{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

Useriøse henvendelser {{forumTopicSubject}}

Jeg har efterhånden haft annoncer herinde en del gange, og jeg tror efterhånden HG-brugere er de dårligste læsere i hele DK.

Pt har jeg en welsh-blanding til salg, som har en "defekt" - ca 85 % af min annonce beskriver fejlen, og alligevel henvender der sig folk, som lyder helt forbavset, når jeg så nævner hendes skavank. De har slet ikke læst annoncen!

Hvordan kan man henvende sig, når man ikke ved hvad det er man henvender sig på?

Ydermere havde jeg 2 pintoer til salg herinde. Der var flere der henvendte sig. En som ville komme og kigge, vi lavede aftale osv - hun dukkede aldrig op, gav tilbagemelding eller svarede på min besked herinde hvor de blev af. Så var der en, som ville have flere og flere billeder og da jeg til sidst sagde jeg ikek havde flere, sagde hun at de var fine, men altså ikke noget hun var interesseret i. det vidste hun fra starten, men jeg brugte alligevel en halv krig åp at sende billeder via mail.

Så er der børn, som stiller hundrede spørgsmål, hvor alle svar kan findes i teksten.

Så var der en anden, som skrev på sms, på mail, her på HG og på heste-nettet, at hun var meget interesseret. Åbenbart ville de hele tiden have haft en hoppe først, så efter en masse spildt tid, sagde hun at de ville have en hoppe og først meget senere en hingst. IH !


Så kære HG-brugere; lad markedspladsen være det mindre useriøse sted, og lad vær at henvende jer før I har læst annoncen og er sikker på det kunne være noget!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Useriøse henvendelser
  • #1   26. sep 2007 Kender det alt for godt, synes også det er rigtig træls sådan noget! smiley

  • #2   26. sep 2007 Det med børn forstår jeg dig ikke med.
    Børn forstår ikke helt så meget som en voksen gør.


  • #3   26. sep 2007 | Hestehaven | : Da jeg var 14 kunne jeg godt læse en annonce og er dødtræt af folk, der ikke gider at læse annoncen før de spørger. Så må man sku tage nogle flere af de der "læs og forstå"-bøger, man har i folkeskolen.

    Iøvrigt mener jeg at der er en fejlmelding fra forældrenes side, hvis deres børn sidder og byder på alt muligt. Så må forældrene involveres og tage kontakt.

    Det er kun her på HG at problemet er så voldsomt med så mange børn.

    Er man under 18 skal en værge skrive under.


  • #5   26. sep 2007 | Hestehaven | : Altså, hvis man ikke forstår sort på hvidt, der er skåret ud i pap, ja, så bliver man åbenbart nødt til at skrive med få stavelser før børn forstår den slags.

    Iøvrigt - nu du bruger "fandme" og "man", er det så et pænt og formelt sprog?


  • #6   26. sep 2007 Det er ikke hårdt mod hårdt, der er tale om. Men om hvor fatsvag nogle mennesker er - så bliver man nødt til at snakke til dem, så de forstår bare en lille smule.

    Iøvrigt kommer man ikke langt med et underklasse-sprog.


  • #7   26. sep 2007 kan sagtens følge dig Louise K, herinde er nok det sidste sted man sætter noget til salg efterhånden da der som sagt er virkelig mange der byder (syns især på heste), hvor de ikke er interesseret når det kommer til stykket. Det er sq en skam.....for de seriøse sælgere herinde.

    for man bruger meget tid på at svare på useriøse spørgsmål som du nævner. smiley

    men selvfølgelig skal man bevare en god tone herinde, også selvom man kommentere yngre mennesker....


  • #8   26. sep 2007 Nu har jeg jævnligt heste til salg og gider ikke længere bruge tid på Lotte på 10-14 år, som byder på samtlige heste og som ikke kan læse annoncen. Er de seriøst interesseret, så kan deres værge kontakte mig.

    Desværre er det ikke kun børn, men også ældre der indimellem kan lave aftaler uden at melde tilbage.

