{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
777 visninger | Oprettet:

for eller imod? :) {{forumTopicSubject}}



<i> hejsa folkens! smiley <i>
<b>JEG VIL HØRE OM I ER FOR ELLERIMOD DISSE TING?<b>
<I>HORSMANSHIP?:<I>
<b>HVIS FOR, HVORFOR? :)<b>
<b>HVIS IMOD, HVORFOR?<b>

<I>PÅ FOLD UDEN GRIME? :)<I>
<b>HVIS FOR, HVORFOR? :)<b>
<b>HVIS IMOD, HVORFOR:)<b>

<I>HESTE-MASSAGE?<I>
<b>HVIS FOR, HVORFOR? :)<b>
<b>HVIS IMOD, HVORFOR ? smiley <b>

<I>HESTE SLAGTNING : / ?<I>
<b>HVIS FOR, HVORFOR? :)<b>
<b>HVIS IMOD HVORFOR? :)<b>

<I>mine svar:<I>
* <b>horsemanship? - ja, jeg synes det er en god måde at lære hesten at kende på, så forgår det på den mest naturlige måde, da det jo er os der skal lære hestens "horsmanship" og ikke den selv :)<b>

* <i>på fold uden grime? - er lidt lige glad det er nok smartest den har grime eller halsrem på hvis de skulle løbe igennem hegnet, så er de jo lettere at få fat på smiley men min egen pony står uden grime om sommenren (for det meste) smiley <i>

<i> hestemassage? jo synes det er en fantastisk opfindelse! smiley det er godt for hesten, så den får løsnet alle de spændninger den har i kroppen :)<i>

<i>heste-slagtning? jeg synes det er fair at slagte heste som, ikke er friske og kunne bruges som ride hhest eller andet, "ridt" for det er bedre vi slagter dem her i DK og spiser heste kødet her, for det er /var mere synd hvis de skulle stå i flere døgn i en heste trandsport uden mad og vand ikke? smiley <i>

<i>Kristina & Lukas Bathalomæus<i>


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  for eller imod? :)
  • #2   7. feb 2008 <i>mosekonen 4<i>
    <i>nej ikke alle heste bliver slagtet størstedelen bliver faktisk brændt sammen med ander hus dyr - mener jeg. <i>


  • #3   7. feb 2008 HORSMANSHIP?
    For. Kan godt lide at komme ind til hesten. Dog sjældent jeg selv fokusere på det.
    Dem der har forstand på det - Tommel op til det de laver.

    PÅ FOLD UDEN GRIME?
    For. Det kan jeg slet ikke se hvad galt der er i det?
    Min går nogle gange uden grime. Når den er på de folde hvor er er noget andet slags hegn hvor de kan hænge fast blandt andet.

    HESTE-MASSAGE?
    For. Det er jo en ren luksus for dem såvel som det er for os. Så det er jo godt nok.

    HESTE SLAGTNING
    Kommer an på hvilken slags. Herhjemme er jeg for, men de heste der sendes til udlandet i trange transporter og det er jeg komplet imod!


  • #5   7. feb 2008 Horsemanship - FOR. Hvis man sætter sig ind i tingene og prøver at reflektere lidt over det, vende og dreje det og se det fra andre punkter af og kigger på sig selv .. og kigger ordentlig på hesten og den signaler osv osv.. Så bliver man meget klogere end man allerede er.

    Hvis blot man tænker og ser på tingene på en lidt anderledes måde, - det kan skabe KÆMPE forandringer og gøre det hele meget sjovere.

    Grime på Fold. FOR og IMOD . Det godt de har dem på, hvis nu uheldet skulle være ude og de løber ud . Selvom man selv kan indfange dem uden grime, så er det ikke sikkert andre kan eller bryder sig om at gøre det.

    Hesteslagtning. Hmm på en måde for.
    Hvis folk i DK lod være med at våre så hysteriske omkring at spise hestekød, ville en masse heste kunne undgå en grufuld transport og hvad ved jeg til de lande hvor slagtningen foregår . Så ville slagtningerne kunne forgå her i DK og på den måde villle tingene være lettere at kontrulere.


