{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres første pony/hest?
  • #1   18. dec 2010 Er bare lidt nysgerie? smiley

  • #2   18. dec 2010 tror at jeg havde plaget mine forældre om at få pony i 4 år også en dag da jeg kom hjem fra undervisning, lå der en masse salgsannoncer på heste vi skulle ud og kigge på ;D

  • #4   18. dec 2010 havde reden en enkelt gang på min farmors hest da jeg var omkring 4-5 år, også et par måneder efter fik jeg tilbudt at købe Kasper rigtig billigt ( 1000 kr) af en der bor i samme by som os, så da jeg havde købt ham kom han ud til min famor og jeg begyndte at gå til ridning på den lokale rideskole for at lære at ride. den gang jeg købte ham var han kun 1 år gammel og i dag er han 13 år og har ham stadig smiley

  • #6   18. dec 2010 Jeg startede til ridning da jeg var 4år gammel. og havde så en veninde, hvis far var venner med min far. Hun havde så sådan en fræk fjordhest blandings pony, som jeg faldte for, da jeg var ude ved dne sammen med hende. Han var godt nok noget af det frækkeste hehe.
    Var hjemme og fortælle mine forældre om ham.
    og igennem et år var jeg af og til med min veninde ud ved hendes pony, og ride ham. og efter 1år, til min fødselsdag, skulle jeg med ned på en gård, og der stod han så i en boks. og fik afvide at nu var han min.
    Jeg var overlykkelig. Jeg var 9år gammel da jeg fik ham, og stoppede så med hold ridning og fik privat undervisning efter jeg fik min egen pony.

    Var så rimelig uheldig efter jeg kom af med ham. Jeg byttede ham til en Dansk varmblods hoppe på 4år, og smed penge oveni (jeg var 11år gammel) Hun fejlet så alt muligt, men det var den jeg ville have, og mine forældre støttede mig, men efter 3uger, stod jeg så med en hest der ikke kunne gå pga en forkortet sene i det ene bagben. så hun måtte tilbage til ham jeg havde hende fra, og skulle så se på nogen andre heste han havde, endte så med at få en 5års hest, som jeg kæmpede med i 6mdr, bare for at kunne ride den. Den lossede mig ned osv. Det endte så med at mine forældre købte min pony Cassiopeia til mig, så jeg kunne få noget lykke på min vej smiley


  • #7   18. dec 2010 Orrh gid jeg var jer smiley

  • #11   18. dec 2010 janni : ja han er noget helt specielt smiley

  • #12   18. dec 2010 Jeg red engang min pony Sammy for en hestehandler og fik så lov at min mor at købe ham, men så blev jegg uvenner med damen der ejede stalden og måtte opgive det. Fandt ham så til salg igen 2 år efter og var ude og se ham igen, men han blev solgt for snotten af mig og så fik min mor så ondt af mig at hun en uge senere sagde til mig at jeg gerne måtte finde en anden hest. Så købte jeg Kiara og 2 år efter fandt jeg Sammy til salg på en rideskole og købte ham på stedet, så nu har jeg to dejlige heste som jeg for alt i verden aldrig skal af med igen!! smiley

  • #13   18. dec 2010 Jeg havde part på en pony hos en hestehandler - vi skulle så på marked og min partspony og en venindes partspony skulle sælges. Min blev solgt og vi fik så min venindes, vi kunne gå ud og bytte til en hest.

    Vi fandt en araberblanding og fik byttet til den. Og et par dage efter vi kom hjem, købte jeg den.


  • #14   18. dec 2010 jeg havde haft part på frenja i ca ét år, da hun blev solgt. jeg var smadret. jeg spiste ikke, sov ikke, drak ikke, græd kun - i 4 dage. men skæbnen ville at det skulle være os to, og hun kom tilbage til mig. vi købte hende d. 11 september 2008 :')..


  • #15   18. dec 2010 Min daværende veninde havde fået en pony, og jeg var tit med derude. Jeg var misundelig og helt betaget af det!

    Min venindes mor snakkede med min mor om det, da sådan en shetlandspony ikke kostede så meget osv osv.

    Først kunne vi købe en pony fra et stutteri, meget sød og tilredet. Men de trak lidt i land, hvor vi så pludselig kun måtte låne den. Men det var også fint nok.
    Det måtte vi lige pludselig heller ikke. Så som 'trøst' hjalp hun venindens mor med at finde en shetlandspony til mig.

