{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
441 visninger | Oprettet:

For eller imod? {{forumTopicSubject}}

Heeeeeeeeeeeej dejliige HG mennesker xD<333'

liii et par spørgsål om i er for eller imod nogle ting så der kan komme en større debat op ;P?

- er er for eller imod glidetøjler?
- er i for eller imod chamboner?
- er i for eller imod indspædingstøjler
- er i for eller imod martingale?

Er i, i det heletaget for eller imod hjælpe midler?

Debat'Debat'Debat'Debat'Debat Cx..



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For eller imod?
  • #2   5. apr 2007 imod glidetøjler og chambon.
    De andre kan jeg godt godtage, eller hvad man siger. hehe.


  • #3   5. apr 2007 eller ikke dirkete imod, hvis man kan finde ud af at bruge dem.

  • #4   5. apr 2007
    - er er for eller imod glidetøjler?
    Jeg er ikke direkte imod glidetøjle hvis den bruges rigtigt!
    en glidetøjle kan være god til at vise hesten vej
    - er i for eller imod chamboner?
    imod
    Da man ikke rigtig kan løsne den når hesten søger ned
    - er i for eller imod indspædingstøjler
    - er i for eller imod martingale?
    For... det hjælpe hesten med at springe mere skånsomt for rykken



  • #5   5. apr 2007 Jeg har ikke noget imod nogen af tingene, hvis de bare bruges rigtigt (:

  • #6   5. apr 2007 er for alle tingene, hvis bare man bruger dem rigtigt .. undtagen CHAMBON ! den kan jeg ik' så godt liide, men jeg sys ikke det er synd at bruge den (;

  • #7   5. apr 2007 - er er for eller imod glidetøjler? For (:
    - er i for eller imod chamboner? mod !
    - er i for eller imod indspædingstøjler for !
    - er i for eller imod martingale? FOR !


  • #8   5. apr 2007 - er er for eller imod glidetøjler? : jeg er ikk imod glidetøjler hvis man bruger den rigitg!
    - er i for eller imod chamboner? : Samme her, bruger man den fornftgt er det ok1
    - er i for eller imod indspædingstøjler: Man skal ikke stramme den for meget bare fordi ens hest skal gå til bidet!!!
    - er i for eller imod martingale?: ok..


  • #9   5. apr 2007 Har ikke noget imod noget af det.

  • #10   5. apr 2007 - er er for eller imod glidetøjler?
    Jeg er for glide tøjler da det kan være en god hjælp, brugte det på min hest da hun havde en periode hvor hun konstant slog med hovedet, men man skal vide hvad men laver ellers er det en dum ide.

    - er i for eller imod chamboner?
    IMOD! Den tvinger hesten i holdning, men beder den ikke om at gøre det ved at samle røven ind under sig, den beder bare hesten knække i halsen.

    - er i for eller imod indspædingstøjler
    Både og.. De er sikkert fin til at lære hesten at der er noget der har fat i bidet, men ellers mener jeg ikke de er gode.

    - er i for eller imod martingale?
    Imod, der er da bare ikke noget værre end at hesten stikker næsen op i skyerne og falder over springene. den tvinger jo ikke hovedet i holdning, men den sørger bare for at hesten ikke kan stikke næsen for langt op.


  • #11   5. apr 2007 Jeg er helt klart imod chambom.. SPECIALT til longering, da chanbon kræver at hesten har ekstem stor fremad drift bagfra, som er næsten umulig at opnå i en longe, og så vil hesten komme til at gå bag ved biddet og knække det forkertested i nakken smiley

  • #12   5. apr 2007 Jeg har ikke noget imod nogle af tingene hvis de bliver brugt korrekt.
    Heste der er blevet "ødelagt" af hjælpemidler er tydeligvis fordi de ikke er blevet brugt korrekt af rytteren.


  • #13   5. apr 2007 - er er for eller imod glidetøjler?
    Imod
    - er i for eller imod chamboner?
    Imod, da man ikke kan give efter.
    - er i for eller imod indspædingstøjler
    imod
    - er i for eller imod martingale?
    For.


  • #14   5. apr 2007 jer der er imod, hvorfor er i imod det ?


  • #15   5. apr 2007 Den her debat har der været SÅ mange gange om før. Vil ikke sige at jeg er for eller imod nogle af delene. Det kjommer jo helt an på hvordan de bruges og hvilken grund der er til at bruge disse hjælpetøjler.

