{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.804 visninger | Oprettet:

En uridelig hest {{forumTopicSubject}}

Er der nogle af jer HG brugere som har oplevet at det gik rigtig godt med jeres hest under rytter (både på den ene og den anden måde), men så lige pludselig vendte det fuldstændig og jeres hest blev nermest uridelig?
Hvis ja, hvordan er det så endt/hvad er det endt med i jeres tilfælde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En uridelig hest
  • #1   30. jun 2009 Har oplevet lidt derhen af, men alle de gange det har været, har der været forklaringer, sadlen ligger forkert, den er gledet frem den trykker nu hvor den ikke må, hesten har fået en tandspids, og har derfor pludselig ondt.
    Så i alle tilfælde er tingene blevet løst men ofte ved profesionel hjælp.


  • #2   30. jun 2009 Min søsters hest har aldrig været let at ride! men kender man ham så er han nogenlunde at ride... På et tidspukt blev det meget meget slemt, og det viste sig så at han altid har haft en flænge i munden, og der var så gået hul på den... Så hun skulle holde pause, og derefter ride med hackamore i en periode...

  • #3   30. jun 2009 Jeg har tænkt på en kiopraktor, men måske skulle jeg også få dyrlægen til at kigge på ham?

  • #4   30. jun 2009 Svindel, tror ikke det er munden, da han også gør det uden bid smiley

  • #5   30. jun 2009 ja, men der var to ulvetænder der blev fjernet og bum- hesten var perfekt igen...

  • #6   30. jun 2009 Har gået rimeligt for mig hver sommer på Bisseline, men så om vinteren kigger hun stjerner, stikker af, bliver bange for ALT og en enkelt gang har hun stejlet. Alt det gør hun mest i den ene ende af ridehallen, så når hun har været virkeligt strid har jeg kun kunnet ride i 20 meter volter i den ene ende af banen næsten en hel vinter!

  • #7   30. jun 2009 Nejnej... Det kan jo være så meget andet smiley Det vigtigste er at finde ud af det, og ikke skjule problemet D

  • #8   30. jun 2009 Havde en veninde der købte en haflinger som hun red i ca. ½ år, med enkelte problemer som det at hun var noget af et bulderhoved, men så begyndte hun bare at bukke og lave ballade og var slet ikke til at ride. Hun havde så en hestehvisker på, men det hjalp ikke på ridningen. Det viste sig da hun satte den til salg at forrige ejer ringede og fortalte at der havde været problemer med hende siden hun blev tilredet og de havde heller ikke heldet med sig til at gøre hende til ridehest. Hun blev solgt til hestehandler som avlshoppe.

  • #9   30. jun 2009 Vejlgaard
    Så du har bare ventet og givet hende tid til "selv at ordne det"? Altså du har ikke trukket hende rundt eller noget for at "vende hende til det"?


  • #10   30. jun 2009 Det ville jeg jo så frygteligt gerne have gjort, men min ridelærer sagde at jeg skulle blive på hesten i den ene ende af hallen så jeg ikke spildte resten af holdets tid smiley Det er ikke fordi man får den store opbakning på DET ridehold, men når jeg ikke havde andre muligheder...

  • #11   30. jun 2009 Okay tak for alle jeres svar smiley Jeg må hellere få en til at kigge på ham...


  • #12   30. jun 2009 Jep, med min pony Zarina smiley hun kom i sin "slemme" alder da hun var 4 og jeg fik mange ture af hende, til sidst røg jeg af og lå på sygehuset et par måneder. og imens tiden gik stod hun stille. Jeg var selv den første rytter der sad op på hende igen efter turen og efter de par måneder var en en HELT anden hest. Hun blev den dejligste pony man kunne ønske sig, mine forældre var meget tætte på at sende hende til slagteren da jeg havde kæmpet mange uger med hende og så til sidst fik en ordenligt flyve tur ned på hovedet! men heldigvis fik jeg dem talt fra det fordi jeg stadig elskede hende smiley så er så glad for mit valg, hun var jo kun et lille "barn" de ville prøve kræfter af smiley

  • #13   30. jun 2009 Maiken
    Årrhhh en god historie smiley Jeg håber virkelig det går i orden med min smiley


  • #14   30. jun 2009 Mange tak smiley har dog desværre varige men efter turen smiley fik trykket mit brystben, alle ribbene og punkterede den ene lunge, men ved at alle heste kommer i den "slemme" alder og det er altid på vidt forskellige måder nogle er vildere end andre, så man skal altid give dem en chance med alderen synes jeg smiley
    jeg håber dig også god fremtid og held og lykke med din smiley


  • #15   30. jun 2009 Tja, har da haft mine kampe
    min hest startede med at bukke i traven næsten hver gang jeg red, men det gør hun ikke mere, så begyndte hun at bukke i gallop, det gør hun heller ikke rigtig mere (hun fik dog et flip igår hvor hun stak af i gallop, bukkede, hoppede til siden i gallop og drejede rundt på smalle vendinger osv.) lidt vildt smiley
    nu har hun perioder hvor hun stopper op og ikke gider frem


  • #16   30. jun 2009 Maiken
    Det er jeg virkelig ked af at høre smiley
    Mange tak smiley


  • #17   30. jun 2009 Nadia
    Har du min hests helsøster xD
    Ej det er virkelig trist med sådan nogle perioder, især fordi det kan gå ud over rytternes liv og helbred smiley


  • #19   30. jun 2009 Pernica
    Det er ikke fra den ene dag til den anden, det startede nermest uskyldigt og så er det bare blevet værre og værre og nu er det nærmest aktiv dødshjælp at ride ham på bane smiley


  • #20   1. jul 2009 min hoppe blev også fuldstændig uridelig på bane i en periode, man ku bare ikke finde noget på hende, så eneste "logiske" forklaring var at hun kedede sig, var signalforvirret osv..
    jeg begyndte så at ride en hel masse tur og det gik fint, til hun besluttede sig for at hun kun ville gå fremad når det gik hjemad.. og så lige pludselig en dag.. var det ovre..
    i perioden arbejdede jeg også meget med horsemanship og virkelig prøvede at nå igennem til hende og hun var rigtig god og lydigt, men sad du på ryggen af hende, stoppede op, nægtede at gå, bukkede, stejlede ja.. altså..
    men så en dag stoppede hun som sagt mere eller mindre.. ved ikke rigtig hva der skete.. men nu har hun så gået med føl så nu er jeg spændt på når hun skal startes op igen, om turen starter forfra eller jeg endelig får mig et dejligt ridedyr =0P


  • #22   1. jul 2009 min hest blev uridelig efter jeg startede ved ny underviser pga. hendes sindsyge metoder blev det farligt for mig at ride heste..

    Har selv stået for genoptræning og kan skridte *næsten* uden problemer nu dog uden pisk hvis er årsagen. Men vi er klar til at trave nu tror jeg


  • #23   1. jul 2009 VBT
    Jeg tror på du for di et dejligt ridedyr ;D

    Katja
    Ja det er lige som om at han prøver at slippe, selvom jeg ikke engang forlanger det store smiley
    Jeg finder en kioprakter til at komme og se på ham og så må jeg tage den derfra smiley


Kommentér på:
En uridelig hest

Annonce