{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.191 visninger | Oprettet:

Uridelig hest - Andre der har? {{forumTopicSubject}}

Jeg tænkte jeg lige ville høre om der er andre herinde (der er på nu her), der sidder inde med en hest de ikke kan arbejde med fra sadlen, af den ene eller den anden grund?

I så fald, hvad laver I med dem istedet?

Jeg kan ikke bruge min egen hoppe, og skal til at igang med at motionere hende, så kunne godt bruge lidt forskellig inspiration.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uridelig hest - Andre der har?
  • #1   1. okt 2012 Sådan en har jeg haft smiley Vi gik ture (gerne i bakket terræn), løssprang, longerede, longerede over bomme og hvad der nu ellers faldt os ind.

  • #3   1. okt 2012 der er ikke nogen af mine der er uridelige, men af gode grunden ride jeg dem ikke. jeg laver meget jord arbejde og trick trænning, jeg synes det er vildt fedt at kunne træne en hest op så man nærmest kan trække den med en sytråd om halsen og samtidig kunne få det til nogle små tricks smiley

  • #4   1. okt 2012 Uridelig og uridelig er nok for meget sagt . smiley Men jeg har da en 4års , som jeg kun har siddet på tre gange indtil videre . En gang var træktur , en anden i longen og sidst red jeg rundt, ind i og foran en anden hest smiley Han kan ikke styres rundt endnu, så det er meget spændende . smiley
    Jeg har trukket ture med ham, longeret over bom, løssprunget ham (30-50cm) , forsøgt at løbe med ham over bomme , haft ham stående på midten med mig når jeg har undervist og trukket ham gennem vand og hen til "farlige" ting . Sådan nogle små ting . smiley

    Dog satser vi meget på at jeg skal have tilredet ham færdigt inden længe . smiley


  • #6   1. okt 2012 Hvis du har mulighed for at få hesten i en svømmehal, kunne det sikkert være godt smiley

  • #7   1. okt 2012 longering, gå ture , løsspringe, klikkertræning, hygge i stalden, longer lidt over nolge bom....... øv agility !! det vildt sjovt og det er hyggeligt får både hest og ejer!!

  • #8   1. okt 2012 Har ikke redet min i et år, men er så småt oppe på at skridte 10 minutter et par gange om ugen nu smiley

    Vi har trænet
    - dressur for hånd (sidebevægelser, længdebøjning, træde til tyngdepunktet, lethed på tøjlen)
    - longeret 3 gange om ugen - med fokus på at træde til tyngdepunktet og strække overlinjen
    - Lange liner
    - Gåture.. i massevis!

    Hvis jeg havde haft materialerne havde vi også lavet en masse bomarbejde.


  • #9   1. okt 2012 Jeps, har også sådan 2.

    Vores ene varmblod, fik et hysterisk anfald i traileren, og det gav så en slem gaffelbåndsskade på hende ene bagben, og ingen ved om hun bliver ridehest igen, så hun går bare og hygger på folden.
    Vi har så fået en selskabshest til hende, en welsh, som også har en seneskade på det ene forben, den halter st stadig.
    Men begge går og hygger sig på folden.


  • #10   1. okt 2012 Tusind tak for alle jeres svar. Så fik jeg nogle forskellige forslag. smiley

    Bliver rigtig godt at komme igang igen.


Kommentér på:
Uridelig hest - Andre der har?

Annonce