{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nedsidning.
  • #1   2. nov 2014 Klem med knæene! Og så findes der "lim" som er beregnet til at smøre på sadlen så man sidde bedre.

  • #3   2. nov 2014 Klemme med knæene, og evt. prøve uden stigbøjler, for så kommer man længere ned i sadlen (:

  • #4   2. nov 2014 Øvelse også kun ride nedsidning f.eks bare ned af den ene lang side eller en runde på banen i starten

  • #5   2. nov 2014 Det der har hjulpet mig er at smide stigbøjlerne og så simpelthen slappe af, det der med at klemme med knæene hjælper mig på ingen måde det gør bar at jeg bliver stiv i kroppen og så bliver jeg først kastet rundt i sadlen..

    så jeg smed stigbøjlerne, satte mig tungt, dybe vejrtrækninger, og i starten red jeg kun et par skridt af gangen, nu kan jeg sagtens ride hele vejen rundt uden stigbøjler og små volter og sådan.. og min er 176cm høj og en KÆMPE trav


  • #7   2. nov 2014 Hvis din hest er ret bred så start uden saddel - meget lettere!
    Men hvis du er smart så øv og ride meget langsomt i trav så er det også meget lettere! Hvis du har en som kan holde dig i en longe så er det meget lettere for dig kun at skulle koncentrere dig om dig selv! Hvis du så er smart kan du også holde fast i sadlen indtil du er lidt bedre! ( men ik gør det til en vane at holde fast )


  • #9   2. nov 2014 En masse øvelse, gør dig lidt "slap/tung" i kroppen men stadig ret ryg og brystet frem. Det skal nok komme! smiley

  • #10   2. nov 2014 Man skal ikke klemme med knæene/lårene. Det er ubehageligt for hesten og gør det svære at bruge sit sæde korrekt da man så bliver stiv og ufleksibel i sin krop. Man skal slappe af i kroppen og følge hestens bevægelser. Smid evt. bøjlerne. smiley
    En korrekt opstilling gør det også nemmere. smiley


  • #11   2. nov 2014 Hvis du klemmer med knæene risikerer du at " klemme dig ud af sadlen". Slap i stedet af så godt som muligt og nøjes med enkelte travtrin og så op i letridning. Øg det stille og roligt som du finder takten.

  • #12   2. nov 2014 Hvad med noget absorberende. en god blød sadel med bløde puder evt. lammepad

  • #13   2. nov 2014 Du skal slappe af i dit underliv.... Du spænder nemlig pr automatik, bare ved at vide at hesten er "besværlig" at sidde på i nedsidning.

    Sæt dig og slap af....og læn lidt tilbage i ryg....giv så signal til kort trav. Og sidder du "rigtig" (altså lidt tilbage i ryg), så vil hestens store gang, skyde dit underliv frem, i stedet for op, så du bumper.

    Lad kun hesten lave 3-4 travskridt, og sæt den så i skridt igen, så du i små bidder lære at finde hestens rytme.

    Gør du det rigtig i indlæring, så vil du med sikkerhed få ondt i lænden, en periode efter....og det er fordi man ikke kan lade være med at spænde lidt, indtil man har fundet "fidusen" smiley


  • #15   2. nov 2014 Aldrig klem med knæene, det gør hele din opstilling værre. Klem med knæene, betyder jo stop. Så at klemme med knæene og blive ved med at drive frem er jo at sige den skal stoppe op, og gå frem samtidig..
    Slap af i knæ og underliv, og få vægten ned i bøjlerne smiley


  • #16   2. nov 2014 Smid bøjlerne og spænd i mavemusklerne smiley du skal ikke klemme dig fast...

  • #17   2. nov 2014 Var i din situation for få måneder siden. Min nye hest har en kæmpe trav, og jeg kunne knap ride letridning uden at blive skudt ud af sadlen. Jeg syntes selv at det var en håbløs situation jeg var i, og troede aldrig at det ville lykkes.

    Nu, efter intensiv undervisning og harpiks spray, kan jeg sidde ned i både fri trav og det hele. Harpiksen hjalp mig i starten, så det blev nemmere at sidde fast. Så fik jeg rytmen, og fandt balancen. Nu føler jeg nærmest at han suger mig ned i sadlen, og hans store trav føles fantastisk.

    Inden jeg kunne sidde i balance skulle jeg have ham på plads, og suge korrekt på bidet. Det måtte jeg så gøre i letridning.

    Jeg håber at det lykkedes for dig, for det føles virkelig top fantastisk.

    Og lad være med at forsøge at klemme dig fast. Det forvirrer hesten, og du kommer til at spænde hvilket gør ondt værre. Slap af, og læn dig tilbage, skyd brystet frem og svaj i ryggen. skil din krop ad og rid med sædet..

    Håber at du kan bruge det... Held og lykke..


  • #18   3. nov 2014 Lone er helt enig.....der er intet så lækkert som store bevægelser, når man først har fundet rytmen......der er den dejligste slow næsten drømmeagtige bevægelse

Kommentér på:
Nedsidning.

Annonce