{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
543 visninger | Oprettet:

Ondt i maven.. {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Vi står med det problem, at Ayla + de heste hun går på fold med der hvor hun er opstaldet, alle har fået ondt i maven de sidste dage..

Der er ingen ændringer for dem fodermæssigt, og de går på græsfold som de plejer.

Kan det være noget med vejrskiftet, eller græsset på denne årstid?

De har en balle frøgræs stående på folden, som bliver ret våd når det regner, har det noget at sige.

Og hvad kan vi gøre?

Kunne slet ikke få lov at spænde Aylas gjord igår..

Håber i kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ondt i maven..
  • #1   17. sep 2010 Jeg går ud fra i har haft dyrlæge ude, som har svaret jer på dette spørgsmål...

  • #2   17. sep 2010 Mylady>
    Nej vi har ikke haft dyrlæge ude, da en af opstalderne kender en anden hvis hest også har dette problem, hvor dyrlægen kom ud, og sagde der intet var at gøre ud over at give dem noget ulver der hedder Diarrestop. Men vores har ligesom ikke OGSÅ diarre, så det skal de selvfølgelig ikke have, og de er ellers super friske og fejler intet.



  • #3   17. sep 2010 Så jeg kan ikke gøre andet end at give hø?
    Og kan der ellers være andre grunde?


  • #4   17. sep 2010 mine fik lidt tynd mave allesammen i weekenden, så de kom på stald om natten i tirsdags, så de kan blive tørre, varme og få tørt hø.
    Så var det ovre med maverne, og de er glade og tilfredse:-)

    Jeg blev fortalt af dyrlægen, at de SKAL have noget tørt hø, nu det hele er så vådt og koldt. Mave og tarm kan ikke i længden holde til alt det våde...


  • #5   17. sep 2010 Jeg ville ikke lade frøgræs ligge ude. Har også hørt om andre tilfælde. Hvis de skal have frøgræs skal det ikke være ad libitum, giv dem en afstemt mængde ud på folden hver dag og suppler med hø og evt halm også. I tilfælde af ubalance i maven, kan du købe lidt HUSK som er et naturprodukt der får styr på hestens (og menneskers) mave før end du når at blinke. 1 spise skefuld 2 x dagl i 5-10 dage.
    Mange hilsener Mette


  • #6   17. sep 2010 Okay, jeg vil prøve at tage hende ind 1 time om dagen og give hende lidt hø. Det er nemlig ikke mulighed for at hun kan komme ind om natten, før til d. 1 oktober.

Kommentér på:
Ondt i maven..

Annonce