    Synes som du også siger
    -Jolly & Camino- . at det er en skam, for der er faktisk et par seriøse købere ind imellem.


  • #9   26. sep 2007 | Hestehaven |
    : hvorfor kalder du folk fatsvage??! det var da noget underligt noget......



  • #10   26. sep 2007 louise K, du beklager dig over at folk på 14, ikke læser annoncen... jeg er 20, og ville have 1000 spørgsmål efter at have læst annoncen, fordi du besvarer ikke alt, og mange interesserede stiller spørgsmål selv om svaret er der, for at være sikker på alt inden man kører ud at kigger, og du kan da ikke vide om de 14 åriges forældre sidder og kigger med dem, eller har stillet krav, og spørgsmål der skal besvares inden de gider kigge på annoncen...

    du siger 14 årige kan ikke læse, ved at oprette denne brokke tråd...

    Kan godt give dig ret i at der er for få der læser annoncen ordenligt,

    men bliver mere irrteret over at læse at du er 19, og kan ikke skrive pænt og forstående til folk, du burde nok være mere tålmodig....

    tsk... tag dig sammen, der er tusindvis af brugere herinde, og selvfølgelig er der mange der ikke er seriøse, det kan ikke undgås, men skriv pænt til folk...!!


  • #12   26. sep 2007
    | Hestehaven | : Du har så lige præcis ikke forstået pointen i indlægget! Din holdning er med til at det er stortset umuligt at sælge noget, da der kun er børn herinde og som juridisk ikke er gamle nok til at købe noget over nettet!




  • #13   26. sep 2007 | Hestehaven |: ?? du skriver at det "er jer der måske er lidt fatsvage"? hvorfor skriver du det til mig?
    jeg skriver bare min mening i en debat, skal man så kaldes fatsvag??


  • #14   26. sep 2007 gider du ikke godt at lade være med at omtale børn som et problem vis du har et problem så lad dog var med at var her inde det er da lige så meget en børne side som en voksen og du kunne da også bare lade være med at sette dine heste til salg her índ men kan godt følge dig i resten

  • #15   26. sep 2007 okay smiley men det ville nu være skønt hvis man FIK seriøse henvendelser......

    tror også det er fordi det er alt for let at ligge en eller anden kommentar i folks salgsannoncer..... ha'erne burde måske være lidt mere opmærksomme på problemet eller også burde folk måske være bedre til at melde til haerne når der opstår problemer i annoncerne smiley


  • #16   26. sep 2007 ja kan godt forstå men i omtaler os som om vi intet kan jeg kan sgu da godt læse

    og ja vis man vil have sarioøse henvændleser så er det ikke her inde man får det


  • #17   26. sep 2007 Catharina S : TAK! Man kan ingenting på den her side efterhånden! Dejligt der er et par fornuftige brugere tilbage.

    Vita *VP-Foto* : Hvis der sag forældre bag den piges skærm, så var der FORHÅBENTLIG ikke så meget molbo-arbejde i at snakke med hende. Når jeg køber hest, så spørger jeg også to gange, men sku da ikke i en annonce, hvor det hele står. Det at sælge hest er seriøst og jeg ønsker ikke henvendelser fra folk, som juridisk set ikke må sætte sine kragetæer. Deres forældre kan henvende sig.

    Desuden har jeg holdt den pæne tone, mens folk som dig skriver "tsk... tag dig sammen" og andre skriver "fandme". Hvem er det der skal tage sin omgangstone til overvejelse?

    Der er intet ubehøvlet i mit svar til Simone på 14, blot kort og kontant.

    Jeg forstår simpelthen ikke det kan være så svært.


  • #18   26. sep 2007 basta

  • #19   26. sep 2007 *LIND*zafir spring ponyen regitze derssur rytteren S : Børn ER et problem, når det gælder jura - de har ingen bemyndigelse og når de roder sig ud i bud på slagheste, så står sælger som en idiot da det tilsyneladende var et barn, som lavede kaos.

    Jeg prøver igen : JEG HAR INTET UBEHØVLET SAGT TIL BØRN, men blot påpeget at svarene stod i teksten.

