring 2,5 år. Og jeg har rigtig svært ved at sidde nedsidning i hendes trav, da hun har ret store rygsving. Jeg har øvet mig på det, i alt den tid jeg har haft hende, men jeg synes stadig væk at det meget svært at sidde stille på hende. smiley

Er der nogle af jer der har nogen gode råd?. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nedsidning
  • #1   7. okt 2016 For det første så skal du arbejde med din hest, så den kommer til at gå korrekt og bruger sin ryg. Så er den meget nemmere at være på. Derudover så skal du træne dine muskler, især mavemusklerne og ''holde dig selv oppe'' og finde den rigtige spændstighed, så skal du nok blive siddende smiley

  • #2   7. okt 2016 Lad vær med at træde ned i stigebøjlerne, for så holder du dig fast i stigebøjlerne og sidder ikke "rigtigt". Og lad vær med at klemme med benene, for så skubber du dig opad/udad sadlen. Sid "bare" afslappet smiley

  • #3   7. okt 2016 Nogen siger at træning uden stigebøjler kan hjælpe, og det er også fint. Men ved mig havde det ingen effekt, jeg sad ligeså slasket da de kom på igen som før smiley men det er altid godt til balancen!

  • #4   7. okt 2016 Tror jeg prøver uden stigbøjler idag smiley
    Har gjort det et par gange men synes ikke rigtigt at det hjælper smiley smiley


  • #5   7. okt 2016 få dig hoppe så langt ned i tempo som muligt. det hjalp mig rigtig meget på min gamle låne hest. han havde en stor gang og stor fremdrift. Men da jeg fik ham ned i tempo kunne jeg begynde at sidde rigtig på ham smiley

  • #6   7. okt 2016 Læg noget mere grundridning i din hest.. Når styrken og balancen er der, så vil hesten bruge ryggen mere korrekt, og derfor 'tage rytteren med'.. Det er utroligt let at mærke smiley

    Det med at ride under tempo får man ikke så meget ud af.. Hesten får ikke ordentlig mulighed for at komme frem og vil få svært ved at bære sig selv, og dermed også sin rytter..

    Der er mange måder at skjule problemet, men med en masse træning af hestens overlinje og balance løser man problemet.. Det kombineret med noget ryg- og mavetræning af dig selv. smiley


  • #8   7. okt 2016 nu er der heller ikke tale om den skal gå under tempo i flere halve timer. Men 2-3 minutter i langsom tempo kan alle heste klare. og så får rytter også mulighed for stille og roligt at vænne sig til nedsidning

  • #9   7. okt 2016 Tror jeg vil prøve lidt af det hele tak allesammen smiley smiley



  • #10   7. okt 2016 For mig gælder det om at få røv og mave til at arbejde sammen.

    I svævefasen i traven, klemmer jeg ballerne sammen, og løfter underlivet op ved hjælp at mavemusklerne. Når hesten har hov i jorden, slapper jeg af, næste svævefase klemmer jeg igen ballerne og løfter underlivet op, Dette gør jeg ved hver eneste skridt.


  • #11   7. okt 2016 jeg lærte det 'trick' af en ridelærer en gang at finde en skammel og sætte mig som jeg ville sidde på hesten og så vippe frem og tilbage. Så bruger man de rigtige muskler

  • #12   7. okt 2016 jeg haft min i over 5 år, og kan stadig finde det svært at sidde ned i traven når han har et ekstra gear med sig XD

    de første 3 år var et katastrofe... jeg red mest uden bøjler, mens jeg trænede ham til at slappe af (ikke løbe af med mig) derefter blev han trænet i at gå lang og dybt og er stille blevet redet mere og mere op, først i 4 år kunne jeg mærke hvor god han er blevet smiley og nu er det ikke ligefrem fordi min har rygsving, for min tidligere lære var meget skuffet over at se min trave løst XD

    træn hesten til at gå korrekt, og rid uden bøjler, så spænder man mere med lårene end når man har bøjler på smiley


  • #13   7. okt 2016 lunse:
    hun skal da ikke bruge sine lår. man bruger kun lår til at bremse med.
    man skal bruge sine schenkler og føder til at komme under hesten og løfte den op så den bruger ryggen.
    at ride uden bøjler kan helt sikkert hjælpe til at få en god længde på sine ben så man bedre kan komme under hesten.
    man skal sidde på sin røv. og når man bliver bedre til det og får mere balance kan man øve sig i at komme op på sædebenet og dermed få en korrekt opstilling.


  • #14   7. okt 2016 jeg bruger nu godt nok lårene til at sidde mere fast i sadlen smiley ja jeg bruger stadig schenklerne til at komme under hesten, men jeg bruger altså stadig meget lårene for at sidde på min smiley det har jeg gjort på alle heste jeg har redet smiley

  • #15   7. okt 2016 Om det er et "råd" der kan bruges, ved jeg ikke, men da jeg startede med min store dreng (med pænt meget rygsving) kom løsningen helt af sig selv. Hans sadel lå ad hekkenfeldt til, vi kunne ikke umiddelbart finde en anden og krikken skulle rides for at komme tilbage i form (han var i genoptræning dengang og longering hver gang var ikke en løsning), så jeg lærte meget hurtigt at ride uden sadel istedet. Først hed det en halv volte i trav, ned i skridt og finde balancen, en halv volte i trav osv og da jeg endelig fik en sadel efter 5 uger var det blevet piece of cake at ride nedsidning smiley

  • #16   7. okt 2016
    Jeg kan heller ikke sidde ned på min kat 1 pony, men kan fint sidde på en på 172 med kæmpe gang. Giver nada mening.

    Jeg har prøvet det ene og det andet af folks velmene råd uden det nytter noget. Det jeg mangler og afprøve er og ride uden bøjler.

    Jeg kan sagtens ride uden sadel, det er intet problem for mig, men med sadel, slet ikke.


  • #17   8. okt 2016 Jeg kan heller ikke rigtig ride uden sadel. Da jeg ikke kan sidde på hende i trav, også er hun meget spids smiley smiley

  • #18   8. okt 2016 Det er ikke altid nemt. Min er også meget spids og har markeret mankeben - jeg smed et underlag og en lille longegjord på (til at holde på underlaget), så var det noget mere behageligt smiley

Kommentér på:
Nedsidning

Annonce