{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
639 visninger | Oprettet:

Gider ikke æde sit hø. {{forumTopicSubject}}

Mine heste går på græs ( nedbidt) fra ca. kl 8 morgen til kl 21.30 om aftenen.
Så bliver de stribegræsset x 3 hver dag.

Oplever at de ikke rigtig gider æde deres hø mere.
De vil gerne æde deres grovfoder morgen / aften men rør ikke rigtig høet.

De får hø morgen og aften ( i boksen).

Oplever at de ikke rører høet om morgenen, men bare står og venter på at komme ud og få frisk græs.
Høet til natten er dig væk næste morgen.

Har simpelthen opgivet at give dem det på folden, for de røre det ikke med en ildtang.

Andre der oplever det, eller er mine 2 gamle krikker unormale?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gider ikke æde sit hø.
  • #1   22. apr 2020 Græsset spirer pt, så de er nok mætte og spiser derfor ikke hø smiley

  • #2   22. apr 2020 Min gider heller ikke spise sit wrap.. Og han står på en fuldstændig nedbidt og nedtrådt jordfold. Og det i boksen spiser han lige lidt af, og skider i resten. Og det plejer han altså ikke.

  • #3   22. apr 2020 Mine gider heller ikke rigtig deres hø mere. Den sidste mrd har de kun spist 3 Morten Korch baller af ca 15 kg mod før ca 10 kg i døgnet hver.

  • #4   22. apr 2020 De spiser deres grovfoder, men ikke deres hø? Høet ER grovfoder. Hvis de får andet grovfoder, må det være wrap - og så er de vel ikke mere sultne? Så hvis det er vigtigt for dig at de æder høet, så må du skære ned på det andet grovfoder.

    Mine spiser også mindre grovfoder nu hvor græsset spirer smiley


  • #5   22. apr 2020
    Græsset spire, der er godt med sukker i - så plejer heste at miste interessen lidt for grovfoder. Især hvis de indgræsses.


  • #6   23. apr 2020 Det virker normalt. Lige nu går min i løsdrift med 2 andre. De er på græs (nedbidt) et par timer om dagen, fordi den ene har tendenser til forfangenhed. Når de bliver fodret, så står de bundet i nogle timer efter, fordi min og forfangenhedshesten ikke mener de har travlt med at spise og den tredie støvsuger området. Lige når de kommer ind fra græs, så spiser min næsten intet hø, først 1-2 timer efter.

  • #7   23. apr 2020 Det er helt normalt at de spiser mindre hø når græsset kommer. Græsset er nyt, spændende og smager bedre smiley Vores går på samme græsfold året rundt, deres forbrug af hø/wrap ændre sig markant når græsset begynder at blive mere spændende. Græs tæller jo også som grovfoder, så de bliver simpelthen mætte af det i stedet og får deres kalorier derigennem. Vi giver den stadig muligheden for wrap om sommeren for fibrenes skyld. Men de spiser højst et par mundfulde dagligt hver.
    Tænker du mener at de spiser deres krybbefoder og ikke deres grovfoder. Min er ikke en gang rigtig interesseret i sit krybbefoder når der er græs, så han sættes snart bare på vitaminer.


  • #8   23. apr 2020 Ja det er selvfølgelig krybbefodret jeg mener :0).

    De æder lidt hø i løbet af natten men intet i løbet af dagen. Men der har de jo også græs at gumle på.

    De havde overhovedet ikke rørt deres morgen hø.

    Så i morgen tidlig får de deres morgenfoder i spande på marken og en stribe græs. Så må det være vejen frem.

    Tak for alle jeres input, det er mange år siden jeg har haft hest her hjemme på gården :0)


  • #9   23. apr 2020 Mine har også mistet interessen ret meget for høet. De går på helt nedbidt græs, men det spirer smiley Min DV er gået fra at spise 7 kg hø i boksen om natten, til at efterlade 500g+ af de 4 kg hun får nu

Kommentér på:
Gider ikke æde sit hø.

Annonce