{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

"Min disciplin er bedst!" (year right) {{forumTopicSubject}}

Okay, nu må I altså lige høre på endnu et surt opstød fra mig...

Men jeg har lagt mærke til, at der lige for tiden er en masse med, hvor FORFÆRDELIG mishandling det er for hestene i et væddeløb.

For et stykke tid siden var det FORFÆRDELIG mishandling med rodeo, og ALLE skulle være imod det.

Her skal det lige siges, at jeg fandeme ikke støtter nogle af de ting!

Men har man mon overvejet, at ens egne discipliner også er FORFÆRDELIG mishandling??

Jeg er så træt af, at det hele tiden er DE ANDRE, der er værst. Det er fedt, når man er med "de rigtige", men fandeme ikke særlig fedt, når man ikke er...

Jeg synes, det er så nederen, at folk brokker og brokker sig over alle de andre, mens de stadig rider som man gjorde i middelalderen!

Hvis jeg skal være ærlig synes jeg at det er ligeså slemt for en hest at blive pisket og sporet og bedt om at gøre ting, som måske smerter bare i øvelsen og pga. den hårde træning, som det er for hestene at blive piske og sporet og sat til at gøre ligeså forfærdelige ting.

Jeg er så for VILDT træt af, at folk bare læner sig op ad traditionen, og lader den være en helt okay grund for rent faktisk at yde smerte på hesten, som vel med den ene eller anden definition af <i>mishandling</i> rammer indenfor ordets betydning...

Jeg er så for VILDT træt af, at jeg lige om lidt, når jeg poster dette indlæg, får bidt hovedet af, fordi folk mener, at de er meget bedre end de andre, og får smidt i hovedet, at jeg er hellig, fordi jeg har tænkt over, hvad jeg gør, i stedet for bare at gøre det!

Og til sidst er jeg ikke træt af, men ked af, at jeg ved, hvor lidt opbakning jeg får til dette, fordi så få folk begynder rent faktisk at tænke, og så mange folk går rundt med skyklapper, og ikke værdiger folk, der måske får dem til at føle dårlig sammenvittighed, måske ikke, en venlig facade..

Jeg lyder som et tudefjæs nu, ved det, men jeg håber bare, at folk kunne begynde at TÆNKE! Det er det eneste, der skal til!

Mvh Røsle


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Min disciplin er bedst!" (year right)
  • #1   28. maj 2008 jeg støtter dig fuldstændig

  • #2   28. maj 2008 Jeg er fuldstændig enig

  • #3   28. maj 2008 Du har fuldstændig ret. Alle de fine ryttere, der tilsyneladende ingen fejl laver, sidder bare altid og ømmer sig over at deret Roll Kür heste ikke bliver pisket frem i en væddeløbsgalop ;i Og de store springryttere der har ondt i maven over at nogle rider rodeo, imens de tvinger deres heste over en mur på 2 meter :z
    Nogle er SÅ naive. Nogle er SÅ dobbeltmoralske. *siger med dette absoulut ikke at jeg aldrig laver fejl - det gør jeg!*

    Men hvor giver jeg dig dog ret!


  • #4   28. maj 2008 RikkeBeck
    Det var lige alle dine fordomme der blev luftet der, hva?


  • #5   28. maj 2008 uenig!

  • #6   28. maj 2008 Hvad mener du med det?

  • #7   28. maj 2008 *Thit

    Hvad mener du så med det ??


  • #8   28. maj 2008 Jeg citerer:
    "Alle de fine ryttere, der tilsyneladende ingen fejl laver, sidder bare altid og ømmer sig over at deret Roll Kür heste ikke bliver pisket frem i en væddeløbsgalop ;i Og de store springryttere der har ondt i maven over at nogle rider rodeo, imens de tvinger deres heste over en mur på 2 meter :z "
    Du skriver "med deres rollkür heste", lige for tiden er det jo også mega moderne herinde at HADE rollkur, selvom man faktisk ikke har sat sig ordentligt ind i det. Opretter du en debat herinde vil 2-3 stykker kunne give dig et sagligt brugbart svar, og resten kan ikke, men de hader det alligevel.

    Ellers synes jeg bare du virker til at have en lad holdning til folk der, ja nu får jeg slag, men kan ride nogle høje klasser. En hest springer nok ikke 2 meter mange gange, hvis den ikke synes dte er sjovt.


  • #9   28. maj 2008 Ening og uening.