    Og jeg fik mig en 3årige rå og utilredet hest. En hest som kun havde været i hænder som føl (pga. for tidlig fødsel) og når der var smed.

    Han har været min bedste ven de sidste syv år, og det bliver han ved med at være smiley


  • #16   18. dec 2010 mine forældre har altid haft heste. og da jeg blev født havde de en sød rød pony hoppe - Bine. det var den første pony jeg red på - sammen med min far - 9 mdr gammel..

    hele min barndom havde vi store ponyer som jeg ikke kunne ride på selv for jeg var for lille. øv... jeg lærte dog at ride på dem, på bar ryg og som to årig red jeg rundt på Flicka - bines datter, hvor min far gik ved siden af i både skridt og trav..

    men min EGEN første pony, var Lotte.. hun var den dejligst lille hvide Welsh a på 114 cm. sne hvid med store brune øjne og lilla grime. jeg elskede hende over alt på jorden. j


  • #17   18. dec 2010 tror jeg har været 8 da jeg fik Lotte....

  • #18   18. dec 2010 Jeg har jo ikke fået endnu, men jeg har fået lov at få en til maj smiley

    Vi bor i et kollektiv, som jeg er rigtig glad for, hvor jeg har nogle virkelig gode venner. Så besluttede mine forældre at vi skulle flytte, hvilket jeg blev rigtig ked af .. Som en slags trøst, fik jeg lov at få min egen hest, til min konfirmation smiley


  • #19   18. dec 2010 jeg købte selv murphy fordi han skulle bare til hestehandler så det sys jeg var synd for ham så stak jeg hende der havde ham ( Min søster passer hendes børn) 1000 kr og så var murphy min smiley Har altid ville have hest hele min barndom men det måtte jeg så ikke.. Så køber man dem jo bare selv smiley Han er en rigtig dejlig pony nu som var mega vild da jeg fik ham smiley

  • #20   18. dec 2010 Jeg fik lov fordi jeg endelig fik råd til at betale det hele selv, og så gik jagten i gang smiley Og så fandt jeg min skønne pony, for 4 måneder siden smiley

  • #21   18. dec 2010 Vi besluttede os for at flytte fra Valby, KBH, da jeg var 7 - fordi min mor gerne ville have hest, og jeg gerne ville have min første pony. smiley
    Så kort efter vi flyttede indkøbte vi en welsh/islænder-blanding, Billie Jean, jeg desværre blev ret bange for. Så jeg anser egentlig min Pento som min første (og bedste) pony, for hende lærte jeg alt af, og vi byggede en stald til hende. smiley


  • #22   18. dec 2010 Mine forældre ville ikke lade mig få hest, men da min faster købte en og fik skadet sin skulder, så fik jeg lov til at passe den (Jhosie)
    november 2006 købte jeg hende så smiley
    nøj hvor var det dejligt at få lov til, jeg havde gået i et halvt år og været nervøs for at min faster en dag kom og sagde at hun skulle sælges, og at mine forældre ikke ville give mig lov til at få hende
    (jeg skulle dog selv betale hende)


  • #23   18. dec 2010 jeg havde igennem mange år haft mange parter og hjulpet min mor med hendes to. da jeg så mistede min part, havde jeg pludselig ingen hest, andet end min mors. Til min 13 års fødselsdag, skulle jeg ud og hjælpe min mor i stalden inden vi skulle hjem til mine forældre og fejre mig.
    Min mor sagde på vejen der op at der var kommet en ny hest, hvor jeg måske kunne hører ejeren ad om jeg måtte få part på den..

    min far kom også pludselig med kamera, hvilket jeg synes var lidt mærkeligt men tænkte ikke videre over det..

    Han siger så at jeg skal kigge på den nye hest, og fortælle ham hvad ejeren hedder.. og jeg svarer bare " jamen hun hedder christina jakobsen... men jeg tror ikke hun er her idag" Min far spørg så om jeg nu også er sikker på det, og pludselig går det op for mig, at det faktisk er mig der ejer hesten.. og at det er MIN hest der står i boksen..