    Hvis I mener at man ikke skal sætte heste til salg pga. aldersgruppen, så bør markedet vil fjernes når det kun er for sjov?



  • #20   26. sep 2007 tror problemet med tonen herinde er at folk misforstår hinanden..... smiley nogengange tager folk det alt for personligt det andre skriver.





  • #21   26. sep 2007 vil derudover give Louise K ret. hvis man ikke engang kan købe en hest til 3000 kontant, så må man godtnok være ret useriøs..... kunne godtnok heller ikke tage sådan en køber seriøs.

  • #22   26. sep 2007
    | Hestehaven | : Juridisk så har du intet at sige i en handel. Hvis dine forældre ikek involverer sig i starten og siger god at du er oprigtig interesseret, så ville jeg aldrig bruge tid på at sælge en hest til en under 18 år.

    Det kaldes erfaring med unge købere, som ikke har styr på deres rettigheder.

    Det er ok, at Chanels ejer ville handle på den måde, men der er nok købere til at jeg kan tillade mig PÆNT at pille de useriøse børn fra.


  • #23   26. sep 2007 nå så vi er et problem det er da dejligt at høre og det her skulle vare et sted for alle

  • #24   26. sep 2007 Louise K : Jeg giver dig helt ret!
    "Hvad koster hesten?" "Hvor gammel er den?" "Hvem er forældrene?"
    - Jamen for søren søde venner, det hele står i teksten.
    Jeg besvarer faktisk sjældent disse spørgsmål da jeg aldrig ville sælge min hest til en som ikke engang gider læse teksten på den.
    Jeg har intet imod at folk stiller spørgsmål, om ting som IKKE er nævnt, men det at man direkte spørger om noget som står sort på hvidt, er da bare for irriterende.

    Det kan godt være der er mange børn herinde, men der er fandme også mange voksne som skriver så useriøst.


  • #25   26. sep 2007 -Jolly & Camino- . : Lige mine ord. Hvis man ikke har 3000,- til en hest, så kan man ikke være forberedt på at man skal indlemme en ny hest i sit liv - og tænk hvis der kom en dyrlægeregning! Jeg ville mene at dennes families økonomi var så vakkelvorn, at jeg ikke ville sælge i frygt for at det hjem (hvis det overhovedet blev til noget) blot ville blive en mellemstation!


  • #26   26. sep 2007 Kine . : Præcis. Og har man ikke læst annoncen, så gider jeg ikke bøvle med det. For useriøst. Når jeg henvender mig på en hest, så har jeg læst annoncen igennem MANGE gange.


    | Hestehaven | : Måske er jeg kun 19, men jeg har en hel stime af rettigheder som du fx ikke har. Dine forældre skal stå til ansvar for stortset alt hvad du laver ..

    Selvfølgelig kan man være interesseret med en alder under 18, men JEG gider ikke som sælger at bruge tid på børn før deres forældre har godkendt kontakten. Måske går jeg glip af nogle eventuelle købere (selvom det er tvivlsomt), men så er risikoen for at min tid bruges forgæves noget mindre.


  • #27   26. sep 2007
    | Hestehaven | : Desværre tror jeg ikke du er i position til at kalde andre "næsvis lille tøs". Jeg snakker altid pænt trods min utilfredshed, mens jeg mener du overskrider grænser for almen høfligt sprogbrug.

    Tror det er heldigt for rigtig mange folk, at de sidder og gemmer sig bag deres skærme for rigtig mange herinde ville aldrig kunne tiltale hinanden i det virkelige liv uden at komme hjem med et par på kassen. Det er ulempen ved at gemme sig bag et brugernavn.


  • #28   26. sep 2007
    | Hestehaven | : Læser du kun det du vil læse? Jeg har intet imod henvendelser fra unge under 18, men så skal det være ansvarligt - ligesom Catharina S, og alligevel ville jeg bede om en accept fra hendes værge. Faktum.


  • #29   26. sep 2007 Jeg synes nu ikke du skriver grimt tilbage. Hvis man virkelig er interesseret i en hest, så læser man annoncen helt.
    -og det VÆRSTE man kan spørge om, er at presse prisen! Hvis du ikke har råd, så find en hest i en anden prisklasse!