    Glidetøjler kan jeg selv finde på at bruge en gang imellem, synes de er okay at bruge, (det er en selv følge at det bruges rigitgt!), bryder mig ike om at man bruger dem for tit, da hesten helst skal kunne gå ordenligt uden dem. smiley Minus'et ved dem er bare at mange kommer til at stramme mere og mere op når de rider med glidetøjlen.

    Chambon : jeg vil hellere bruge glidetøjler end chambon. Generelt kan jeg ikke li' chambonen da den ikk for hesten til at gå korrekt til biddet, som den normalt bruges til, den får ikke ryggen med osv. Men for begyndere eller mindre øvede syns jeg næsten den er bedre end glidetøjler, da man helst skal være noget øvet for at begynde at bruge sådan nogle.
    Desuden så ved jeg ikke rigitg hvad en chambon hjælper. Den får ikke hesten til at gå korrekt til biddet, bruge ryggen eller bagpartens for den sags skyld.
    Nogen siger da de har meget gavn af dem, så syns jeg da ogs det er fint. ved bare at min hest ike skal have sådan en på, og jeg vil heller ikke ride med den. smiley

    Har ikke noget imod indspændingstøjler, bruger dem selv hvis jeg longere, det giver også hesten mulighed for at kunne støtte sig lidt til den hvis det skulle være. Men syns ikk man skal stramme dem for meget, som nogle mennesker gør. -Men hver sin ridning jo.
    Synes den er udmærket. smiley


    Martingalen. Ja, det er noget værre skidt!!! xD
    Ej, den har jeg absolut intet imod! Den kan næsten ikk bruges forkert, og den hjælper rytteren med at få hesten hovede lidt ned i fx springning. Det er et nyttigt hjælpemiddel til hesten der gerne vil have hovedet i sky og fx løbe under springningen.
    Hvis fx man springer på en hest der tager hovedet op til stjernerne, så er det rart med en martingal, ellers ses det typisk at rytteren ikke for givet nok efter over springet og hesten har derfor stadig hovedet meget oppe. Hesten taber ryggen af det og bliver evt bange i munden. Og begynder at stoppe.
    tror ikke der er mange der har noget imod en martingal. smiley






  • #16   5. apr 2007 Jeg er for så længe hjælpemidlerne benyttes korrekt...

    Husk... Torturredskaber bringer kun skade hvis hånden der holder dem ønsker det smiley


  • #17   5. apr 2007 Enig med Camilse smiley

  • #18   5. apr 2007 er ikke imod noget af det. bare det bliver brugt rigtigt!
    der er dog nogle af tingede jeg ikke tror jeg kommer til at brugt smiley


  • #19   5. apr 2007 Jeg er imod alle delene.

    Efter min mening, har det ikke noget som helst med korrekt ridning at gøre smiley

    Og hvis man kan ride ordentligt, og træne en hest - burde hjælpertøjlerne være ganske unødige!


  • #20   5. apr 2007 Alle har selvfølgelig ret til at mene hvad de vil, hvad enten der er for eller imod. Men jeg synes bestemt ikke man kan tillade sig at se ned på folk der bruger et hjælpemidel man aldrig selv ville bruge. Eller at kommentere det for den sags skyld. Alle træner forskelligt, og alle heste er forskellige. Nu var det ikke fordi jeg synes der var nogen der har sagt noget nedladende i den her debat, der var bare lige en indskydelse.

  • #21   5. apr 2007 imod alt undtagen martiengels x/

  • #22   5. apr 2007 Hvad mener i lige?

    - http://hauteecole.ru/en/

    Hjælpetøjler er ganske unødvendige !


  • #23   5. apr 2007 ingen af dele bare de blir brugt rigtigt

  • #25   5. apr 2007 Kristine F
    Hvis de bliver brugt fordi rytteren ikke kan finde ud af hvordan man rider en hest, så bliver de heller ikke brugt korrekt.


  • #26   5. apr 2007 Jeg er ikk rigtig i mod nogen af dem.. Men mest chambonen..

    Jeg bruger selv indspænings tøjler når jeg longer.. Men aldrig når jeg rider..

    Jeg bruger martingale eller faktisk et fortøj når jeg springer Avila, fordi hun har været gået bagover og hvis hun stejler nu kan jeg bedre få hende ned igen når jeg har den på..


Kommentér på:
For eller imod?

Annonce