  • #6   7. feb 2008 <i>HORSMANSHIP?:</i>
    <b>FOR</b>
    - fordi det er en god måde at få et godt forhold til sin hest. Horsemanship betyder ikke bare at man samarbejder godt med sin hest, men også at man forstår hesten.
    Man kan vel godt sige at man 'taler hestesprog' når man laver horsemanship - man kommunikerer med hesten på dens 'sprog'

    <i>PÅ FOLD UDEN GRIME? :)</i>
    <b>FOR</b>
    - det er jo smart hvis nu hesten stikker af og man skal skynde sig at fange den ;D
    Men hesten kan også risikere at sidde fast el. lign. Min gamle pony fik hoven ind i grimen fordi han skulle klø sit øre :s heldigvis var der nogen som så det i tide
    - tør ikke tænke på hvad der ville være sket, hvis der ikke var nogen som havde set det smiley

    <i>HESTE-MASSAGE?</i>
    <b>FOR</b>
    - noget alle heste burde have meget ofte, det er rigtig godt for den, tja, bare ligesom det er dejligt når vi får massage :]

    <i>HESTE SLAGTNING : / ?</i>
    <b>BEGGE DELE</b>
    - altså personligt ville jeg aldrig spise hest, og mine heste skal aldrig slagtes - jeg elsker dette dyr alt for højt :b
    men synes da det er fint nok, hvis de alligevel skulle dø - så kan man jo lige så godt bruge dem til noget :]
    MEN er STÆRKT imod dyretransporter !! hvis de skal slagtes, skal de slagtes herhjemme !!


  • #7   7. feb 2008 <I>HORSMANSHIP?:<I>
    HVIS FOR, HVORFOR? smiley
    Jeg synes det er den allerbedste måde at ride en hest på. Man tvinger den ikke til noget som den ikke vil. Jeg benytter prinsipperne hver eneste gang jeg rider.

    <I>PÅ FOLD UDEN GRIME? :)<I>
    HVIS FOR, HVORFOR? smiley
    Hvorfor ikke? altså min hest har ikke grime på folden og det er da intet problem i. Jo mindre ydstyr på folden jo bedre. (min har faktisk intet på)

    <I>HESTE-MASSAGE?<I>
    HVIS FOR, HVORFOR? smiley
    En super god ting, min hest er meget stiv i den ene side og har haft en heste massør på hende en enkelt gang. Hun var meget lettere at ride. Alle sportsfolk bruger jo også massøre

    <I>HESTE SLAGTNING : / ?<I>
    HVIS FOR, HVORFOR? smiley
    Jeg går ind for det HVIS det kan udføres på en human måde og hesten kan slagtes i SIT eget hjemland. Jeg er kraftigt imod at heste transporteres mange 1000 kilometer for at blive slagtet. Jeg er selv vegetar men HVIS jeg spiste kød ville jeg klart spise hest fordi de i Danmark bliver slagtet mere humant end i f.eks. polen.


  • #8   7. feb 2008 hms: for for dem der gider bruger deres tid på det, jeg gør ikke da jeg ikke har brug for det .

    fold uden grime: imod da hvis hesten løber ud er det umuligt at fange den, så for hestens og andre mennesker sikkerheds skyld imod og der heller ingen forsikrings penge hvis den skulle løbe ud og blier kørt ned eller lignede .

    Masssage for: da det sundt for hesten!

    slagtning for så længe de ikke bliver transpoteret til andre alnde :=


  • #9   7. feb 2008 hov glemte Massage : FOR - da det er godt for mange ting .. smiley

  • #10   7. feb 2008 Horsemanship; For, hvis man kan finde ud af det på en god og ordenlig måde!

    Fold uden grime; Imod, hvis den skulle rende væk er den en fordel + at den er nemmere at hente fra fold.

    Massage; For, det er godt for hesten.

    Slagtning; Imod, for jeg ser hellere at hesten kommer på 'pension' og får en masse kærliged. Men hvis den lider synes jeg dog den skal aflives på en stille måde og ikke slagtes. Jeg ved ikke om de bliver slagtet efter aflivning?


  • #11   7. feb 2008 »Line«
    HVAD? SÅ du mener altså at hesten INGEN hjerne har eller hvad?