    Annoncerne herinde er mega irriterende. Har pt. en sadel til salg, og jeg har gudhjælpende hørt fra en der var interesseret, indtil jeg skrev at sadlen var brun. (og det står sgu i teksten og der er billeder), og blevet spurgt om den er monteret, og det står endda ret tydeligt i min annonce at sadlen både er brun og umonteret smiley


  • #30   26. sep 2007 -og ja, så er bud så useriøse at de svinger konstant! Når man siger "okay" til deres bud, så er det for dyrt, og så vil de langt fra give den pris de først siger

  • #31   26. sep 2007 | Hestehaven |
    er VI fatsvage, fordi at MARKED i vores øjne betyder "sælg dine ting" og ikke "køb ting over internettet for fantasi penge"


  • #32   26. sep 2007 Catharina S
    smiley ja, det er også dumt af os at tro, at man bruger et marked på en ret stor internetside til at handle, og ikke til at købe en fantasi stutteri


  • #33   26. sep 2007 | Hestehaven |
    Måske er det dig det er fatsvag - hvis jeg skal bruge et ord du selv forstår - fordi du ikke kan formulere dig, så resten af forummet forstår dig?? Jeg synes du er lad at høre på, kalder andre for fatsvage og beklager dig over at nogen rent faktisk har et sind der rummer noget seriøst.


  • #34   26. sep 2007 Catharina S
    Jeg forstår heller ikke hvordan folk kan få sig selv til at spørge om at presse prisen! Og slet ikke på så billig en pony. Hvis du ikke har råd til at hive 3.000 op til en pony, hvad dælen vil du så gøre den dag den kommer til skade.


  • #35   26. sep 2007 | Hestehaven |
    Eller også er det DUMT AT SKRIVE USERIØSE HENVENDELSER!! Det kommer lige som an på HVILKEN VINKEL MAN SER DET FRA, miss jeg taler til andre som om de er en lort.


  • #36   26. sep 2007 Men vi ahr jo også indrømmet tidligere, at det er os der er dumme, fordi vi tror at noget på denne her hjemmeside kan være en smule seriøst. Er du så glad, frk. jeg taler pænt til andre

  • #37   27. sep 2007 Hestehaven:

    Du er da godt nok en flabet lille dame.

    pas hellere på du ikke bliver frosset med den tone du lægger for dagen.

    Jeg vil give louise K ret i at der er mange useriøse der henvender sig på annoncer, og det er faktisk irriterende for dem, som seriøst prøver at sælge en vare eller en hest. dette er bla. en salgs side, og derfor burde det være med en vis seriøsitet. selvfølgelig er det ikke alle der er useriøse, men en del er, og største delen af de useriøse er under 18 år. nok det louise mener. hun generalisere ikke 100%. siger bare at hun syntes det burde være på sin plads med lidt mere seriøsitet, hvilket jeg giver hende helt ret i!


  • #38   27. sep 2007 Britt L; ja .. nej, Hestehaven mener at det er alle os andre, der snakker grimt.

    Det kunne bare være rart at kunne sælge for rigtige penge og ikke børn der vil købe for fantasipenge.


  • #39   27. sep 2007 Jeg har selv været hele møllen igennem med folk der spørger om både det ene og det andet som allerede står i annoncen.
    Dertil skal siges, at det har været både fra de 12 årige til dem på den anden side af 30.
    Så det er absolut ikke kun børn og unge der ikke kan læse.
    Jeg føler ikke markedet herinde er særlig seriøst, så forventer ikke at sælge herigennem.


  • #40   27. sep 2007 Reikke V : Som tidligere nævnt er det ikke kun børn, men oftest børn, og Gud hvor er det irriterende at have brugt tid på en 14-årig, som aldrig nogensinde skulle have hest, men baree legede rundt på nettet.

    Det er generelt at der er mange useriøse henvendelser.


Kommentér på:
Useriøse henvendelser

Annonce