    1. Syntes Rodeo er fuldstændig brotalt

    2. Galop løb er okay hvis det bliver gjort at hesten ejen vilje.

    3. Nogle dressur og springrytter kan altså godt ride ordenligt og lave fejl som de indrømmer

    4. Men ganske rigtig er der nogle der tror de altid er bedst til alt.

    5. Godt være jeg har noget i mod Rodei men ved bestemt godt at jeg ikke altid rider som man skal og jeg er SLET ikke verdens mester.

    Det er min mening.!!!


  • #10   28. maj 2008 Men som mange siger til mig.
    Indretter jeg mig efter de forskellige heste når jeg har lært dem at kende.


  • #11   28. maj 2008 Jeg er imod rodeo og galopløb, men det betyder da ikke at jeg synes jeg rider perfekt?

    Forstår ikke hvor du vil hen?


  • #12   28. maj 2008 INGENting bliver gjort efter hestens egen fri vilje.....

  • #13   28. maj 2008 røsle: igen enig
    meget fornuftigt sagt


  • #14   28. maj 2008 Der vil jeg give røsle ret.
    ingen af os har hørt en hest sige at de gerne vil rides, men vi gør det alligevel. eller om de vil køres eller avles på. Det er noget vi har praktisk talt påtvunget dem, og derfor er det vores pligt at kunne se om de kan li det og vores pligt at gøre så de for et godt liv.


  • #15   28. maj 2008 Anne Mette M
    Fordi det ikke ligger til hestens instinkter at hoppe over et spring eller changere galoppen på en dressurbane, kan den jo sagtens kunne lide det ;O)

    Men ja, hvis vi mener det samme, er jeg enig med det. Jeg synes bare alting herinde bliver så kraftigt fornklet og sort/hvidt. F.eks. er rollkur kun ONDT. Jeg har ikke sat mit så grundigt ind i det, at jeg ved alt om det, men i mine øjne synes jeg såmen heller ikke der er noget i vejen med det, i en mild grad hvor man bruger det til noget udstrækning etc.
    Men fordi alt herinde er så sort/hvidt og 1/´20 sætter sig ordentlig ind i ting, så er det bare blevet stemplet som dyreplageri, uanset hvilken grad.

    Jeg kan faktisk ikke huske hvad jeg ville med mit indlæg, så jeg stopper bare på det her


  • #16   28. maj 2008 ;D problemet med at udtale sig om ting, man intet ved om.

  • #17   28. maj 2008 ALLE decipliner inden for ridning KAN gøres til mishandling, men ALLE decipliner inden for ridning KAN også gøres behaglige og sjove for hesten.

    Dressur kan gøres til mishandling, spring kan gøres til mishandling, vædeløb kan gøres til mishandling, MEN alle disse ting BEHØVER ikke være mishandling. Slet, slet ikke.

    derfor synes jeg også det er forkert at skrive sådan, Citat: Men har man mon overvejet, at ens egne discipliner også er FORFÆRDELIG mishandling? citat slut.

    Nej, for nu er jeg jo dressur rytter, men jeg vil nu nødigt sammenlignes med folk der ridder rollkur, og med skarp kandar. For det er ikke "min deciplin". - Jeg støtter ikke dette blot fordi jeg selv ridder dressur, men kan da blive ligeså rasene over det som alle andre...





  • #18   28. maj 2008 Jeg er helt enig med dig.

  • #19   28. maj 2008 JEG ER HELT ENIG !!!

    mange misfostår at bruge hjælperne syntes det er så synd, for ofte er de rytteren blevet opordret a andre. der er mange uskyldige ofre, hvis i forstår!

    noget andet det går mig på er at der er mange der ikke forstår og respektere en hest som et dyr, det er ikke et menneske der kan forklares ting til.

    man skal lære at forstå sit eget kropsprog, så kan man også smide alle de trælse hjælpere væk, for i bund og grund er det altid rytterens skyld!


  • #22   28. maj 2008 Uchiha Weasel || Ö

    jeg er helt enig med dig, bidet er jo ikke en straf hvis det bruges til at fremme forståelsen på en måde hesten ikke tager som smerte. der er heller ikke spor bedre at ride med hackmore eller rebgrime, hvis man ikke bruger disse korekt!

    tilgengæld ser jeg op til dem der kan ride noget som helst, så længe de ikke nedlader andre, fx dem der rider med bid


Kommentér på:
"Min disciplin er bedst!" (year right)

Annonce