    Det var det bedste øjeblik i mit liv med heste.. smiley

    Desværre havde jeg ham kun 3 måneder, da han så måtte aflives pga en skade i benet dyrlægen havde overset smiley og var nu tilbage til parterne..

    til min Nonfirmation fik jeg lov til at få en ny hest som jeg selv kunne vælge. - Samson, som jeg havde i 7 år..
    Solgte ham så da jeg blev gravid og ventede min datter.

    i sommeren 2009 fandt jeg ham til salg hos en helt anden ejer end jeg havde solgt ham til, og fik lov til at købe ham tilbage..
    havde ham et par måneder, men måtte så desværre aflive ham, pga hjerne betændelse, fordi han var blevet for ødelagt i hovedet. smiley
    men igennem 7 år var han mit et og alt, og min bedste ven. smiley


  • #24   18. dec 2010 Nøj mange af jer, har dælme været heldige. smiley
    Jeg måtte ikke engang får lov at starte til ridning, eller tage ud og ride ved en veninde, fordi min mor er bange for heste.

    Men efter jeg flyttet hjem til Jylland fra København af, for lidt over 2 år siden, hvor jeg bruge ½ år, hvor jeg to tilbage til Sjælland en gang i mellem for 1-2 uger, for at være sammen med min veninde og hjælpe til en den store hestestald, som hun næsten havde det fulde ansvar for dagligt. Det var en travstald, og jeg lærte selvfølgelig (med alt den tid jeg har brug) at køre og træne hestene, så blev bidt af det. Så sommeren 2009, kort tid inden jeg fylder 19, kommer jeg her på HG. Kigger for sjov på salgsannoncer på både heste og pony, og ærger mig gang på gang, at jeg ikke kan få den hest, eller den lille pony, osv.
    Så finder jeg den skønneste fjordhoppe, på 4 år til 10000 kr. inklusiv levering. Jeg snakker med ejeren, og den lyder bare helt perfekt. 146 i stg. børn på 9 red dagligt på den, den kunne longeres, og jeg måtte få den på prøve en måned. Min opsparing rækker dog ikke så langt, og min mor har på det tidspunkt ikke mulighed for at låne mig de sidste tusind, til at få den pony jeg bare så gerne ville have, for K*FT den var bare flot.
    Prøver endda banken, om de vil låne mig, men det ville de ikke, for de regnede med jeg snart kom og ville låne til et kørekort, hvilket ikke havde min interesse. Måtte så give op! smiley
    Meeeen... til alt helt, så falder jeg tilfældigt over en shetterhingst, og kunne bare mærke, at den MÅTTE og SKULLE jeg bare eje. Skrev til ejeren med det samme, og han er min. De vil komme med ham, og jeg får en helt ny sulky, en ny sele, trense og køreliner med og for 500 kr. udstyr efter eget ønske i hendes lille forretning.
    De kom med "Pedro" få dage efter (han fik lige smed inden også), at jeg havde slået til efter 7 minutter til salg her på HG. smiley Fra de lukkede rampen ned, hvor jeg bare der vidste at det var det helt rigtige valg, til da han desværre døde i starten af oktober i år, har jeg ikke fortrudt OVERHOVEDET at jeg købte ham. For godt nok kunne jeg ikke ride den 2 årig hingst på 85 cm, og nåede ej at få ham helt tilkørt, men nej hvor vi oplevede meget sammen alligevel på 1 år og et par måneder, og jeg elskede ham fra den dag han ankom, til for altid i mit hjerte. :') Savner ham hver dag, på trods af jeg i starten af 2010, fik min anden shetterhingst på 1½ (den gang) som har en kæmpe plads i hjertet og som jeg bruge mange tid og kræfter på. Min hjerne og hjerte fylder stadig med minder og kærlighed til Aladar DeCoyit, som jeg navngav ham (Pedro passede SLET ikke), som jeg desværre ikke nåede at have ved mig i lang tid. smiley


  • #25   18. dec 2010 tjah, mine forældre avlede med shetlændere, så jeg er vokset op med at have min egen hest hele mit liv. smiley flere af gangen endda.

    men så blev mine forældre skilt og alle hestene blev solgt..

    men nu hvor jeg bor ved min far ville han ikke give mig lov til at få min egen hest igen, men efter overtaling fra min mor, og efter lang tids plage, så har jeg endelig fået lov, og jeg får min nye hest hjem idag !!! smiley skal ud og hente den om en times tid :3


  • #26   18. dec 2010 Havde plager mine forældre i 6 år:D! Jeg ville gerne noget med min ridning og syntes ikke rigtig at jeg kunne komme længere på den pony jeg red dengang. Ja også sagde mine forældre så ja!!!