  • #12   7. feb 2008 Haha xD ved ikke med jer andre, men jeg fornemmer en hvis ironi i Lines svar xD

  • #13   7. feb 2008 Hvad koster heste massage? xD

  • #16   7. feb 2008 Horsemanchip
    - FOR
    Fold uden grime
    - FOR
    Massage
    - FOR
    Slagtning
    - MOD


  • #17   7. feb 2008 Horsemanship: Jeg har lidt vært ved at forstå, at nogen skulle kunne være imod horsemanship? Men det kommer selvfølgelig an på hvordan man definere det. Hvis man mener det er at rende rundt med plastik omkring hesten og ride dem uden udstyr, ja så er der nok mange der har IMOD holdninger til det. Men nu tænker jeg på horsemanship som forståelse af hestens adfærd og indlærings pyskologi, så jeg er helt klart FOR.

    Fold uden grime: Den var svær. Da min hest gik på sommergræs, gik den uden grime men til dagligt går den altid med grime på. Jeg ville ikke have noget imod at lade min hest gå uden grime hvis det ikke var fordi; Den går på en fold lige op til en vej - den står på en rideskole, hvor folk henter deres heste ind på forskellige tidspunkter - hun skal være til at hente ind for andre, hvis hun er den sidste på marken. Jeg kan godt se det ikke er smart hvis hesten render ud - men alligevel, jeg er en blanding af FOR og IMOD.

    Massage: Jeg har ikke indtil nu hørt noget dårligt om massage og jeg kunne heller ikke forstille mig at det kunne andet end at gavne heste samtidig med at den beroligere og styrker blodomløbet - så helt klart FOR.

    Slagtning: Som nogle af de andre også skriver - hvis hestene bliver slagtet i landet, og ikke bliver transporteret under de grufulde omstændigheder som de gør, havde jeg ikke noget imod det. Både FOR og IMOD.



  • #18   9. feb 2008
    - HORSMANSHIP?: I mine øjne er horsemanship det eneste rigtige. Jeg træner selv efter Ute Lehmanns principper, og tilføjer hele tiden nye idéer fra fx Andrew McLean, Nevzorov og Parelli. Det er sund fornuft, og en hver burde da kunne sætte sig ind, at det er smartes at "snakke" hestesprog, når du har med heste at gøre. Forestil dig ellers at du er i et fremmed land, og du kan overhovedet ikke forstå hvad folk siger, eller hvad de vil ha' dig til. Så kommer der pludselig en og snakker dansk til dig, og det er da klart at det så er denne person du vil følge. Jeg kan kun se sund fornuft i det jeg laver med min hest, og jeg ville ikke undvære det. Så kan det være man kan lære hesten at sætte sig ned, eller lave spanske skridt, og så er der måske nogle der tænker: Det er da spild af tid! .. men nej! Det er for hyggens skyld, og du får et langt bedre forhold til din hest, hvis du leger med den, og giver den udfordringer. Jeg rider ikke selv med bid, pisk eller sporer, for man burde godt kunne ride sin hest uden. smiley


    PÅ FOLD UDEN GRIME? smiley
    Min hest går i en HIT aktiv stald, hvor de selvfølgelig går med "halsbånd", da chippen sidder deri. Forresten er HIT-aktive stalde det mest naturlige for hesten. Og til dem der ikke ved hvad det er, så er det en kæmpestor lystdrift..

    HESTE-MASSAGE?
    For. Jeg er tilhænger af alle alternative behandlingsformer. Både kinesiologi, akkupunktur osv. Har set det virke!

    HESTE SLAGTNING?
    Jeg har heldigvis ikke fået aflivet nogle heste selv, men står jeg i situationen vil jeg nok få min hest slagtet, da den ikke skal kører i flere timer til udlandet uden vand og foder. Dog skal det gøres ordentligt, for jeg har hørt skræk historier om heste der ikke er blevet ramt korrekt, eller vender hovedet om i øjeblikket, så den bliver ramt i halsen i stedet. Jeg har dog også læst om den svenske hest der "genoplev", efter dyrlægen havde aflivet den, så ligemeget hvad man vælger er der jo risici. Skal hesten herfra, synes jeg man skal ta' det valg man selv har det bedst med.

    :o)


Kommentér på:
for eller imod? :)

Annonce