  • #27   18. dec 2010 min første pony fik jeg af min bedstemor, hun gav en til to af hendes børn smiley Oså det var jo min mors. Jeg gik i børnehave og vidste ingenting om heste - i 0. blev hun aflivet fordi hun var blevet hårdt angrebet af sygdom smiley

    Min anden pony var jeg lidt ældre, fik hende i 2007. Jeg havde gået til ridning siden 2004, og så snakkede vi om at få egen hesst. Min søster og jeg fandt en sød shetlænder, og vi ville have ham i legehuset, og i en snor på græsplænen, men sådan gik det ikke - heldigvis smiley
    Vi fandt en skøn pony, som vi var ude og se på en gang - hún skulle være vores, så fik vi dyrlægetjek også hentede vi hende to dage senere!
    Og nu står hun i en stald ved min veninde... smiley har godt nok også plaget meget om at få hest smiley


  • #28   18. dec 2010 Jeg havde længe ønsket mig en pony, og en dag kom min mor hjem med hende til mig smiley den dejligste dame nogensinde, min bedste ven.

    Desværre gik der kun 1 år, så blev hun stjålet fra mig smiley Ham den stod hos sagde hun var død, men havde ikke andet end en blodig grime at kunne vise mig, men alt pegede imod at hun var solgt videre.

    Har desværre aldrig fundet hende :´( !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


  • #29   18. dec 2010 vi har altid haft hest, og fra jeg kan huske har vi haft 5heste (har nok været 2eller3år da vi fik disse 5heste, men inden da havde vi andre), da jeg blev 7år kom vi af med dem, da vi byggede om, og vi 4børn ikk rigtig havde interesse i dem mere..
    da jeg blev 12år spurgte jeg min far om hest igen, han sagde jeg skulle gå til ridning 1år før jeg måtte få heste:)
    så jeg gik til ridning 1år, og 2år, og 3år, så stoppede jeg på rideskolen (personlige grunde) jeg spurgte igen, og min far sagde når jeg selv kunne betale den..
    Nå der gik 2år hvor jeg red for andre, specielt red jeg en hoppe (Chiquitha) som jeg idag ville have redet i 6år..
    Det år jeg fyldte 17 (2008) fik jeg et arbejde hvor jeg tjente godt, jeg lavede en aftale med min far at jeg lånte pengene af dem, og betalte af lidt efter lidt..
    Og d. 29/07-2008 stod min dejlige Anton uden for min dør:)


  • #30   18. dec 2010 Jeg kan faktisk næsten ikke huske da jeg fik mine første men det var inden jeg jeg startede i børnehaven. Det var da mine storebrødre gik i børnehave.) der blev født et lille shetlænderføl, og et par år senere blev der født et til. Så vi besluttede os for at købe dem og vi trak dem hjem til os hele vejen fra børnehaven!;)
    jeg tilred selv den ene af dem, og jeg gik af med dem da jeg var 12 år for så skulle jeg vidre med min ridning!;)
    du kan se dem på min profil det er Pio og Shulaima!:)


  • #31   18. dec 2010 Efter mange års pause fra ridning startede jeg til ridning igen, men en dag om ugen var ikke nok for mig.. så hjem og kigge salgs annoncer på fjordheste, tja så stod der en ikke langt fra hvor vi boede så den købte jeg

  • #32   18. dec 2010 Min søster fik en pony i komfirmations gave smiley
    Også ville jeg også have en, jeg kunne ikke engang ride XD
    Men jeg er rigtig glad, for at jeg ville have pony..!
    Maldini er en super pony..!! smiley


  • #34   18. dec 2010 fik ham i konfirmationsgave - passede ham før det, så stod han i haven smiley

  • #35   18. dec 2010 der var 2 rideskole ´ponyer der skulle sælges samlet, og så fik jeg lucy og en anden fik den anden der var med smiley

Kommentér på:
Jeres første pony/hest?

Annonce